Ha nem szereted a Star Wars filmek epikus csatajeleneteit, rosszul vagy az AT-AT lépegetők látványától, végletekig unalmasnak tartod az X-wing-ek és TIE vadászok dogfightját, és borsódzik a hátad Luke Skywalker / Darth Vader párbajának még csak a gondolatától is? Kérlek NE olvasd tovább a cikket, mert csupa ilyenről lesz szó az alábbiakban!
A rajongókért bármit
Az Electronic Arts végre kitett magáért, és alkotott valami igazán maradandót. Nem panaszkodhatunk rájuk, mert kivételesen tényleg végighallgatták a rajongók igényeit és panaszait és amennyire tőlük tellett figyelembe is vették őket. De miről is beszélünk?
- Eredetileg úgy volt, hogy nem lesznek offline single player küldetések, de nemhogy lesznek, hanem rögtön kapunk egy rakás játékmódot is mellé. Ha ez nem lenne elég a „single player” küldetéseket tudjuk osztott képernyős co-op módban tolni (feltéve ha van két kontrollerünk), vagy Xbox Live GOLD, vagy PS Plus birtokában egy barátunkkal „natúr” co-op-ban.
- A vadászgépes dogfight-ok csak megvásárolható DLC-k lettek volna, azonban a rajongók felháborodására ezt bevonták az alap játékmódok közé.
- A kezdeti tervek szerint a lépegetők (legalábbis a nagyok) nem lettek volna vezethetőek. A szó klasszikus értelmében a végül nem se lettek azok, ugyanis egy fix úton mozognak végig a pályákon, de legalább becsüccsenhetünk a pilótafülkéjükbe, hogy onnan osszuk az áldást a lázadóknak.
- Réges régen, egy messzi-messzi tervezőasztal mellett valaki balga módon felvetette, hogy a Galaktikus polgárháborúból csak mint közkatona vehessük ki a részünket, de ne bújhassunk a hősök bőrébe. Nos ez a valaki nagyságrendileg akkora szimpátiát vívott ki a kedves a játékosok körében, mint amekkorát Jar Jar Binks-nek sikerül a Baljós Árnyakban. Szerencsénkre az EA nagyon gyorsan revidiálta ezen döntését – a saját jól felfogott érdekében – és visszakaptuk szeretett Luke-unkat és a mindig vidám és barátságos Vader papát a pályára.
- És legvégül talán a legfontosabb: ne adjanak ki félkész játékot! Bár ez nem kifejezetten EA, vagy Star Wars specifikus, de jogosan elvárható bárkitől aki ebben az iparban tevékenykedik. Tavaly sajnos belefutottunk néhány olyan megjelenésbe, amely mélységesen megrengette a bizalmat egyes kiadók irányában. Személy szerint életem legrosszabb tapasztalata volt ezen a téren az 14′-es Assassin’s Creed: Unity megjelenése, amely miatt beruháztunk egy-egy konzolba öcsémmel (merthogy a gamer laptomon a minimum követelményeket sem teljesítette, nemhogy az ajánlottat…), hogy elmerüljünk az új co-op mód nyújtotta élményben, de az első hónapban még csak össze se tudtunk kapcsolódni, mert az Ubisoft szerverei nem működtek rendesen. Nos az EA megpróbált elébe menni a problémának és október eleje-közepére nyílt bétatesztet hirdetett, amelyen nem kevesebb mint 9,5 millióan vettek részt (köztük magam is). Bár ez még nem garancia arra, hogy a game amit kapunk teljesen „befejezett” lesz, de mindenképpen előremutató magatartásra utal.
Najó, azért mindent mégse
Az eredeti Battlefront rajongóinak egy része meglehetősen nehezményezte, hogy csak a Galaktikus Polgárháború érájából kapunk majd pályákat / karaktereket / felszerelést, és a klónháborúk ebből a részből teljes egészében kimaradnak. Személy szerint nekem nem fognak hiányozni a félkegyelmű droidokkal folytatott csaták, de a fiatalabb generáció akiknek az „igazi” Star Wars nem feltétlen az eredeti trilógiát jelenti, sajnos nem fogja megkapni maradéktalanul amit szeretne.
Úgy érzem, hogy ennek ellenére az EA igencsak kitett magáért és a lehetőségekhez mérten a lehető legtöbb esetben „engedett” a követeléseinknek.
Single / Co-op módok
Edzés – avagy, hogy neveld a TIE fightered!
