rebels_ghost.png

Ez a cikk terjedelmi okokból nem annyira kezdőbarát, bár a tartalma miatt ajánljuk melegen minden X-Wing kedvelőnek. így ha az olvasó nem tudja az összes kártyáról és pilótáról, ki mit is tud, bátorítjuk, olvasson utána itt. A Ghost-ról és a Phantom-ról már egyszer írtunk itt.

Sokan várjuk már a Wave 8 eljövetelét, és az 5 darab megjelenő hajó közül a legkérdésesebb a Ghost lesz talán. Nehéz elképzelni, hogy ne legyen túl erős, vagy se túl gyenge. VASSAL-on már egy ideje játszható formában fenn van a hajó, és kifejezetten túl erős Ghost-ot még nem láttam. Egy rosszabbul manőverező Agressor alapvetően, aki a zöld kockák helyett fix számú élettel rendelkezik. Ászok ellen addig bírja, mint az IG-2000-esek, Swarm ellen azonban hamar lekerülhet, ha kereszttűzbe kerül.

Bár Én nagyon lelkesen próbáltam Hera-t a Ghost-tal és a Phantom-mal működésre bírni, Tóth Benjáminnak más tervei születtek.

A következő listával vágott neki az aktuálisan futó reddit-es liga első meccsének:

 Corran Horn
-Veteran Instincts
-Engine upgrade
-Fire-Control System
-R2-D2

Chopper
-Fire-Control System
-Ion projector
-Ion Cannon Turret
-Leebo
-Sabine Wren
-Ion Bomb
Extra Munition

Kezdjük el elemezni az új, vagy ritkábban látott lapokat. Chopper a Ghost-tal egy nagyon furcsa hajó. Viszont tetszés szerint felpakolhatjuk szinte. Chopper képességéből következően ütközni szeretnénk néha pár ellenséges hajóval. A Fire-Control System segít az akció nélküli körökben is erősebb támadásokat lebonyolítani. Leebo a szegény ember Engine Upgrade-je, de amíg ésszel használjuk, addig elég hatékony, plusz megspórolja nekünk a Modification slot-ot, ami az egyik leghasznosabb, és abból csak egy darab van. Így oda elfér az Ion projector. Szintén, ha belénk ütköznének.

Sabine ad nekünk egy Bomb slot-ot, és a sebzést alapetően nem okozó bombákat is felturbózza. Eddig is kétféle módon tud Chopper ion-t osztani, ne szerénykedjünk, adjunk egy harmadikat is. Így remek válaszát az Ion Bomba, így előre nagyot üt Chopper, mögötte pedig tehetetlenné teszi az ellenfeleinket.

A bombák, bár nem gyakori kiegészítők, az óvatlan ellenfélnek csúnya meglepetéseket okozhatnak.

 A fenti listában nem használta ki Bendzsii az Attach Shuttle csatlakoztatásának lehetőségét. Meglehetősen jó képesség, de ahhoz, hogy működjön a Ghost-on, a két hajónk együtt könnyen 80 pontot, vagy még többet elfogyaszt a lehetséges 100 pontból. Így eleve nehéz melléjük valami kiegészítést találni. Emellett egy 80 pontos hajó nagyon csábító célpont, ami hiába lő kétszer körönként, jó eséllyel is csak átlagosnak tűnik még. Értve ez alatt azt, hogy 80 pontért szinte bármi mást hozhatunk, és az is csinál ugyan annyi sebzést körről-körre.

Ellenfele egy klasszikusabb, Wave 5-ös listával fogadta a kihívását, aminek számos variánsa már megmutatta, mire képes.

Real Admiral Chiraneau
-Vader
-Gunner
-Veteran Instincts
-Engine Upgrade

Whisper
-Veteran Instincts
-Fire-Control System
-Advanced Cloaking Device

Bendzsié lett a kezdeményezés, ami Chinrau és Corran miatt fontos volt.

