Nem is olyan réges-régen, egy messzi-messzi amerikai kisvárosban az FFG X-Wingért felelős termékfejlesztési osztályának egyik munkatársa egy hosszú és terméketlen munkanap után otthon vergődött az ágyában. „Nem lesz így jó, végleg kifogyott az ihlet. Valami még nyilvánvalóan hiányzik a játékból, de az Istennek se jövök rá, hogy micsoda.” – motyogta magának. Karikás szemmel az éjjeliszekrényét kutatva kereste az altatóját, majd pár perc után realizálta, hogy tegnap felette mindet. Hosszú órákba került mire végre sikerült felszínes alvásba merülnie.

Az éjszaka közepén hirtelen, verejtékezve és zihálva ébredt álmából. „Megvan!!! Hogy erre eddig nem jöttünk rá?!” Magához kapta a tabletjét és elkezdte végigbújni az FFG honlapján az eddig kiadott hajókat. Aznap este már nem aludt vissza. A gondolatai egymást kergették az új ötlet körül. A hajnal lassan virradt. Gyorsan megitta a szokásos reggeli kávéját, sebtében megkötötte a nyakkendőjét és bugrott az autóba. Elsőként ért az irodába, ahol a laptopjához pattant és újraellenőrizte a számításait. Minden stimmelt. Gyorsan betolt még egy kávét és amint a főnök egy elnyomott ásítás közepette belépett az ajtón karon ragadta, és bevonszolta az irodájába.

„Rájöttem.” – mondta lelkesen a főnökének, aki gyanakodva méregette.

„Mire jöttél rá?”

„A megoldás végig ott volt az orrunk előtt!” – és átcsúsztatta az éjszaka során összekörmölt számításait.

A főnök elvette a sűrűn teleírt lapot, és szemöldökráncolva elkezdte átolvasni. Fél perc után a homlokára csapott, majd magához ragadta az első keze ügyébe kerülő tollat és ő is átszámolta az egészet. – „A scumokról teljesen megfeledkeztünk!! Annak a frakciónak tényleg nincs még Epic hajója!”

A termékfejlesztő srác elégedetten hátradőlt a székében mert tudta, hogy egy új csodálatos korszak elé néznek és ez neki köszönhető.

Én legalábbis valahogy így képzelem el a pillanatot amikor az FFG rájött, hogy mi hiányzik a játékból 😀

No de, térjünk is vissza a fikcióból a valóság ingoványos talajára, és nézzük csak mégis át mit is takar az FFG cirka egy héttel ezelőtti bejelentése a C-ROC Transport.

swx58_box_right

Szép, nagy és nagyon sok minden elfér benne

Végre megérkezett a régen várt Scum epic hajó! Aki most zárná be a cikket, hogy ő bezony csak 100 pontos dogfightot játszik és ez őt tökre nem érinti, hát én mondom kár lenne, mert ahogy a Raider tavaly átformálta a nem epic versenymetát valószínűleg úgy fogja a C-ROC is a mostani játékot. De megint csapongok! Első körben az áhítat mégiscsak az új vasnak jár ki.

swx58_spread

A C-ROC alapvetően egy Gozanti „alvázára” épített teherszállító hajó, amely a csempészhálózatok egyik legelterjedtebb igáslova volt. Formavilágát tekintve nagyon hasonlít a birodalmi vadászhordozóra, de funkcióját tekintve mégiscsak a Lázadók kedvelt GR-75-ös transzportjához áll sokkal közelebb.

 swx58-c-roc-cruiser  Gr-75-medium-transport

Első blikkre nincs őrölt különbség a két hajó között. Ugyanannyi energia, kicsivel több élet, alacsonyabb pilótaszint és a Coordinate akciónkat becseréltük egy Target Lockra. És ha már van Target Lockunk akkor már van Hardpointunk is amelyre nagyon csinos kis ágyúkat aggathatunk. Elvégre nem várhatjuk el a peremvidék hírhedt kalózaitól és csempészeitől, hogy védtelenül vigyék az árujukat. E mellett kapunk egy extra Team szlotot is, és a C-ROC-ért csak extra 5 pontot kell kiköhögnünk a Lázadó kistestvérhez képest. Szerintem minőségi csere. Kis felszereléssel 45-50 pontból már hozhatunk egy egészen masszív agresszort, amely Epic viszonylatban igazán jó vételnek számít.

