armadaupgr.jpg

Star Wars Armada bemutató sorozatunk utolsó, de nem kevésbé fontos darabjához érkeztünk: A Fejlesztésekhez. Aki esetleg lemaradt a többi részről az sürgősen pótolja!

Aki már játszott X-Wing miniatures meccset, annak nem ismeretlen a rendszer, aki még nem, annak röviden leírom, hogy miről is van szó. Tehát vannak hajóink, amik önmagukban is különböző harcértéket képviselnek, de ahogy a való világban is, úgy itt is kiküldhetünk a harcmezőre különböző variánsokat. Ezek az alap típusoktól fegyverzetben, pajzsokban, szenzorokban vagy akár a legénységükben is jelenthetnek eltérést. Minden hajó méretétől és rendeltetéstől függően különböző fejlesztésekre alkalmas. Egy rombolóra szépen aggathatunk fegyverzetet, míg egy Korvett lehetőségei limitáltak.

Minden kiegészítőben jelennek meg új fejlesztések, amik általában hajófüggetlenek. Azaz mindig érdemes megnézni milyen kártyákat kapunk egy új hajóhoz, ami esetleg a régi gépeinket is képesek megdobni/más szerepkörbe helyezni. Szerintem ez egy nagy erejű rendszer. Nem kell új kodexeket kiadni minden fajhoz, hogy újdonságokhoz jussunk, hanem elég kidobni pár új felszerelést az új Wavevel.

A következő fejlesztési típusokból válogathatunk:

Admirális/Flotta parancsnok

Ez egy speciális fejlesztési típus amire nincsen külön ikon a hajókon. Ennek oka, hogy bármelyik hajóra ráültethetjük, de csak egy darab lehet a flottánkban. Gyakorlatilag ő reprezentál minket: vezeti a flottát, irányítja a gépeket és képességei szerint segíti a hajóinkat. Ismert alakokkal találkozhatunk, mint Tarkin, Mon Mothma vagy Ackbar, de az EU karakterei közül is sokan tiszteletüket teszik. A flottánk parancsnoka nagyon fontos szereplő, kis túlzással meghatározza a taktikánkat (vannak vezetők, akik egyértelműen meghatározzák). A pontértékük elég borsos is lehet, pl. Tarkin 39 pont amiért már egy beugró szintű Correlian Corvette-et vehetünk.

Tiszt

Nem csak a flottánknak, de egyes hajóinknak is lehet saját kapitánya. Ők ellentétben a flotta parancsnokával, csak a saját hajójára lesz hatással, de cserébe jóval olcsóbb. Ide tartoznak még a speciális karakterek, akik ugyan nem katonai parancsnokok, de mégis jó hatással vannak a gépeinkre. Ilyen pl Leila Organa.

Katonai személyzet

Ők jelképezik a tüzéreinket, és egyéb katonai egységeket a hajón. Tipikusan a támadást segítik, vagy a gyors váltást (támadásra természetesen), ha véletlenül eltaktikáztuk magunkat, és manőverezni kezdtünk zárótűz helyett.

Kiszolgáló személyzet

Előző ellentetjei. Szerelők, gépészek vagy a konyhások. Általában a manőverezést vagy javításokat segítik, és természetesen ők is tudnak parancsot cserélni a védekező fajtára.

Védelmi átalakítás

Ez az ikon azt jelképezi, hogy a hajónkat át lehet alakítani masszívabbá, vagy fel lehet szerelni további védelmi eszközökkel. Tipikusan ilyenek a pajzsok, vagy pont védelmi rendszerek.

Támadó átalakítás

Meglepő módon a támadórendszereinket tudjuk így fejleszteni. Fontos, hogy itt nem a fegyverekre gondolunk (bár olyan jellegű is van), hanem a különböző támadást segítő rendszerekre, mint számítógépek, vagy célzóberendezések, de ide tartozik a nagyobb hangár is.

Ion ágyuk

Szintén támadó jellegű átalakítás. Ahogy a nevéből már sejthetjük, a hajónk képes nagyobb ion jellegű arzenál cipelésére. Ion ágyukból is több típusból válogathatunk, de egységes mindegyikben, hogy alapvetően a védelmi rendszereket célozzák, és nem a sebzés a fő profiljuk.

Turbólézer ágyuk

Nagyobb hajók képesek a könnyű lézereiket erősebbekre cserélni. Ezek általában nagy hatótávolságú pusztító fegyverek, amelyek vagy a támadó kockák mennyiségét (és így a sebzést), vagy a kritikus hatások erejét növelik.

Nehézfegyverek

Ide tartoznak az igazán brutális játékszerek. Bombák, torpedók és rakéták. Ezek közös tulajdonsága, hogy csak közelre hatásosak, de akkor nagyon. A Császár óvja azokat a hajókat, amelyek ilyen hajókhoz közel kerülnek!

„Név”

Speciális fejlesztés, amellyel híres (vagy hírhedt hajókat) tudunk játékba hozni. Pl. Tantive IV a nyitójelenetből, vagy Vader hajója a Devastator szintén a nyitójelenetből. Ezek egyedi fejlesztések, azaz pályán egyszerre csak egy ilyen hajó lehet (mármint egy nevesített hajóból).

Ha már a nevesítésnél tartunk. Vannak egyedi kártyák (csillagosak), amelyekből csak egy lehet a flottánkban. Bizonyos körülmények közt megtörténhet, hogy a másik oldalon is ugyanaz az egyedi kártya szerepel, de ez belefér. (Versenyeken, azonos frakciók harcánál)

Végezetül nézzünk néhány buildet, hogy pontosan hogyan is néznek ki ezek a fejlesztések:

Adar Haven

A következő build vadászgépekre és azoknak támogatására épül. Gallant Haven a képes kiterjeszteni a pajzsait a kötelékekre, és azok így eggyel kevesebbet sebződnek minden (!) támadásból. Adar képes az egyik gépünket visszaaktiválni (azaz Luke kétszer lőhet!:)), míg a hangárból eggyel több gépet irányíthatunk.

armadabuild1.png

The Demolisher

A lenti hajó egy közelharcos pusztító. Jobbra és a szélekre négy fekete kocka. Mivel a Demolisher „névvel” mozgás után is lőhetünk egyet, így jó manőverrel két különböző tűzívről is lőhetjük az ellent, és el tudjuk kerülni a fekete kockák legnagyobb hátrányát: a rövid lő távot. Admirálisunkkal pedig az egyik elhibázott (nem) találatért tudunk egy másikat kritikusba fordítani. 79 a hajó és 26 az admirális, ami viszont minden hajóra kifejti hatását.

armadabuild2.png