title.jpg

Réges régen, egy messzi-messzi galaxisban egy Luke Skywalker néven elhíresült lázadó hős terrorista az X-szárnyújával áttörte a Halálcsillag (a galaxis gazdasági csodája, millióknak adott munkát és otthont) külső védelmi rendszereit, és egy proton torpedóval felrobbantotta a világ legfejlettebb űrállomását. Értékes birodalmi polgárok millióinak elvesztése után úgy döntött a Birodalom katonai vezetősége, hogy előveszi a hat éve polcon porosodó Lira Wessex (birodalmi hajótervező mérnök, aki többek között a Venator és a Birodalmi osztályú csillagrombolóknak is a főmérnöke volt) által tervezett vadászelhárító korvettet és megkezdik a kis hajó tömeggyártását.

A száguldás szerelmeseinek

Nem gondoltam volna még az Armada indulásakor, hogy fogunk a játék során a CR90-eseknél agilisebb hajókkal találkozni, erre az FFG bedobja a nekünk ezt a kis csodát. A megszokásokkal ellentétben ennek a hajónak a tervezésekor a rombolóknál jól bevált nehéz páncélzatot és megerősített külső burkot elhagyták, viszont cserébe megemelték a hajtómű teljesítményét. Így kaptunk egy meglehetősen gyors hajót, amely kis sebességen is extra agilis. A Vadászelhárító ágyúink vagy két fekete, vagy fekete-kék kombinációban érkeznek, amely meglehetősen halálos a vadászok számára a sok sima találatú oldal miatt. Ezen kívül a két verzió között csak az első tűzíven van egy fekete-kék kocka csere, és egy Ordnance/Ion Cannon fejlesztési szlot csere 4 pontért. A pajzsokat átirányítás híján egyenletesen elosztották az összes tűzíven, amely teljesen megfelel egy vadászelhárításra tervezett hajónak, amelyet bárhonnan lőhetnek a kis zavaró rajok.

raider-i-class-corvette.png raider-ii-class-corvette.png

Stílusosan, ahogy illik ehhez a hajóhoz egy olyan admirális dukál aki imádta a sebesen száguldó csillagrombolókat. Ozzel admirális annyira belefeledkezett a hipepűrsebesség szépségeibe, hogy végül ez lett a végzete. A Hoth rendszer elleni támadáskor későn lépett ki a hiperűrsebességből, felhívva ezzel magára a Lázadók figyelmét. A meglepetés előnyének elvesztése miatt Vader nagyúr a csata előtt kivégezte a gyorshajtó admirálist. Viszont néhány ütközet erejére az FFG lehetőséget biztosít arra, hogy visszahozzuk Ozzelt a csapataink élére.

swm15-admiral-ozzel.png

Ozzel a legolcsóbb birodalmi admirálisként, mindössze 20 pontért már el is vállalja a flottánk vezetését. Képessége nem más, minthogy amikor Navigáció paranccsal gyorsítjuk/lassítjuk a hajóinkat akkor rögtön 2-őt módosíthatunk az 1 helyett a sebességünkön. Ez egy eltárolt Navigation tokennel, már rögtön 3-ra emelkedik, így tulajdonképpen 4-es sebességről egy kör alatt gyarkorlatillag állóra fékezhetünk bármilyen hajót.

laurelandhardyjointheimperialnavy-egw.jpg

Ozzelen kívül Montferrat admirális is rendelkezésünkre áll, bár csak mint Officer. Jhared Montferrat a Devastator nevű csillagromboló kapitánya volt és a történet szerint az Endor-nál folytatott csatában vesztette életét, amikor a lázadó Blade osztag két B-szárnyúja áttörte a hajó vadászelhárító tüzét és egy szerencsés találattal láncreakciót indított el a hajó reaktorában.