Fejlesztések, trükkök a nagyoknak

Csapjuk ehhez hozzá az új epic fejlesztéseket is és rájövünk, hogy azok akik az epic bajnokságokon hőzöngtek „Hogy milyen már, hogy nem kötelező az Epic hajó és mennyire „túltáp” így a Scum oldal!” nem igazán van beljebb az ajtón, mert a Scum frakció hírnevéhez méltó upgradeket kapott az egyik legjobb ár-érték arányú epic hajójához.

A stuki

swx58-heavy-laser-turret

Bár már megszoktuk, hogy az Epic hajókkal mindig a pálya túlsó végéből vegzáljuk az ellenfelünket, azonban most kapunk egy új ágyút amely a normál játékban megszokott távolságokkal operál. Bár ennek a hátulütője az, hogy nem visz 4-5-ös távolságra a sugár, de legalább nem nézünk bambán ha az ellenfél beszambázik Range 2-be. Bár a közvetlen közelünket még mindig nem tudjuk lőni, de pilóta legyen a talpán, aki a kis vadászait tartósan 1-es távolságban meri tartani a nagyhajóktól. A HLT 4 kockájával meglehetősen combos csapásmérő, és a körbelövésért mindössze 2 energiát, és egy moderált 5 pontos árat kell fizetnünk.

A tulaj

swx58-azmorigan

Bár a Rebels sorozatban nagyon nem szerettem ezt a karaktert, mert szerintem egy ilyen buta, és kétbalkezes figura életképtelen lenne a Peremvidék bűnszervezeteiben, és pláne nem tudna vezetői pozícióba emelkedni, de mit van mit tenni. A Disney vele állt elő, így őt kell szeretnünk.

Mindenesetre a képessége nagyon illik a Scumokhoz. Menet közben tudunk változtatni a hajónk személyzetének az összetételén, mindössze 1 energiapontért. Az ellenfelünk nem hozott egy darab nevesített pilótát se, de cserébe tornyokban állnak a Rage-es vadászai? Kipattintjuk Dengart a tüzelőállásból és beültetjük a helyére Latts Razzit. Egy Reinforce akcióval, meg Latts Razzival így minden támadásból fixen negálunk 2-sebet. Gyakorlatilag sérthetetlenek vagyunk. És ez csak egy példa a végtelen lehetőségek tárházából. Ha nem fog működni amit kitaláltunk on-the-go átszervezhetjük a listánkat. Ez hatalmas fegyvertény.

Ez nem csak egy bringa, ez az ÉN bringám

swx58-merchant-one

A 3 Title-ből az FFG csak Azmorigan hajóját mutatta be nekünk elsőre. A Kereskedő 1-est. Bár nem tejesen értem, hogy egy kereskedő hajónak miért kisebb a raktere mint a normál testvérének, de az extra energia, Crew és Team slot simánt megérhet 2 pontot, ha nem akartuk eredetileg maxra tölteni a rakteret. Főleg, hogy mivel jön Jabba a Hutt is mint crew a C-ROC-kal aki feltehetően az Uralkodó mintájára 2 crew szlotban tudja majd elhelyezni habtestét  – már itt jelezném, hogy ez csak merő spekuláció, még semmilyen fix infó nincs ezzel kapcsolatban – kelleni fog az a 3 hely. Huhh de nehéz lesz kivárni, hogy mit is tud majd az a lap.

A kíséret

swx58_m3-a_plastic_left

Bizony most már bevett szokása az FFG-nek, hogy a régi, versenytéren kívülre szorult hajókat nem csak a FAQ-val, hanem új title-ökkel, vagy modification-ökkel is megtámogatja egy újrakiadás formájában. Bár az M3-A Scyk Interceptor-hoz már hozzányúltak egyszer a FAQ-ban, amikor a „Heavy” Scyk title-t megtoldották egy extra hullal, de az FFG úgy érezte ez még nem lesz elég ahhoz, hogy ez a kis szépség visszatérjen a versenypályára.

