A héten már beszámoltunk arról, miszerint Disney és a Lucasfilm nem bíz semmit a véletlenre Jon Favreau élőszereplős Star Wars sorozata kapcsán, ami a Jedi visszatér eseményeit követően az ismét a káosz peremén táncoló Mandalore-ra invitálna meg minket. Noha egyelőre még nagyon kevés konkrét információnk van a szériáról, a Making Star Wars.net rajongói oldal, néhány egészen érdekes pletykát ásott elő nemrég a sorozat történetével, illetve egy a szériában használt, forradalminak tűnő technikai megoldással kapcsolatban.

Egy bolygó a káosz peremén

A beszámoló alapján a történet Mandalore régi dicsőségének visszaállítása körül forog majd, amelynek jelentős következményei lesznek az egész galaxisra nézve. Mindenesetre jogosan merül fel a kérdés, hogy pontosan mit is takarhat ez az egykori dicsőség? Elképzelhető, hogy a Klón háborúk alatt jelentős szerephez jutó Death Watch szeretné magához ragadni a hatalmat? Az is a lehetséges forgatókönyvek közt szerepelhet viszont, hogy a Darth Maul keze által elhalálozott Satine Kryze hercegnő egykori szimpatizánsai lesznek majd azok, akik uralkodni fognak Mandalore felett.

Mindenesetre ezen két jelentősen eltérő ideológia képviselőinek a harca, már bőven elég táptalajt képezhet egy akár több évadon átívelő cselekménynek, amelynek reményeink szerint a jövőre új évaddal visszatérő Klónok háborúja során ágyaznak majd meg a “Mandalore ostroma” történetszál során. Ugyan a Lázadókban már láthattuk, hogy Sabine Wren és a Szellem legénységének közreműködésével végül Bo-Katan lett a Mandalore “jogos” vezetője, azonban ez a pozíció, illetve a Dark Saber birtoklása sosem volt egy életbiztosítás. Ezért nem elképzelhetetlen, hogy a sorozat rögtön Bo-Katan meggyilkolásával veszi kezdetét, ami tökéletes alapkonfliktusként szolgálhatna nemcsak az agresszív véleménycseréknek (ezúttal fénykard használat nélkül természetesen 😉 ), de a politikai csatározásoknak is.

Forradalmi vizuális effektusok

George Lucas mindig is igyekezett kitolni a technológia határait a Star Wars filmek készítése során, és ugyan Lucas már nem szerves része a Messzi-messzi Galaxisnak, az öröksége Favreau munkáján is tetten érhető lesz. Akik szoktak kulisszák mögötti videókat nézni egy-egy film, netán sorozat speciális effektusainak elkészültéről, azok biztosan tisztában vannak vele, hogy bizony rengeteg órányi munkába telik, mire egy CGI-val megalkotott karakter vagy helyszín elnyeri a végső formáját.

Mivel egy sorozatnál ugye nemcsak a költségvetés, de a filmeknél jóval szorosabb határidő is szorítja az animátorokat, így egyáltalán nem meglepő, hogy az ILM (Industrial Light & Magic) egy egészen új technológiát fog használni a forgatás során, amely jelentősen megkönnyítheti majd az egész stáb munkáját. Az ILMxLab által kifejlesztett technika lényegében arról szól, hogy a previzualizációhoz hasonlóan egy monitoron, illetve akár tableten is láthatóak lesznek a speciális effektek, azonban míg a previzualizáció esetében ez csak egyfajta “nyers” formát jelent, ebben az esetben már a majdnem teljesen kész produktumot lehetne megtekinteni. Egy ilyen megoldással nemcsak rengeteg pénzt, de rengeteg munkaórát is meglehet spórolni, ha az alkotók már a forgatás helyszínén pontosan tudni fogják, hogy hogyan fest majd az általuk megálmodott jelenet a képernyőn.

Úgy néz ki szép lassan beindul a marketing gépezete az új sorozattal kapcsolatosan is, így egyre több és több információt fogunk megtudni a Távoli Galaxis első élőszereplős sorozatáról. 😉

Az SWMini legyen Veletek! 🙂

További bejegyzések

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