FFG_STar_Wars_Armada_Staffeln_1

Kicsit előre dolgozik kedves kiadónk. De legalábbis már több hulláma van bejelentve a kiegészítőknek, mint amennyi éppen aktuálisan játékban van. Ugyan az új csodafegyvert, a Corelian Conflict-ot nem biztos, hogy nevezhetjük új hullámnak mivel effektív új hajót nem kapunk vele, de hogy az aktuális metát fel fogja bolygatni teljesen az tuti. Mire is való ez a nagy doboz, ha egy darab hajó sincs benne? Nézzük csak meg!

swm25_sample

Kampány mód

A Galaktikus Polgárháború sorsa se egyetlen csatában dőlt el… Ja de, az Endor mellett. Hmmmm. Mindegy, szóval sok csata vezetett addig az egyig, és azok is voltak legalább olyan izgalmasak, ha nem is olyan nagy volumenűek mint az utolsó. A Lázadás és a Birodalom stratégiai mesterelméi, vérre menő csatákat vívtak szerte a galaxisban a kulcsfontosságú rendszerekért és bolygókért. És ez bizony nem egy ember feladata volt. Ennek következtében az egyik legfontosabb újítás a játékban a lehetőség, hogy az eddigi 1 v 1 párbajok helyett akár 3-3 admirális kooperációjával is küzdhetünk a galaxis és a benne található 25 rendszer és bolygó irányításáért! Kezd izgalmassá válni a dolog, ugye? Amíg a Birodalom az egyik oldalon irányítása alá akarja vonni a Nubiai rendszert, hogy megkaparinthassa a bolygó értékes erőforrásait, és a hajó javító állomásait, addig a Lázadás lepaktál a Centerpoint űrállomással, hogy igénybe vehesse a kémhálózatát. Játék a játékban 😉

swm25_locations

Utóhatások

Mint a valóságban is minden csatának, itt is következményei lesznek az egyes ütközeteknek a kampány alakulására. Nagyon nem mindegy, hogy egy összecsapásból úgy térsz haza győztesen, hogy összesen 2 vadászrajt vesztettél, vagy a flottából maradt egy darab sérült CR90-es korvetted, amit két csavar tart össze. Az elszenvedett veszteségek, elpusztult hajók kikerülnek a játékból, amíg az össze nem gyűjtött erőforrásokból újra meg nem vásároljuk őket. De nagyon vigyáznunk kell a hőseinkre is, mert ha Luke Skywalkert kilövik egy csatában, akkor ő véglegesen elhagyja a játékot a kampány idejére! A győzelmekért és irányításunk alatt lévő rendszerekért erőforrásokat kapunk, amelyeket felhasználhatunk a sérült hajóink megjavítására, hogy például ne kelljen pánikoló legénységgel csatába vonulnunk! Ám, hogy ne legyen statikus a játék, természetesen az összeguberált galaktikus kreditjeinket új fejlesztések vásárlására is költhetjük, hogy hadd szóljanak végre azok az XI7-esek, vagy dübörögjenek azok a proton torpedók. Ha ügyesen gazdálkodunk még új hajókat is adhatunk a flottánkhoz. Jó is egy Gladiator a Birodalmi osztályú csillagrombolóink mellé. Minden győztes csatával növekszik a legénységünk tapasztalata, így szert tehetünk veterán személyzet bónuszokra is! Tiszta szerepjáték lesz belőle a végére.

Eddig nem rossz ugye?

Új objektívák

Az alapdobozban található háromszor négy küldetés szerintem rendkívül elmés találmány volt, és sokkal színesebbét tette a játékot ahhoz képest, hogy menj oszt lődd le a másik hajókat. Már pedzegettük egymás között a versenyek szüneteiben, hogy nem rosszak ezek a mostaniak, de ráfért volna a játékra, hogy legalább a nagyobb hajókhoz adjanak 1-1 új küldetés, mert már nagyon unjuk a Minefield-et. Hát meghallgattattak imáink, jönnek az új kártyák ezen a fronton is!

 

swm25-station-assault

Station Assault

Kezdődjön az állomás vadászat! Kapunk a pakkban egy extra állomást, amelyet a jelenlegi mellé fel is pattintunk a pályára. Az állomások normál módon viselkednek a második játékos számára (ha rájuk állsz gyógyítanak), ellenben az első játékos már nem kapja meg ezt a hatást. A két állomás kap önálló hull mennyiséget, és a második játékos feladata, hogy megvédje az állomásokat, míg meglepő módon az első játékosnak meg kell semmisítenie azokat. Mivel az állomások 40-40 érnek, ezért a második játékos 80 pont előnnyel indul. Ellenben ha nem vigyáz az állomásaira, akkor könnyedén átadhatja ezt a pontmennyiséget az ellenfélnek, mert lássuk be sokkal egyszerűbb egy védtelen egy helyben maradó célpontot lőni, mint a cikázó CR90-eseket, és közel azonos pontmennyiséget érnek. Nem túl komplex küldetés, de az biztos, hogy izgalmasabb lesz mind egy újabb Hyperspace Assault!