swm15-admiral-montferrat.png

Véleményem szerint rendkívül erős képessége azt biztosítja, hogy ha legalább 3-as sebességgel röpködünk, akkor minden ellenünk irányult támadás Obstructed-nak számít, vagyis első körben az ellenfelünk elveszti az egyik kockáját, másodkörben viszont ha van olyan kritikus sérülése amellyel nem támadhat Obstructed hajót akkor minket már nem is vehet célba. Admirálisunk ideális kiegészítője lehet a sérülékeny korvetteknek, de remekül helyt állhat a birodalmi osztályú csillagrombolókon is. Visszont Montferrat képességét csak az első hajóval való általunk okozott ütközésünkig élvezhetjük, ugyanis ekkor el kell dobnunk a jó admirálist.

Vadászelhárításból sosem elég

Azt gondoltam, hogy a Home One kiegészítő kellően jól el volt látva vadászelhárító felszereléssel de az úgy mond igazi „kis ágyúk” csak most következnek. Rögtön a két X-wing-ből átvett title-el kezdeném.

Impetuous

Ezzel a címmel A korvettünk, miután befejezte a normál két támadását, indíthat egy harmadikat is egy lő távban lévő vadász ellen. Ezzel a képességgel egy kör alatt háromszor is elsüthetjük egyetlen vadászra a vadászelhárításunkat (ha két tűzívünkbe is belelóg akkor ott egy-egy, plusz a title), amely körönként 6 kocka!

swm15-impetuous.png

Instigator

Nem volt rossz az előző title képessége sem, de szerintem az Instigator az igazi nagyágyú a vadászelhárításban.

Elég furcsa a megfogalmazása ennek a lapnak, és szerintem kövér fejezetet fog kapni a FAQ-ban is, de a lényeget ki tudjuk szűrni így is. Ezzel a címmel gyakorlatilag egy nagyon meghízott vadásszá tudjuk átalakítani a hajónkat, úgy hogy annak csak az előnyeit élvezzük. Először is az 1-es távolságra lévő ellenséges vadászokat úgy kell tekinteni, mintha Engage-lve lennének. Tehát nem mozoghatnak, és nem lőhetnek más hajót, de vadászt igen. Ha van Swarm-al rendelkező vadászunk, az máris használhatja a képességét, mégha csak ő és az Instigator van is jelen. (Itt halkan megjegyezném, hogy van egy kis értelmezési eltérés köztem és a magyar facebookos posztok között, ugyanis azok szerint az Instigatort sem támadhatnák az ellenséges vadászok. Az FFG hivatalos cikkének szövegkörnyezetéből én azt gondolom, hogy ebben az esetben az Instigator támadható az általa Engagelt vadászok által. A FAQ majd eldönti.)

swm15-instigator.png

Ehhez a laphoz nagyon jól használható Ozzel admirális képessége, amellyel 4-es sebességgel berombolhatunk az ellenséges vadászok gyűrűjébe, majd a következő körben megállhatunk, hogy ott is tartsuk őket.

Ágyúk, és olyan ágyúk amelyek igazából nem is azok

Remélem nem sikerült ezzel az alcímmel nagyon összezavarnom titeket, de a következő fejlesztéskártya amelyet megvizsgálok a már X-Wingben jól ismert Quad Laser Turrets lesz, amely a nevével ellentétben nem ágyú helyet foglal, hanem Offensive Retrofit-et. 5 pontért gyakorlatilag tovább erősíthetjük az ellenfelünknek azt a kényszerképzetét, hogy tulajdonképpen egy elfogó vadásszal van dolga, ugyanis minden vadászról érkező támadásra visszalőhetünk egy kék kockával. Remek párosítás az Instigator title-höz, mert ott garantáltan fogunk vadásztüzet kapni.