A felállás:
01.jpg

Eltért a két játékos mentalitása és a céljaik is különböztek. A birodalmiaknak el kell tüntetniük Corran-t az útból, hogy Whisper szabadon terrorizálhassa Chopper-t, míg a lázadóknak elég jó esélyük van hamar megszabadulni a Decimator-tól.

02.png

Első kör: a lázadók óvatosan megindultak, még nem kötelezik el magukat egyik irány mellett sem, hátha valami trükköt alkalmaznak a birodalmiak. DeBoer ezzel szemben a TIE Phantom-ot óvatosan indítja útnak, Chinraut meg az előtte lévő aszteroidamentes úton elindítja maximális sebességgel és boost-tal.

03.png

Második kör: A Decimator fogadására befordulnak a lázadók, a Phantom óvatosan kimarad az ütközetből, amíg Corran életben van. A Gunner/Vader kombináció a 3 pajzsot Corranről hamar eltüntette. Chopper szerencsére Range 2-ből lőtt, így 4v0-n focus-szal 4 sebet gurított. Így a kör végére a lázadók 5 sebzést vittek be a Decimator-nak, míg Vader Nagyúr 4 sebet okozott a saját hajóján.

04.png

Harmadik kör: Chinrau beleszaladt Chopper-be, de az ion projectorok még nem melegedtek be kellő képen üzemi hőmérsékletre. Horn ezután kiosztott 4 sebet az tengernagynak, amiben az egyik egy Damaged Engine kártya formájában pirosra változtatta a kanyarokat. Tekintve, hogy Chopper a képességéből következően kiosztott neki egy stresszt, így ez behatárolta a jövőben elvégezhető manővereket.

Válaszul első lövésre Vaderrel elpusztította az E-szárnyút. Ezután lőtt először a meccsen Whisper, majd a cloak mögé bújva elkerülte Chopper válaszlövését.

05.png

Negyedik kör: Chopper megpróbálja Sabine Ion bombájával likvidálni Chinareau-t. Sabine képessége miatt pont meg tudná ölni az Admirálist.

06.png

A birodalmi játékos zöldet ment, hogy a Chopper-féle ütközős stessztől megszabaduljon. Ha nem akar biztosan meghalni, mielőtt egyáltalán lőhetne, meg kell próbálni kiboost-olni.07.png

 A boost még sikeres önmagában, azonban valószínűleg a másik irányba kellett volna próbálkozni, mert így elég karcsú az esély, hogy ne essen le a pályáról. A bomba felrobban, senki se sérül, és nincs lövés ebben a körben.

08.png

Ötödik kör: Chinareau leesett. Chopper megfordult. Chopper elég sok élettel rendelkezik még, így bármi megtörténhet.

09.pngHatodik kör: Chopper egy Leebo-féle boost-tal berepült a Phantom arcába. A birodalmi játékos megpróbálta a 3 derékszög után egy barrel-rollal kivinni a tűzvonalból Whispert, de végül mindenki lő mindenkire. Chopper pajzsai leestek, Whisper nem sérült meg.

10.png

Hetedik kör: a baljós árnyakból előkerülő Phantom-on látszik, hogy előre decloack-olt. Elég váratlan fordulat, és rövidtávon látszik, mennyire jól is sikerült.
11.pngChopper befordult egy blokkra, míg Whisper az ionágyú hatótávolságán és tűzíven kívülről lövöldözik. Sok kárt a focus token hiányában nem okoz. Chopper gyakorlatilag az eddigi első és egyetlen védekező kockáján a szemet ügyesen beforgatja.

12.png

Nyolcadik kör: Chopper jobbra 2 élessel majd Leebo-boosttal 3 pixel híján leparkolta magát a Phantom elé, bár így ionizálta magát összesen már 2 tokennel. A Phantom egy zöld manőverrel belemegy Chopperbe! Az ion projektor mostanra üzemképes, és elkapja a Phantomot, plusz Chopper stresszeli!

