1283a17c56ce81cd4ab519f883c1cc71

Legutóbb megnéztük mi is van a Bespin Gambit dobozában, most folytatjuk a sort a csudajó és csudaszép tokenek kiváltására való pakkokkal, melyek tartalma a szokásos figura, deployment kártya, parancskártya, kampányküldetés, skirmish küldetés és fejlesztés.

swi27_spread

Elsőként itt is van a hamiskártyás Lando, aki nem egy rendszer és aki nem tartotta magát a fogyókúrához, így egy pöttyet ki kellett engednie a nadrágszíjat .

Ezt kompenzálandó 1 Surge-t elköltve elrejtőzhet és béníthat vagy +2-t sebez és alapból 2-vel messzebbre lő.

swi27_lando-calrissianswi27-lady-luck

A csalásban szerzett jártasságát pedig arra használja, hogy támadásonként/védekezésenként újradobhat egy kockát (Resourceful) és mivel ez nem elég dobás előtt kicserélheti egyik kockáját egy másik, azonos funkciójúra (támadót támadóra, védekezőt védekezőre) (Gambit – nem, nem a mutáns). A kicserélt kocka már újradobottnak számít, hogy azért ne legyen fenékig tejfel az élet.

A kampány küldetéséhez járó jutalomkártya a Szerencse Hölgye, akinek segítségével újradobhatjuk az összes kockánkat egyszer.

Skirmishben mindössze 6 pontért jó szolgálatot tehet a csapatnak, Lüke gyerekkel kombinálva meg mást se csinálunk csak újradobálunk.

Fejlesztéskártyája segítségével (amennyiben egyediek (Unique) a csapattagok) a Parancskártyáinkat tudjuk variálni Hősies Erőfeszítéssel, persze csak akkor, ha valaki a csapatból a fűbe harap.

swi27_heroic-effort

Parancskártyáival szintén tudjuk a parancskártyákat variálni. Parancskártya. Csak azért, hogy ne legyen szóismétlés. Szóval Fekete Piaci Árakon húzunk 2 lapot, egyet eldobunk, viszont megkapjuk győzelmi pontban az értékét. A Stall for Time pedig arra jó, hogy az ellenfél egy kézben lévő random kártyáját visszarakatjuk a paklija tetejére.

swi27-black-market-pricesswi27-stall-for-time

Aztán tudunk csalni is a Gambit (még mindig nem a mutáns) használata után, az új kockát egy tetszőleges oldalára átfordíthatjuk (Cheat to Win). Végül a Tough Luck-al az ellen újradobott kockáját nemes egyszerűséggel a sarokba hajítjuk, mert arra nem lesz szükség.

swi27-cheat-to-winswi27-command-card4

A következő pakk a zöldek csapatát erősítő, némi (zöldesbarna) narancsbőr problémával küszködő (úgy látszik itt sokaknak van eü problémája) fejvadász, Bossk.

swi25_spread_legal

Nem gatyázik, kapásból + 1 védekezés, + 2 sebzés, +2 távolság és Surge-ért cserébe még szurkál is. Egy akcióért cserébe válogatás nélkül lövöldöz. Kiválaszt egy max 3 távolságra lévő helyet amire rálát, dob a zöld kockával és mindenki aki ott vagy mellette tartózkodik az eredménynek megfelelően sebzést vagy Strain-t kap cserébe.

Ráadásul a hüllő géneknek köszönhetően kör végén 2 sebzést gyógyul és minden negatív módosítót lesöpör magáról.

swi25_card_bossk

Feladat kártyáival a kampányban amolyan kölcsön kinyír viszajár-t játszik. Az On the Hunt esetében ha egy rebellis kutya Straint-t kap, akkor egy saját egység léphet egyet. A Furious Retaliation a szemet-szemért, fogat-fogért (egy trandoshi esetében ez igen komoly dolog) elvet követi. Ha sérül egy egységünk, egy tőle max 2 lépésre lévő ellenség szintén megkapja a sérülést. Valahogy így:

Na de nézzük a skirmisht.

A Fejvadász fejlesztés esetében, ha egy ellenséges figura Straint kap karácsonyra aktivációnk során, 1-el csökkentjük azt és eldobatunk egy parancskártyát ellenfelünk kezéből.  Ha nem tud dobni, a Strain mellé 1 sérülést is hoz a Krampusz. Ha  a csapatunkban van némi Trandoshian Hunter, könnyen tudjuk manipulálni az ellenfél kezét.

swi25_card_headhunter

A Disorient parancskártya segítségével egy előnyös kondícióval rendelkező éppen lesérülő egyénről eldobathatunk egy előnyös kondíciót és még kap 2 sebzést is a szentem. Amennyiben valaki grizzlymedvével szeretne birkózni, azt is lehet. A mellettünk álló ellenség kap 2 sebzést és ugyan mi cserébe 2 Straint szerzünk, de azért megérheti. A Trandoshi Terrort az Indiscriminate Fire-el kombinálva hozzáadunk még egy sárga kockát a készlethez, ami persze jól tele van Surge-el, amivel osztogathatjuk a Strain-t bőséggel. A Wild Attack-al pedig támadáskor 1 piros kockát adunk a támadáshoz és 1 fehéret a védekezéshez.

swi25_card_disorientswi25_card_grisly-contest

swi25_card_trandoshan-terrorswi25-command-card5

A Galaktitkos Birodalom képviselője Blaise ügynök, aki egy igen jól képzett kihallgatótiszt.

swi26_spread_legal

A kémhercegnőhöz és a guruló hordóhoz hasonlóan ő is külön verziót kap kampányhoz és skirmishez.