A Bétában, mint minden rendes gamer, rögtön belevetettem magam a csata hevébe, mit nekem tutorial! Hoth bolygó, jönnek a lépegetők. Átlag halandóként nem sokat érsz ellenük, de a X-wingek proton torpedóját nem szeretik. Örültem mint Jabba az ajándék droidoknak, mert viszonylag hamar belebotlottam egy kis lebegő karikába a pályán, amit felvéve a rendszer rögtön felajánlotta, hogy beültet egy X-szárnyúba. Több se kellett nekem – vagy 100-szor végig vittem anno a Rogue Squadront -, felszálltam, kinyitottam a szárnyaimat, és 3 másodpercen belül becsapódtam a sziklába. Noh sebaj! Második kör! Most már éltem vagy 15 másodpercet is, mire egy TIE Interceptor mögém került, és lelőtt. Itt már szembe kellett néznem a ténnyel, hogy nem vagyok egy Wedge Antilles, de nem volt sok időm keseregni. A lépegetők időközben vészes közelségbe értek ahhoz a bizonyos pajzsgenerátorhoz. Behuppantam a Snow Speederbe, hogy most akkor adok nekik a vonókábellel. Ügyesen túlélem azt a 4,5 másodperces utat a lépegetőig, majd rájövök, hogy fogalmam sincs hogy kell kidobni a kábelt. Pillanatnyi pánik, éles forduló, majd felkenődök a lépegető oldalára…
Egy szó mint száz tökre nem egyszerű, és intuitív a repülő járművek irányítása. Kell ez a kis edzés mód, hogy rájöjjünk mitől döglik az AT-AT, vagy hogy hogyan hárít Luke a fénykarddal.
Klasszik túlélés
Ledobnak egymagad, vagy néhány barátoddal (co-op esetén) és jönnek az ellenséges erők hullámokban. Éld túl, ha sikerül a végén buksisimi, némi kredit (hogy vehess designelemeket, meg felszerelést), és tapasztalati pont (mert az mindig kell). Ezt a módot rögtön tesztelhettük a bétában is. Öcsém átslattyogott hozzám a kontrollerével, összecuppantottuk az Xbox-ommal és már toltuk is a Tatooine-t megrohamozó birodalmiak visszaszorítását osztott képernyőn. Első képként egy fantasztikusan gyönyörű birodalmi csillagromboló felrobbant a fejünk felett egy menekülő CR90-es korvettet. Birodalmi szívem repes a látványtól, de aztán gyorsan rájövök, hogy most a terroristákkal vagyok 🙁 Csak egy gyors érzelmi rekalibrációra marad időm, mert ezután szinte rögtön becsipog a holokommunikátorunkon Ackbar admirális, és személyesen nyugtat meg minket, hogy „Már úton van a segítség, és csak annyi a dolgunk, hogy békésen megvárjuk az érkezését. Jah, és persze egy komplett birodalmi osztag is úton van, némi AT-ST támogatással, de két hétköznapi közkatona számára ez nem jelenthet gondot! Kacsintós szmájli!” – Ackbar kiszáll.
Ezek után hullámokban jönnek a rohamosztagosok, akik legalább annyira pontosan lőnek, mint a filmekben. Ezt kis hibát betudtam annak, hogy csak Normal szinten engedte a játék ezt a pályát játszani a beta verzióban. Remélem a nehezebb szinteken azért nem elégszik meg annyival az EA, hogy több élettel, és/vagy nagyobb sebzéssel ruházza fel ezeket a birodalmi fehérpáncélosokat. Bízom benne, hogy kicsit taktikusabban mozognak majd (pl.: Nem állnak be libasorban az állványos sorozatlövő elé), vagy pontosabban lőnek (azért egyszer-kétszer beleférne, hogy egy 5 perces játékban eltaláljanak). Összefoglalva: látványos robbanások, pörgős élmény, minimál sztori. Akár egy Michael Bay film!
Csaták
Nem beszélnék hosszan erről, egyrészt mert szerintem mindenki érti a koncepciót, másrészt mert még nem próbáltam ezt a módot, ugyanis a bétából kihagyták. Dióhéjban fogott az EA néhány híres csatát az eredeti filmekből és az Expanded Universből, kezedbe nyomta a lézerkarabélyt és hajrá, lődd az ellenfelet!
Csaták hősökkel!
Milyen poén is fénykarddal szabdalni a védtelen közkatonákat! Működött a Jedi Academy-ben, a Force Unleashed-ben, miért ne működne itt is. Fogd Luke-ot és irtsd a rohamosztagosokat végig a pályán! Az utolsó kanyarban jön apuci fekete csuhában és megpróbálja megregulázni a lázadó korszakát élő gyereket. Mókás lesz!