Kilencedik kör: Chopper előre sodródna, de nem tud, marad egy helyben, cserébe lejön róla az ion token. A Phantom előre sodródna, ha tudna, az ion lejön róla az ion. Ugyanakkor fehér 1-est ment, így a stressz rajta marad, sőt, újabbat kap! Az ion projektor most harmadik alkalommal megint ellustálkodja a feladatát.

13.png

Tizedik kör: Chopper ledob egy bombát maga mögé (az utolsót), de Whisper erre számítva a másik irányba megy. Bele Chopper-be, mert ere meg ő számított. 3. stressz a Phantom-on. Ion most sincs.

14.png

Whisper egyszer rossz irányba fordult, innentől kezdve az ionágyú gondoskodott róla, hogy ne szedje le a stressz, és egy vonalban maradjon. Chopper semmit sem kockáztatva, magabiztosan a célra tart.

15.png

16.png

Range 1-ben a token nélküli Phantom 5 találatot kap, ami bően elég a maradék két életének.

Konklúzió

A Ghost nem lesz egy haszontalan hajó, de meg kell vele dolgozni a győzelemért. Swarm-ok ellen, az esetleges Hera-t kivéve, valószínűleg ki lesz szolgáltatva. Hera a PS 6-os BroBot-okat jó eséllyel kordában tudja majd tartani, bár ellenük nem árt minél több támadás, hogy a tokenjeik elfogyjanak. Elsődleges fegyverrel körbelőni képes nagy hajók ellen, akik utána lépnek, szintén hátránnyal rendelkezik, hiába van neki turret upgrade-je.

A fenti Ghost build-en kívül még az alábbiakról vannak pozitív tapasztalataink.

Ghost
-Autoblaster
-Accuracy corrector

Két garantál, kivédhetetlen találat Range 1-ben. Ez a build nem oldja meg azt, hogy ott is maradjon az ellenfél, arról valahogy gondoskodni kell.

Ghost (szinte bármelyik pilótával, de Hera-val egész jó)
-Gunner
-Fire-Control System
-Han Solo
-Engine Upgrade

Ha valamire rálátunk, az kap tőlünk egy lórúgást. Han Solo-val a target lock-jainkat elkölthetjük, mint focus-ok. Aztán kapunk a támadás után újat.

Látunk majd Ghost-okat az asztalon? Igen, fogunk látni, mert egy gyönyörű és hatalmas hajó lesz. Ugyanakkor valószínűleg nehezen játszható, ha csak nem találtok ki valami kezdőbarát felszerelést hozzá. Ha minden opciót ráteszünk, a Ghost és a Phantom önmagában is 100 pontos lehet, így megfontoltan csak a szükséges fejlesztéseket lesz érdemes rátenni.

A 6 új Rebel only crew vélhetőleg üde színfolt lesz a lázadás egén. Sabine-t el tudom képzelni egy K-wing vezete bombázó osztagban, hogy hatékonyan robbanthassuk fel az ellenfeleinket.

Ezra is és Kanan is remek lehetőség lesz, ha a Push the limit használós, illetve stressz kiosztós metajáték marad.

Chopper ingyen legénységként érdemes feltenni, ha marad valahol egy üres slot. Csak nehogy evade-eljünk vele.

Hera olcsó, így biztos lesz haszna. Zeb elég kétélű fegyver, nagyon jó alapgondolattal, de még nem találtam neki helyet.

Az X-Wing tematikus hetünk cikkei

Hétfő: Lázadó Ászok – Futottak még kategória, a Lázadó Ászok sorozat befejező része

Kedd: Szolnok verseny beszámoló I.

Szerda: 21 tanács (kezdő) versenyzőknek

Csütörtök: Szolnok versenybeszámoló II.

Péntek: Az ötödik pillér

Szombat: Ghost akcióban (BattleReport)

A lehetőségek tárháza egyre csak nő. Ötleteljünk, próbálkozzunk, játszunk sokat, érezzük jól magunkat, és a SWMINI legyen velünk!

2 HOZZÁSZÓLÁS