quad-laser-turrets.png

Engedjétek meg, hogy a következő kártyát a Lázadók szemszögéből mutassam be, ugyanis ugyanez a kártya szerepel a Home One dobozában is, és szerintem ott lényegesen több hasznát vesszük mint a kis birodalmi korvetten. Az SW-7 Ion ágyúk segítségével, ha hajót támadunk és úgy adódna, hogy túltobzódunk a kidobott Accuracy-ban, akkor a felesleget amellyel nem akarunk (vagy tudunk) ellenséges tokent lefogni átcserélhetünk egy sima találatra a sebzések számításakor. Ezt összekombináljuk a Home One képességével amellyel, egy kockát bármikor Accuracyra fordíthatunk, gyakorlatilag sebekre tudjuk váltani a kidobott blankeket mindenféle újradobás nélkül.

swm15-sw-7-ion-batteries.png

Visszatérve a Birodalmi flottánkhoz, megkapjuk minden Class-I-es hajó kötelező személyzetét a harcedzett nehéz tüzéreket. Az Ordnance Experts kártyával minden fekete kockánkat újradobhatjuk támadáskor. Nem akarom ecsetelni mennyire hasznos ez, egy 4-5 fekete kockás Gladiátoron. Emellett kiemelném, hogy nem kell őket exhaustolni, szóval mind a két támadásunkra használhatjuk képességüket.

ordnance-experts.png

További titkolt képességek

Az FFG nem rejti véka alá, hogy van még egy lap a tarsolyában. Egy külön be nem mutatott Modification, amely megdobja egy-egy fekete kockával az oldalsó tűzíveinket. Bár nagyon ügyesen letakarta a fejlesztés típusát egy command tokennel, de szerintem nyugodtan élhetünk a gyanúperrel, hogy Ordnance szlotba fog kerülni az új fejlesztés. 8 pontért csak 2-vel olcsóbb mint az Enhanced Armament, viszont csak Close rangeben működik. Gladiátorra, esetleg MC30-asra megfontolandó fejlesztés, bár az ára szerintem elég borsos a piros kockás társához viszonyítva.

swm15-layout.png

Amikor a TIE Fighterek a hangárban maradtak

Az új kiegészítők elméleti birtokában összeállítottam egy Birodalmi flottát, amely maximálisan kihasználja Ozzel admirális képességét. Ozzel és Needa a Devestator (ISD Class-II) próbálja távol tartani magát az ellenféltől és Hosszú-Közepes távolságon piros kék kockákkal osztani az áldást.

A Relentless (ISD Class-I) nagy sebbességgel (3-as) megpróbál közel kerülni az ellenséghez, kihasználva Montferrat admirális védelmi képességét.

Az Instigator (Raider Class-I) beszáguld az ellenséges vadászok kötelékébe, majd kihasználva az admirális képességét visszalassít és leköti azokat. Mivel mást nem támadhatnak ezek a vadászok, kénytelenek benyelni a Counter 1-es támadásokat. Testvérhajója az Impetous mindeközben folyamatosan az Instigator közelében marad és az újradobható fekete kockáival tizedeli a vadászrajokat. Sose gondoltam volna, hogy ilyet fogok mondnai, de sikerült összeállítani egy meglehetősen ?deffenzív birodalmi flottát? (kimondani is borzalmas).

fleet.png

Verdikt

Megvan a Birodalom válasza a Lázadó bombázó rajokra. Ha vadászokra épített flotta ellen megyünk akkor kötelező elem az Instigator, de én bátran hoznám ezt a remek kis hajót párban is a testvérével a meccsekre. Ozzel admirális képességével kapcsolatban egyenlőre szkeptikus vagyok és gyanítom, hogy nem lesz népszerű eleme a Birodalmi listáknak. Ennek ellenére illik a hajóhoz, és legalább egyszer kipróbálnám a csapatomban. Mindenesetre kaptunk egy nagy halom igen erős fejlesztést is a kis korvetthez, amely miatt szerintem megéri beszerezni legalább egy példányban ezt a kiegészítőt a Birodalmi flottáknak.

…a Blog legyen veletek!