Jamming Barrierswm25-jamming-barrier

Hát így kerülnek vissza a játékba a kis hajók. Kapjuk ki az állomásokat a játékból és pakoljunk be egy vonalzónyi távolságra egymástól 2 tokent. Ha keresztül kell lőni a tokenek között akkor bukjuk a fele kockamennyiséget. Ez különösen fájdalmas lehet egy nagyhajókra építő listának, egy Ackbar admirálisos MC30-as flotta ellen, ugyanis amíg át nem jut a nagyobb hajó a zavaráson, addig a Gunnery Team-mel állátott CR90-esek kényelmesen lövik körönként 2x 2 piros kockával (2 piros alap + 2 Ackbar / 2). Ezzel szemben semmivel sem tud többet felmutatni egy ISD II Long range-ben, csak neki nincs Evade tokenje, amit védekezésre költhetne. Lassan, keservesen de elcsipkedik az MC30-asok rombolót, ha meg átjön a vonalon close range-be akkor meg várják őt a fekete kockák. És lássuk be a Csillagrombolók se állják sokáig a 4 piros + 3 fekete kockás össztüzeket.

swm25-salvage-run

Salvage Run

Vadásszuk le az állomás roncsai körül keringő értékes nyersanyagokat. Megértettem a sztorit, de sajnos nem látok érdemi különbséget a Dangerous Territory, vagy az Intel Sweep küldetésekhez képest. Csak máshogy vannak felrakva a tokenek. De ez biztos csak az én szegénységi bizonyítványom, a másik két küldetésben sokkal több fantáziát látok. Mindenesetre annyi azért mégiscsak újdonság ebben meg a Jamming Barrier küldetésben az új Obstacle a Dust Field. Bár kedvenc kiadónk megint játsza a titokminisztert és nem árul ezekről a pofány keménykarton tokenekről semmit, de a rutinosak ezen már meg sem lepődnek 😉

 

Vadászok

Nem, még ne tessék örülni, nem jönnek a TIE Phantomok, és Defenderek, és igazából maguk a műanyag hajók sem, de extra képességű új pilótakártyákat kapunk a már kiadott vadászrajokhoz (kivéve az utolsó pakkot a Rogues & Villians-t). Minden szarkazmus nélkül bátran állíthatom, hogy ráfért a játékra, hogy kapjanak egy fixet a TIE Fighterek.

swm25-rogue-squadronRogue Squadron

A Lázadás elit csapásmérő egysége végre megérkezett, és előbb mint a mozikba!!! Na jó, ezt azért várjuk ki… Láttunk már karón gizkát, az FFG munkatempójában simán benne van az, hogy ebből a dobozból csak jövőre lesz bármi, hiszen az év fele már eltelt.

Bocsánat, elkalandoztam! Vissza a Zsiványokhoz! Szóval, az X-szárnyú raj újradesignolva, Escort nélkül. De akkor már a név kötelez, ha elvettünk valamit adjunk is, és mi lehetne jobb a Rogue-nál. Lépünk és lövünk parancs nélkül is. Ez már csak olyan Lázadó szokás. Mindenesetre nem kínálunk akkora célpontot, mint Luke meg Wedge, mert ha van mellettünk egy sima X-Wing raj, akkor még fedezve is vagyunk. És csak +1 pontba kerül az alapkiadáshoz viszonyítva! Sajnos vannak hátulütők is, nem hozhatunk belőle 24-et, mert kapott egy szépséges fekete bogyócskát a kártya a címe elé. De majd csak megbarátkozunk ezzel valahogy!

 swm25-black-squadronBlack Squadron

Amit az egyik helyen elvettünk azt hozzáadtuk a másikhoz! Bár a filmekben az utolsó űrkórót is két TIE vadász raj kísért, az alap TIE-ok mégse kaptak Escortot. Ezzel szemben most itt a Fekete Osztag már megkapta ezt a címet! És, hogy élvezet legyen lőni, adjunk mellé Counter 1-et is. Az egész koncepcióval nem lenne semmi baj, ha egy legalább 5 életes rajról beszélgetnénk. Így viszont, hogy nincsenek védelmi tokenek, gyakorlatilag egy kör alatt le lehet szedni a kicsikét. De [hatásszünet], visszalőhetünk 1 kék kockával! [Lassú taps…]

Megintcsak’ +1 pont, de itt már erősebb a csábítás, hogy hozzak egy TIE Bombert helyette. Valahogy a Zsiványokat jobban érzem.

 swm25-ciena-reeCiena Ree

A Birodalmi Akadémia kiválósága megérkezett a csatamezőre, és hozott magával egy egész Interceptor osztagot. Míg az alap hajó képességei a Counter 2 és a Swarm megmaradtak, addig remek új pilótaképességgel bővültünk, amely nagyban növeli a túlélési esélyeinket a hajók ellen. Mivel minden ellenünk irányú támadás Obstructed, ezért gyakorlatilag lelőhetetlenek vagyunk az 1 kockás Anti-Squadron Armamentes hajók számára. Ezen felül jóval kisebb eséllyel indul ellenünk, minden vadász is, főleg, hogy ehhez a pilótához már jár a Brace (felezés), és Scatter (teljes sebzés negálás) token is.

Verdikt

Csak annyira van szüksége a játéknak erre a kiegészítőre, mint a magányos Mandalóriainak a kihívásra. Egy szóval: brutálisan! A 2. hullám bevezetésével gyakorlatilag eltűntek a kishajók a metából, amely miatt a játszható hajók fele a polcra került a legnagyobb szívfájdalmamra. A vadászok is inkább csak arra voltak jók, ha netán valaki mégis bombázó rajt hoz, azt feltarthassuk két körig, amíg kikapjuk az irányító hajót. Kellenek az új, taktikás küldetések is, mert a mostaniakkal kezd kicsit egysíkúvá válni a játék. Arról nem is beszélve, hogy a kampány mód behozásával, már gyakorlatilag nem egy szimpla szórakozásról, hanem egy életmódról beszélgetünk most már.

Reméljük nem kell hosszú galaktikus éveknek eltelnie, hogy kézbe vehessük ezt az újdonságot! Addig is repüljünk rá a következő hullámra!

Az SWMINI legyen veletek!