Slave1_swmini

Néha még a tapasztaltabb X-Wing játékosok is zavarba jönnek a tűzíveket illetően. Így úgy érzem, egy hiánypótló cikket kezdtél el most áttekinteni, Kedves Olvasó.

Tűzív

Érdekes rádöbbenni, de ez egy gyűjtőfogalom igazából. Sima “tűzív” nincs is a játékban, ha jól megfigyeljük, mindegyik kapott valamilyen elnevezést, mint például elsődleges (primary), kiegészítő (auxilary), speciális (special), vagy az új, Wave 9-ben megjelenő mobile.

Amikor egy lap csak szimplán tűzívre hivatkozik, akkor mindegyikkel használható.

Az elsődleges tűzív / Primary firing arc

Amit mindannyian ismerünk, szeretünk, és használunk. A hajónk orra irányába felfestett piros vonalak, amik közelítőleg 90 fokos szöget zárnak be határozzák meg azt, hogyan vagy talán pontosabban hova lőhetünk a játékban található hajók nagyjával. Emellett a másodlagos fegyverek is csak itt működnek, tisztelet a kevés kivételnek (ezekről később).

Kiegészítő tűzív / Auxulary firing arc

A fogalom, ami elkezdte összekuszálni a helyzetet.

A kiegészítő tűzívünk minden szempontból tűzív (firing arc), de már nem elsődleges tűzív (azaz nem primary firing arc).

A hajóink már nem csak előre tudnak lőni, hanem egy kiegészítő tűzívvel is rendelkeznek, amivel így a pályának lényegesen nagyobb területéről tudják a célpontjaikat a harci fázisban megválogatni.

Auxilary firing arc-kal rendelkező hajók (Wave 9 megjelenésével)

  • Firaspray
  • YV-666
  • TIE/sf fighter
  • ARC-170

Ezeket az íveket szaggatott vonallal szokták bejelölni a hajók talpaira. Az YV-666-ost leszámítva ezek a kiegészítő ívek a hátsó tűzíveink voltak, de a jó öreg Hound’s Tooth-nak a kiegészítő tűzíve két, 45 fokos területből áll az elsődleges tűzív két oldalán.

Fontos megkülönböztetni majd a hátrafelé álló kiegészítő íveket a többitől, hiszen a 9. hullámban érkezik ez a csoda lap is.

 

Mobile Firing arc

A Shadow caster egy új mechanizmust hozott be, a mobile arc-ot. A mobile arc egy változtatható elhelyezkedésű tűzív, amit a 4 kvadránsból választhatunk ki, éppen melyiket aktiváljuk, hova forgatjuk a lövegjeinket. Mindeközben az elsődleges tűzívünk is aktív marad, így például a lenti ábrán közel 180 fokban tudunk tüzelni. Fontos, hogy a Mobile arc (nem turret) másodlagos fegyverek szempontjából tabu, azaz ágyúval vagy torpedóval innen nem lőhetnénk.

A kiszivárgott referencia anyag.

VCX-100 Special firing arc

the-ghost_e8f13a5d

A Ghost egy érdekes csodabogár. Alapból van egy elsődleges tűzíve, mint minden hajónak, és egy special arc-ja hátul. Ez  tűzív (de nem auxilary, hanem special, amivel egyelőre csak ő rendelkezik), a trükk az, hogy alapvetően nem tud onnan lőni az elsődleges fegyverével. Ellenben Torpedóval (!!!), vagy turret-tel teljesen nyugodtan lőhet a hátsó, special arc-ja által meghatározott területre is.

Ezen túlmenően, a Ghost és Phantom title-ek alkalmazásával és Attack Shuttle dokkolással elérhető, hogy a hátulra is célozhasson az elsődleges fegyverével, amíg dokkol a Phantom.

Turret fegyverek

Az elsődleges turret fegyverek (PWT, mint például az YT-1300 és a K-wing) és a másodlagosak (mint pl. ion-cannon vagy tlt) lőhetnek íven kívülre is. Ugyanakkor az őket szállító hajóknak szintén van valamilyen tűzívük, így ha egy lap a tűzívekre hivatkozik, azokat kell nézegetni. Például, Autothrusters Range 1-2-ben íven belül nem jár a védekezőnek, mindenhol máshol igen (Range 3-ban vagy íven kívül).

Mi a különbség a tűzívek között?

Távolság, és tűzívben mért távolság.

f99pxyxjkcgx

A fenti példán azt vizsgáljuk, a K-wing-ünk tudja-e használni a csak ívben Range 2-ben működő Tactician kártyáját. 3 lehetséges célpontja van

A Tie fighter szépen Range 2-ben van, és ívben is, így őt stresszelhetné.

A Firespray szemlátomást Range 1-ben van. Ezért elsődleges fegyverrel történő támadás esetén jár egy bónusz kocka. (TLT-vel nem is támadhatna emiatt, hogy Range 1-ben van) Azonban íven már Range 2-ben van, így jár a Tactician stressz is!

A Tie Adv. Prototype megtámadása esetén mi lesz a helyzet? Range 2-ben van a legközelebbi pontokat mérve, így bónusz kocka nem jár. Íven azonban Range 3-ban van, így emiatt a Tactician nem működik, a védekezőnek meg jár az Autothrusters által nyújtott előny (mert íven Range 2-őn kívül van).

Remélhetőleg tisztább lett a helyzet. Az SWmini legyen veletek!

További bejegyzések

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