6

Kevesebb mint egy hónap és a kezünkbe vehetjük a sorsunk! Már korábban kiveséztük, hogy mi is ez a játék és milyen lapokkal találkozhatunk, így most ideje rátérni a játékmenetre!

Kezdetek

Tehát kiválasztottuk, hogy milyen 30 pontnyi jó/rossz arcokkal vonulunk a csatába és összeválogattuk azt a 30 lapot amivel megnyerjük a játékot. Kirakjuk a Harcmező kártyánk, a karaktereket a kockáikkal, a 30 lapot lefordítva és indulhat a buli.

El kell dönteni ki kezd és azt, hogy kinek a harcmező kártyája érvényesül. Mind két játékos felkapja a kockáit, elgurítja azokat és összeszámolja a kipörgetett számokat (az ikonokkal nem foglalkozva). Akinek magasabb az értéke az dönthet, hogy ő kezd vagy a harcmezőkártyája lesz érvényben. Felhúzunk 5 lapot, amit egyszer cserélhetünk és készen és állunk a  játékra!

Akciók

Az egész játék az akciók köré épül. Egyet lép az ellenfél, egyet mi. Ha pislantasz már az is akció, itt nincs egy lépésből lenullázó deck. Kicsit olyan, mintha lelassítanánk az időt és egy RTS-ből kör alapú stratégiát gyúrnánk. Így már értelmet nyer miért csak 30 lap a deck, mert így is eltarthat majd egy játék 30-40 percig (ami pont ideális).

Nézzük miket tudunk varázsolni:

Karakter vagy Támogatás aktiválása

Rábökünk az egyik karakterünkre vagy támogató lapunkra és megragadjuk a kockáit (ha van felszerelés a jóemberünkön akkor azokat a kockákat is) és jól elgurítjuk. Az eredményeket pedig a karakter/támogató elé (nem rá!) rakjuk és a lapot pedig beforgatjuk. mivel ő már a körben nem csinál mást. Ennyi. Jöhet a másik.

1

Kockák felhasználása

Logikus lenne, hogy a dobás pillanatában felhasználjuk őket, de itt más rendszer. Az ellenfélnek a dobás után is van lehetősége reagálni, pl. van olyan esemény amely átforgatja vagy kiveszi a kockákat a játékból erre a körre. Ha ilyen nem üt be és megint mi jövünk, akkor van lehetőségünk felhasználni, a már kigurított jóságokat. Kijelölünk egy szimbólumot a kockáink közül és mindet felhasználjuk.

2pl. Ha van két kockán közelharci támadás, egy harmadikon pedig pajzs, akkor vagy egyszerre elhasználjuk a két támadást és egy célpontot jól megütünk, vagy valamelyik karakter kap egy kis védelmet. A maradékot a következő akciónkként használhatjuk fel, tehát egyszerre nem tudunk minden jóságot elpazarolni.

Az kipörgetett kockákat visszarakjuk az elforgatott „gazdájára”, a körben többet nem tudjuk már használni.

Lap dobása

Minden körben 5 lap van a kezünkben, amit vagy kijátszunk vagy simán eldobunk. Az utóbbi esetben megy a kukába, de a kockáink közül bármelyiket és bármennyit újradobhatunk. Na itt jön a képbe a taktika és csökken a szerencse szerepe. Persze látom magam előtt, mikor már csak egy életerővel fetreng Luke a konyha padlóján, de miután eldobtam az 5 lapom, akkor is csak üreseket tudok gurítani mind a 10 kockámmal. Pont annyi az esélye, mint 30 lázadó gépnek szétlőni a Halálcsillagot, de néha megesik és nagyon bosszantó.

3Esemény vagy akció használata

Vagy a kezünkből használunk el egy esemény lapot, vagy erőforrásból vásárolunk, esetleg az egyik karakter/felszerelés/támogatás speciális képességét használjuk, ha van hozzá kipörgetett kocka (kör ikon). Minden egyes lépés, egy akciónak számít és jöhet a másik!

Harcmező elfoglalása

Ha úgy érezzük végeztünk a körre, akkor rátelepedhetünk a Harcmezőre és megszerezzük a kártyát a rajta található jó kis effekttel egyetemben. Ilyenkor mi már nem csinálunk semmit, az ellenfél szabadon tevékenykedhet, de cserébe miénk a lap jó kis effektje. Valamit valamiért.

7

Passz

Ilyet is lehet, nem muszáj kijátszanunk valamit, nincs lépéskényszer. Ha mindenki passzolt vége a körnek, szóval csak okosan!;)

Ha harc, hát legyen harc

Valahogy véget kell érjen a játék, és végeredményben a sikerhez vezető út a másik karakterein át vezet, így ideje leamortizálni őket!

10

A sikerhez a kockákon át vezet az út. Gyalulhatjuk az ellent közelharci vagy távolsági támadásokkal. Ha úgy érezzük, hogy valamelyik szimbólumból elég van az asztalon, akkor akcióként megcélozzuk az ellen egyik karakterét. Ekkor összeadjuk a támadás erejét és ennyivel csökken a másik élete. Ha van pajzsa akkor némileg javít/ront a helyzeten, mivel ez levonódik a támadásból. A maradékot sebzés tokenkét megkapja a delikvens. Fontos, hogy egy támadástípus (közel és távol) egyszerre kerül kidolgozásra, tehát nem irányíthatunk a kidobott 6 sebzésből 3-at az egyikbe és 3-at másik karakterbe. Ha elfogy az ellenfél egyik kedvencének a HP-ja, akkor kiesett a játékból, ha nincs több babája, akkor nyertünk is.

Taktikák

Most már mindent tudunk, hogy lezúzzuk az ellenfél karaktereit! Egyszerűnek tűnik a játék, de van mélysége is. Nem csak annyiról szól, hogy kockákat dobálunk és sebzést osztunk, számtalan mód létezik a győzelemhez.

8

Erőforrás

Nagyon fontos, hogy a játék egészében legyen elég erőforrásunk. Úgy kell összeválogassuk a hőseink, hogy ha nem is ők, de legalább a felszerelések/támogató lapok termeljenek „pénzt”. Van lehetőség romboló paklikat is összerakni, ahol gyakorlatilag megfolytjuk az ellent, mert minden erőforrását ellopjuk. Egy háborút a gazdaság táplál!

Sebzések

Végső soron ezzel nyerjük meg a játékot. Döntés kérdése, hogy egyfajta támadásra összpontosítunk és telerakjuk, példának okért, közelharcosokkal a seregünk, vagy balanszoltabb buildet építünk és van ez is az is.

Leépítés

Van még egy módja, hogy megnyerjük a játékot, ha elfogy az ellenfél paklija. Vannak események/effektek amivel az ellenfél lapjait tudjuk dobatni, vagy a húzópaklijából kiszedni lapokat. Ha túléljük míg leépítjük az ellenfelet, szintén egy út lehet a győzelemhez.

A cikk írásakor még nem ismert minden lap az első szériából, de ahogy más kártyajátékokban, így itt is folyamatosan jönnek majd új elemek/jedik/sithek/egyebek a játékba ami tovább bővíti a lehetőségek tárházát.

Kevesebb mint egy hónap és a kártyafénykardok előkerülnek (magyarul is!!)! Addig is az swmini legyen Veletek!