Eddig konfirmált játszható hősök: Luke, Vader, Leia, Han Solo, Boba Fett, sőt még a mindig mosolygós Palaptine papa is.
Többjátékos módok 40 / 16 / 8 főnek
Dogfight!
Muhahhah. Nem mondok inkább semmit, és hagyom, hogy ez a kis videó győzzön meg titeket!
The Walking Walker – avagy a Lépegetők támadása
Jönnek az izgalmak, és a lépegetők! Személy szerint az egyik kedvenc jelenetem a komplett Star Wars filmsorozatból a Birodalom Visszavág Hoth bolygóján lezajlott csata, ahol a jóságos imperialisták ledobták a gyönyörű AT-AT (All Terrain – Armored Transport, ha valaki eddig nem tudta volna 😀 ) lépegetőiket és végigmasíroztak velük a Lázadók védelmén. Az EA elhozta nekünk ezt a csatát, és azt kell mondjam, hogy látványosabbra sikerült a béta alapján, mint az eredeti film, ami nem kis szó!
A koncepció az, hogy a Birodalom sérthetetlen lépegetői (szám szerint 2), elindulnak a pálya „A” végéből, a „B” végében lévő pajzsgenerátor felé, és amikor odaérnek felrobbantják azt. A 20 birodalmi játokosnak annyi a dolga, hogy a havas pályás végigkísérje a lépegetőket a célig. Tiszta joyride! A 20 lázadó mindeközben azon fáradozik, hogy a havas sáncok között elhelyezett célzó-radaregységekkel minél többször mérjék be a birodalmi lépegetőket, ugyanis az idő előrehaladtával 3 hullámban Y-szárnyúakat zúdíthatunk az ellenfél AT-AT-jaira, annak érdekében, hogy lenullázzák a pajzsait. Abban az időben amíg a lépegetők pajzsgenerátora nem működnek (ez a bombázás utáni 1-3 perc annak függvényében, hogy hányszor sikerült a Lázadóknak bemérni őket), a védekező csapat össztüzet zúdíthat rájuk.
Meg kell mondjam így is elég ellenállóak ezek a monstrumok, és ha nincs valami érdemi nehéztüzérségünk (pl.: Rakétavető / Airstrike / X-wingre erősített proton torpedó) nem sok esélyünk van érdemi sebet osztani rájuk. Személyes tapasztalatom az, hogy a béta tesztben kicsit kibalanszolatlan volt ez a pálya, ugyanis az általam lejátszott nagyjából 20 meccsből egyet sem sikerült megnyerni a lázadóknak (azonnal nyernek, ha mindkét lépegetőt lelőtték). Dehát erre van a bétateszt, hogy ezek a hibák kiderüljenek, és a megjelenésre javítva legyenek. Az EA mindenesetre megígérte, hogy javítani fognak az egyensúlyon úgyhogy aggodalomra semmi ok!
Egyéb lehetőségeink is vannak azon kívül, hogy gyalogosan nyakunkba vesszük a havas tájat és megpróbáljuk kiiktatni az ellenfél talpasait. Mint már bemutattam az edzés módnál, a légierőt is az irányításunk alá vonhatjuk. Lázadóként X és A-szárnyúak, valamint a csata utolsó fázisában Snow Speederek állnak a rendelkezésünkre, míg birodalmiként, a fürge és agilis TIE Fighterek, és TIE Interceptorok segítségével tarthatjuk távol az ellenfél bombázóit a féltett AT-AT-któl. Ezen kívül ha azzal a szerencsével áldott meg minket az Erő (vagy legalábbis a szerver), hogy birodalmi csapatba kerültünk becsüccsenhetünk egy AT-ST (All Terrain – Scout Transport) ülésébe is, hogy nyomatékosítsuk az előrenyomulásunkat. Minőségéi birodalmi dura-acélszerkezet, lézer sorozatlövő és rakéták. Mi kell még? Höhö. Hát ugyanez nagyban! A játék bizony arra is lehetőséget ad nekünk, hogy a nagy AT-AT lépegetőket is irányítsuk! Bár szándékosan nem tudunk az ellenfelünkre taposni a lépegetővel, ugyanis az egy előre kijelölt pályán mozog, de fej részben lévő a hatalmas tűzerőnek a birtokában lenni is kellően mámorító érzés.