Legelőször is a C-ROC csomagban kapunk egyet a régi title-ből, de már az új szöveggel (nekem ez kicsit értelmetlen ugyan: vagy hagyják meg csak FAQ-ban jelölt módosításnak, vagy adjanak belőle legalább 4-et, mint ahogy a TIE Advanced-nál is tették). És mint megszokhattuk jönnek az új pilóták is, amelyből feltehetően 3 új nevesített elitet és 1 generic pilótát kapunk. Akinek jobb a szeme mint az enyém az nyugodtan visítson ha hülyeséget mondok, de nekem nem sikerült több részletet kihámozni az FFG által nyilvánosságra hozott extra low res képekből.

swx58-light-scyk-interceptorDe nem áll meg az FFG 1 db kártya újranyomásánál, meg néhány új pilótánál! Bedob mellé még egy újdonságot a „Light Scyk” title-t. Mielőtt megijednétek nem vettek el Hull-t vagy pajzsot a hajótól, de 2 ponttal olcsóbbá tették. Ez még hagyján, de az összes enyhe fordulónkat (van belőle 3-3) mostantól kezelhetjük zöldnek. Nagyon zsivány, de azért van ára is ennek a csomó jóságnak. Először is bukjuk a modification szlotot. Bezony nincs Stealth Device, meg a többi móka. Emellett van még egy nagyon fontos vonzata is annak, ha a páncélzatot levesszük a bringáról. Bezony minden sérüléskártya felfordítva jön. Márhogy’ akarom mondani az első. Mivel a másodikra már levesszük a hajót a pályáról. Végiggondolva nem is olyan nagy vérveszteség.

cartel-spacerHa kell egy nagyon olcsó blocker vagy kitöltőhajó, gondolkodás nélkül fogom a Z-95-ös Binayre Pirate-et Light Scyk-re cserélni. Ugyanannyi pont csak a Light Scyk tud Evadelni, meg pozíciót változtatni lépés után, és több az agija. Percig nem lesz kérdés, hogy melyiket hozom. Arról nem is beszélve, hogyha vaksi szemem jól látta van egy 1-es szintű pilótakártya is besuvasztva a pakkba. Ez vagy azt jelenti, hogy az új title-lel megkapjuk az első 12 pontnál olcsóbb hajót, vagy a scumok megkapják a legkisebb pilótaszinttel rendelkező elitet. 😉 Mindenki döntse el neki melyik a szimpatikusabb és a valószínűbb.

Van még? Mindig van még. Az FFG csomagol még két másik kártyából is 5-5 darabot a pakkba, amely feltehetően mind valami M3-A specifikus cumó lesz. Különben miért adna belőle ötöt? Ha jól vettem ki az egyik valami Cannon lesz, a másik meg vagy még egy Title (amit nem igazán hiszek, mondván már van 2), vagy valami Modification. Alig várom, hogy fény derüljön ezekre is.

A lothali Ördög

swx58-cikatro-vizagoNe tévesszen meg senkit, hogy van egy Cargo ikon a kártyán, Cikatro Vizago nagyon is normál dogfightban hasznosítható lap. Chopper után itt a következő 0 pontos crew, amelyet eldobhatunk azért, hogy egy el-nem-használt Illicit, vagy Cargo kártyánkat egy ugyanolyan típusú és max ugyanolyan értékű másik kártyára cseréljünk. Azmorigannél már megtárgyaltuk, hogy a menet közbeni listamódosítgatás mennyire vicces dolog, úgyhogy csak ne becsüljük le Vizago-t sem.

Ha még emlékeztek a múltkori értekezésemre a Quadjumperről, akkor tudjátok, hogy az alapvetően egy blokkoló hajó. Kicsit panaszkodtam is rá, hogy az összesen 5 Hulljával és 2-es agilitásával egész könnyen hal. Hát itt a megoldás!! Vizago megy a Crew szlotba, az Illicit upgrade-ünknek meg felpattintunk egy Cloacking Device-t. Első körben fel is csattintjuk magunkra az álcát, majd a kör végén Vizagoval becseréljük a Illicitünket egy Scavenger’s Crane-re, hogy a végtelenségig tudjunk bombázni. A Cloaking Device lecserélésével így nem kell decloack-olnunk, és mostantól amíg meg nem unjuk 4-es agility-vel rohangászunk. Azért így már nem is éri meg annyira minket lőni.

Verdikt

Még közelítőleg sem tudunk mindent erről az új megjelenésről, de bátran kijelenthetem, hogy minden magára valamit is adó Scum játékosnak MUST HAVE lesz ez a kieg. És szerintem az igazán nagyágyúk még hátravannak. Bár a megjelenést 2017 Q1-re ígérte szeretett kiadónk, de ahogy őket meg a határidőket ismerjük totális boldogságlesz’ ha május végére lesz belőle valami. De ne adjunk fel, és bízzunk az Erőben!

Az SWMINI legyen veletek!