Mindkét esetben a (remélhetőleg) rengeteg Surge segítségével plusz sebzéseket, átütést és távolságot tud szerezni.  A kampányverzió esetében el lehet arra is költeni, hogy Threat értékét 1-el növeljük, így több/jobb egységet hozhatunk játékba. Hát még ha az Active Agent képességet használva újabb egységet rakhatunk fel, amelynek költségét 1-el csökkenthetjük, amennyiben az Spy vagy Trooper.

swi26_agent_blaise_campain

Küldetésében egy Birodalmi telepet kell megvédeni mindenféle jöttmentektől. Ebben segít többek között az Under Surveillance. Amikor egy Lázadó hős támadni akar, rárakunk erre a kártyára egy Strain jelzőt és amikor összegyűlik 3, egy hős aktiválásakor a tokenek levételével 1 Straint tudunk kiosztani neki. A Classified Techniques-el pedig készenléti állapotba helyezhetünk egy Osztálykártyát.

A Skirmish verzió képeségeiben különbözik az előzőtől. Egy Surge-t felhasználva eldobathatunk egy Parancskártyát ellenfelünkkel, cserébe mi is eldobunk egy legalább akkor a költségűt  (Interrogate), valamint amikor ellenfelünk először játszik ki parancskártyát, választunk egy Spy vagy Trooper egységet, aki szépen elbújik a sarok mögé (Adapt). A Zilo Technikával védekezéskor szépen csökkenthetjük a támadás Pierce értékét 2-vel és ha ez nem lenne elég támadásonként egyszer egy Parancskártya eldobásával 1-el növelhetjük a védekezést is.

swi26_agent_blaise_skirmishswi26_zillo-technique

Parancskártyái a parancskártyákra vannak kihegyezve. Ha információt szeretnénk gyűjteni és van Spy egységünk a pályán, belepillanthatunk az ellenfél kézben tartott lapjaiba. Ha az információt szeretnék kiszivárogtatni is (ala Snowden), akkor egyet el is dobathatunk vele, cserébe egy Kém karakterünk annyi Straint-t kap, amennyi a kártya költsége. Mesterkém képességünket pedig arra használjuk, hogy egy jól kivitelezett kihallgatás után visszaszerezzük az eldobott parancskártyát.

swi26_collect-intelswi26_intelligence-leakswi26_espionage-mastery

Nézzük a beszivárgó egységet.

British comic actor Peter Sellers (1925 - 1980) in disguise as a gangster during filming of 'The Revenge of the Pink Panther', directed by Blake Edwards, 1978. The film marked Sellers' last appearance as Inspector Jacques Clouseau. (Photo by Graham Stark/Hulton Archive/Getty Images)

bocs, másik univerzum, szóval:

swi28_spread_legal

Ugye belőlük van standard és elit széria is. Mindkettő aktív surge használó, rejtőzködnek, sebeznek , még távolabb látnak, az elit egy kicsit nagyobb hatékonysággal teszi mindezt. Mindkettő kap egy koordinált rajtaütést, ami annyit tesz, hogy körönként egyszer a csoporton belüli másik figura félbehagyja a Kockás magazin aktuális számának olvasását és megtámadjon egy az egyik behatoló látómezejében lévő ellenséget.  Na persze, ha csak egy James Bond-unk an, akkor nem ér semmit. Az elit még egy surge-ért cserébe simán kiröhögi a védekező kitérését.

swi28_isb-infiltratorswi_isb-infiltrator-elite

Kampányban kezdésként szépen aláaknázhatjuk a felkelők belépési pontját sebzést, straint és vérzést okozva. Ha szépen csendben akarunk Spy vagy Trooper egységgel belépni a terepre, 1 befolyásért cserébe azonnal kapnak 2 mozgáspontot és el is bújnak a bokorba. Ha pedig össze akarjuk zavarni az ellenfelet, egyik egység összes figuráját átrakhatjuk egy tetszőleges belépési pont mellé.

Fejlesztésünkkel egy Trooper egységből Kémet csinálunk, aki szeretett minket….na mindegy. Szóval ez még önmagában nem nagy ügy, de a csomag parancskártyái (lásd lentebb) erősen a Spy egységekre vannak kihegyezve. Ráadásul ha megtámadnak minket, az egyik védekező kockát kicserélhetjük fehérre, de csak azért, mert a klasszikus rohamosztagos páncél is fehér.

swi28_cross-training

Parancskártyák. Lehetőségünk van az egyik játékos kézben tartott kártyáinak eldobatására és két új kártya húzására. Megzavarhatjuk a kommunikációt is, amennyiben X értékű kártyát játszanak ki ellenünk, ahol is X a saját Spy csoportok számával megegyező vagy kevesebb, a parancskártya és annak hatása megy a levesbe. Aztán lophatunk is parancskártyát az ellen dobópaklijából és még fel is használhatjuk. Ha pedig úgy gondoljuk, h. nekünk teljesen jó a kezünkben lévő kínálat, elvágjuk az utánpótlási útvonalat és ellenfelünk is teljesen meg lesz elégedve a saját kártyáival.

swi28_strategic-shiftswi28_comm-disruption

swi28_data-theftcutlines

A következő irományig mindenki tartózkodjon a feketevágástól és a pálinkafőzéstől, mert úgy jár mint Virág elvtárs.