Ez minden? Dehogy. Vader is segíti a birodalmi offenzívát! Ha szerencsések vagyunk és pont mi botlunk bele a Vader-t jelző, a pályán random feltűnő ikonba, akkor a Sötét Nagyúr bőrébe bújhatunk, hogy onnan tizedeljük a Lázadó terroristákat! Én mondom nektek, ha valaki jól bánik a hősökkel, az megfordíthatja a csata menetét, ugyanis hatalmas ütőerőt képeznek a hősök a játékban.
Capture the Flag Escape Pod
A szokásos zászlófoglaló játékot annyiban alakították át, hogy most lezuhant mentőkabinokat kell időre elfoglalni. A megszokott játékmódra ráhúzták a Star Wars skint és mehet is. Bétában próbáltam, ez is remek móka.
Droid eszkort
No nehogy robotikus örömlányokra gondoljunk rögtön! Ez a név egy olyan gyors küldetés-csomagot fed, amelynek a tartalmát leginkább egy Star Warsos kötélhúzásként tudnám összefoglalni. A pálya közepén elhelyezkedik egy droid, amely rendkívül fontos információ birtokában van. Ha odarohanunk mellé akkor a robot vígan elkezd követni minket és ha a bázisunkra kísértük, akkor már a remek mérnökök ki is nyerik belőle az értékes kincset. Nos csak annyi a nehezítés a játékban, hogy mindezt az ellenség sortüze alatt kell megtennünk. Ha ellenfelünk esetleg meg találna ölni minket mielőtt a kis droid elérné a bázisunkat, akkor át tudja felette venni az irányítást és a saját támaszpontja felé terelgetheti. Amelyik csapat a megadott idő alatt több droidot gyűjt az nyer. Nem is bonyolult.
Hős vadászat – avagy sok fehérsapkás Solot győz
Egészen egyedinek számító 7 vs 1 játékmódot kapunk az EA-től, ahol az egyik csapatnak 7 közkatonával kell egyetlen ellenséges hőst elfognia. Aki játszott a bétával tudja mennyire táposak a hősök, és mennyire keveset érnek ellenük önmagukban az egyszerű halandók. Viszont ügyes taktikával még Solot is meg lehet állítani rohamosztagosokkal, bármennyire is nem ezt sugallja a film. Mindenesetre kíványcsi vagyok, hogy az Uralkodó elit egysége most majd megtudja-e akadályozni a Halálcsillag 2.0 pajzsgenerátorának felrobbantását.
Gameplay
Azt gondolom, hogy elég sok mindennel traktáltalak benneteket, és még rengeteg mindent írhatnék a gyönyörű grafikáról, a fantasztikusan élő környezetről, de igazából sokkal többet ér ha magatok is látjátok miről van szó.
Előrendelés és Jakku
Az új film trailereinek nyitójelenetei a Jakku nevű sivatagos bolygón játszódnak egy nem is olyan rég letűnt kor roncsai között. Az előrendelők megkapják ajándékként a Battle of Jakku elnevezésű DLC-t a játékhoz, amely az egyik utolsó nagy csatát dolgozza fel a galaktikus polgárháború történetében.
Jelen információk szerint ez a pálya első körben csak az előrendelőknek lesz elérhető, úgyhogy érdemes sietni a legközelebbi 576-ba, de legalábbis a honlapjukra, hogy bebiztosítsuk magunknak a DLC-t, és a játékot. Az előrendelés azért is nagyon javallott, ugyanis a gigantikus érdeklődés miatt valószínűleg az első pár napban, vagy rosszabb esetben az első héten, csak az előrendelők fognak hozzáférni a játékhoz! További előny, hogy a korán lépőknek (vagy lépegetőknek, hahaha 🙂 ) kedvezményt is adnak ezek a jóságos boltosok a rendes árból (jelen állapotok szerint a Glorious PC Master Race számára 1.000 Ft-ot, az új generációs (XBOX ONE / PS4) konzolbirtokosok számára, mint én magam is, 2.000 Ft-ot).
Verdikt
Ha tovább dícsérném a játékot, még azt lehetne rám mondani, hogy az EA beépített propaganda-embere vagyok, de most tényleg őszintén úgy gondolom, hogy sikerült magukat beírni a játéktörténelembe. Nem akarok előre inni a vuki bőrére, úgyhogy a további elemzéssel megvárom a megjelenést.
Ps:. NVidia kártyával rendelkező PC tulajok figyelem! 🙂 Egy újabb NVidia driver látott napvilágot, amit A Játékhoz optimalizáltak. A letöltéséshez erre tessék.
Nov 19-ig már csak 8 nap, úgyhogy kitartás és a Blog legyen veletek!