Emlékszem, a Twin Shadows megjelenése környékén felvetődött, hogy vajon Obi van lesz-e 🙂 mivel a játék idővonalában (angolul jobban hangzik a timeline) ő már régen halott. Azt gondoltuk esetleg lesz. És lett bizony. Egy másik rég halott karakterrel együtt, de haladjunk csak sorjában. Ez a három figura pakk is független bármely más kiegészítőtől.
A Jó.
Az öreg csomagjában a szokásos körítés található (én mondjuk speciel jobban örültem volna, ha a figura csuklyás, de engem nem kérdezett meg az FFG).
Neki is két verziója van, egy a kampányra és egy a skirmish-re.
Alap tulajdonságait tekintve megegyeznek, kap egy kitérést és surge-ért cserébe + 2 sebzést vagy 3-as piercinget. A legnagyobb különbség ott jelenik meg, hogy kampányban kemény 10 pontos a tata, skirmishben pedig csak 7.
Előbbiben olyan képességei vannak, mint az Erőhasználat, amivel +1 Surge-t tudunk biztosítani egy tőle 3 lépésre álló társunknak, amikor az tesztelget. Jedi elmetrükkel pedig max. kettő, tőle 4 lépésre lévő ellenséges figurát arrébb lökhetünk, azzal a felkiáltással, hogy nem ezek azok a droidok amiket keresnek.
Skirmishben megzavarja a 3 lépésen belüli max. 6 pontos ellenséges figurák elméjét, így azok nem tudnak interakcióba lépni a környezettel (pl. nem önthetnek maguknak kávét, nagyon durva) és nem tudnak irányításuk alá vonni pl. terminálokat. Ha pedig eggyé válunk az erővel (azaz fűbe harapunk) egy társunk fókuszálttá válik.
Obi-Wan-al olyan tárgyak is járnak, mint az ősi fényszablya, ami egy emberibb fegyver emberibb időre, ezt a mellékküldetésében tudjuk megszerezni.
Fejlesztés kártyája segítségével a parancspaklinkat tudjuk kontrollálni azzal, hogy laphúzáskor 1-el kevesebbet veszünk magunkhoz, viszont kikeresünk egy olyat a paklinkból, ami Erőhasználóknak előnyös és kézbe vesszük. Cserébe az egyik erőhasználónk annyi Strain-t szenved el, amennyibe a kártya kerül.
Parancskártyái elég változatosak, de természetesen erőhasználókra vannak kihegyezve. A Force Surge-el a figura cselekvése után még léphetünk egyet és amennyibe egy ellenséges figura mellé érkezünk, az szépen kap 2 Sebzést és 1 strain-t ajándékba mindenféle kockadobálás nélkül. A Powerful Influence hasonló az Alter Mind-hoz, csak ez egy egész körre és minden ellenségre vonatkozik. Mivel az öreg alapvetően magányos harcos ezért Egyedül kell mennie, és csak olyanok támadhatják meg, akik 3 lépésen belül vannak.
Lényeg a lényeg, mivel már van egy rakat buckalakónk és megkaptuk Obi-wan-t is, le tudjuk játszani ezt a meccset:
A Rossz
A duplapengét Darth Maul óta szeretjük és a Star Wars: The Old Republic-ban az első karakterem egy Sith Inquisitor volt.
A Rebels sorozatból kiemelt Főinkvizítor is ilyennel rendelkezik, darál is vele rendesen. A dobott Surge-k segítségével + sebzést, Pierce-t tud kiosztani és még a körülötte állókat is egyszerre támadja, vagy rögtön negál egy kitérést.
Egy akcióért cserébe el is dobja a szeletelőt, amire kap +3 távolságot is és ha védekezéskor nem dob blokkolást, sebaj, automatikusan kap egyet. Ráadásul dobás közben is tudja aktiválni a Cleave-t úgy, h. az ellenfeleknek nem kell egymás mellett állnia, elég ha hatótávon belül vannak.
A kampány küldetésében csapdát állítunk a lázadóknak az Ithor bolygón, és amikor a legkevésbé számítanak rá, egy Vadász lehelyezésekor a figura fókuszálttá válik és lép egyet. Amennyiben kipécézünk valakit a lázadók közül, lehelyezzük az Inkvizítor-t mindenféle költség nélkül, kiválasztjuk a szerencsétlen halálraítéltet és üldözőbe vesszük. Üröm az örömben, hogy ebben az esetben mást nem támadhatunk meg és ha sikerült máglyára juttatni az illetőt, Torquemada visszamegy önostorozni.
Skirmish fejlesztéséből Vezetőink profitálhatnak, az olyan képességeik, amelyek a mellettük vagy 2 lépésen belüli egységeket turbózzák fel, immár azokra is hatnak, akik 3 lépésen belül vannak.
Parancskártyái (ki gondolta volna) szintén az erőhasználókat segítik. A Force Rush szimplán 2 mozgáspontot ad, míg Halálos precizitású támadásunk elől nem tud kitérni az áldozat. A harmadik kártyával pedig gyakorlatilag messzebb támadhatunk és még többet sebezhetünk.
A Csúf
A triumvirátus 3. tagja a szintén halottaiból visszatérő zöldbőrű, aki a zöldek csapatát erősíti (Zárójelben jegyzem meg, hogy elég nagy a különbség a doboz borítóján lévő póz és a figura póza között és ha mellé rakjuk Han Solo figuráját, észre vehetjük az iróniát).
Szóval a csőrösszájú kicsi, olcsó és lassú. Bizony, bizony valahányszor támadni akarunk, a célpontnak megvan a lehetősége, hogy előtte ránk támadjon. De azért kap alapból + távolságot és sebzést és dobott Surge-kel további távolságot és sebzést kaphat, illetve véreztetheti az ellent.
Utolsó esélyként pedig mielőtt az asztalra borulna, támadhat egyet.
Kampány küldetés során egy egész lopakodó csapatot tehetünk a pályára, akiket a 4 vagy annál messzebb lévő ellenek nem látnak, viszont nem is blokkolják a rálátást ezen ellenek számára.
Egyéb esetben ingyen a pályára tehetjük Greedo-t, amennyiben választunk egy Vezetőt. Ha azonban illetőt legyőzik, Greedo-val kézen fogva hagyja el a játékteret.
Fejvadászunk mindig is a gyengéken élősködött, így ha nála olcsóbb figurát támadunk kapunk némi + módosítót.
Viszont ha elsődleges célpontunk a legdrágább ellenséges figura, akkor vadászunk fókuszálttá válik és +1 sebzést osztunk ki. Árnyékban bujkálva ugyanazokat a módosítókat kapjuk meg, mint a lopakodó csapat. Ha pedig megtámadnak, gyorsan bevetődünk az asztal alá, + blokkot és kitérést szerezve.
Remekül összerakott kis triót adott nekünk az FFG, mindhárom frakció kap egy nevesített karaktert, lehet válogatni (azaz eldönteni, h. milyen sorrendben szerezzük be őket).
Részemről remélem, hogy minél több Jedi és Sith karaktert kapunk és lesz ehhez hasonló csetepaté (azt se bánnám, ha jönne egy Star Wars: The Old Republic Core Set is….):
Következő alkalommal egy igen kellemes helyre fogunk ellátogatni, ahol lehet wellnessezni, fitneszelni, van állatsimogató és stb. Addig is jó játékot és az SWmini legyen Veletek az asztalok mellett is. 🙂