main.jpg

Az Inkvizítor előszava

Szeretettel meghívnék mindenkit a 2016-ban újra megrendezett X-Wing Ligára! Mint tavalyi versenyző, mindenkinek csak ajánlani tudom a részvételt, mert amellett, hogy mindig fantasztikus hangulat szokott lenni, remek barátságokat lehet kötni, és itt a legkönnyebb méltó ellenfeleket találni magunknak. Én tavaly kapcsolódtam be a Ligába kezdőként és rögtön az első versenyen 3. lettem, úgyhogy senkinek ne vegye el a kedvét az, hogy most kezdte a játékot! Gyakran az új emberek tudják a legjobban meglepni rutinos vén Nexukat! Remélem Január végén találkozunk!

A versenyszervezők előszava

Újra indul az X-Wing Liga! Várjuk új és régi versenyzőinket, hogy megmérettettessék (sikerült leírnom ezt a hosszú szót helyesen ?!) magukat! Akár a tavalyi bajnok, Benjamin ellen, akinek a kupa átadási ceremóniáját erre a napra időzítjük. Szokásos dogfight 100 ponttal kerül terítékre az év első versenyén. Jó hír végre megérkeztek a tavaly áprilisban rendelt tournament kitek, így a versenyen exkluzív ajándékokat lehet nyerni. Márky Dani vállalja, hogy a bíró személyében kordában tartja a rosszalkodó propulziós hajtóműveket.

swx38_preview2.jpg

A versenyről (most már tényleg :D)

  • Nevezési díj: 1000 Ft.
  • Nevezési határidő: január 24. éjfél. Nevezni az xwing.ligaverseny@gmail.com címen, teljes (polgári) név és sereglista megadásával lehet. Az email címeket és a neveket bizalmasan kezeljük és csak az eredményhirdetés céljából az swmini.hu és a usetheforce.portal.hu honlapokon, valamint a játékkal kapcsolatos dolgokra fogjuk használni. (díjak, oklevelek stb.)
  • 100 pontos, 4 fordulós dogfight verseny lesz.
  • A legfrissebb hivatalos szabályok és kiegészítések lesznek érvényben.
  • Minden itthon is kapható kiegészítőt lehet használni.
  • Csak az FFG által kiadott hajókat, pilóta és fejlesztéskártyákat használhatod.
  • A verseny során a sereglista összeállítása nem módosítható.
  • Rendelkezned kell sérüléskártyákkal manőver és lőtáv sablonokkal, támadó és védő kockákkal, valamint aszteroidákkal vagy űrtörmelékkel.

A versenyszabályok fontosabb részei

A dogfight verseny 4 fordulóból áll. Minden forduló 75 percig tart. Minden játékos squadja max. 100 pontos lista kell, hogy legyen. A squad lehet 100 pontnál kevesebb is, de nem több. Fontos, hogy a sereglistát nem lehet módosítani a verseny során.

Megkötések

A Söpredékek megjelenésével három frakció létezik, de ettől függetlenül továbbra sem lehet vegyíteni a különböző feleket, és így a squadlista sem tartalmazhat több frakcióhoz tartozó hajókat. (a Resistance vagy a First Order gépei értelemszerűen a Lázadással/Birodalommal vegyíthetők) Viszont az azonos modellek megjelenésével, a hajófigurák és a tárcsák szabadon felhasználhatók.
Minden játékosnak hoznia kell összesen 3 db. aszteroidát és/vagy űrtörmeléket akadálynak (obstacle). Ezeket a két kezdőszett, vagy a Decimátor/Outrider kiegészítő valamelyikéből kell összeszedni. Minden akadályjelzőnek különbözőnek kell lennie, tehát nem lehet a két ugyanolyan nagy aszteroidát hozni. Ezt a 3 kiválasztott akadályt kell használniuk a játékosoknak a verseny során végig.
A hajók alakja és formája nem térhet el az alapjátékban kiadott hajókétól. A talpak mérete és alakja nem térhet el az alapjátékban kiadottól. Csak a játékhoz eredetileg kiadott kártyák használhatóak a verseny folyamán. Nem a játékhoz kiadott sablonok és manőver tárcsák használásához a versenyszervező és az ellenfél beleegyezése szükséges.
A játéktér 3×3 láb, jól körülhatárolt terület (plusz terület a sablonok, kártyák, stb részére).

swx36_preview_flytheships.jpg

Egyes forduló előtt elvégzendő tennivalók:

  • Mindkét játékos felteszi a hajóit a játéktéren kívül a kiválasztott oldalon.
  • Mindkét játékos felfedi az általa használt kártyákat, jelzőket stb. Ha több hajó is azonos rajba tartozik, akkor azokat fel kell számozni. Ha mindkét versenyzőnek vannak azonos hajói, akkor az egyiknek plusz pálcák segítségével érdemes megemelnie a hajóit, valamint eltérő színű számozást kell alkalmazniuk.
  • Mindkét játékos alaposan megkeveri a Damage pakliját. Ha az ellenfél akar, keverhet még rajta és elemelheti.
  • Kezdemény eldöntése. Akinek kevesebb pontból áll a csapata az döntheti el ki kapja a kezdeményt. Ha azonos a pontszám, akkor a szerencse dönt.
  • A kezdeményt nyerő játékos a két játékos által kombinált 6 db-os aszteroida/űrtörmelék készletéből feltesz egyet a játéktérre, utána az ellenfél is felrak egyet és ezt megismételik addig, míg mind a 6 akadály fel nem kerül a pályára. Az akadályok nem lehetnek a pálya széléhez közelebb, mint 1-2 távolság (a lőtávmércén mérve). Egymáshoz pedig 1-es távnál közelebb nem helyezhetőek el.
  • A játékosok felhelyezik a hajókat azok pilótaképzettségük (pilot skill) sorrendjében, a normál szabályok szerint (saját pályaszéltől nem messzebb, mint 1-es távolságra).
  • A játékosok aktiválják a pajzsokat és előkészítenek minden olyan jelzőt, kártyát, stb., amire a játék során szükségük lesz. Miután az előkészületek befejeződtek, meg kell várni, hogy a bíró elrendelje a kör kezdetét.

Játék vége

A játék az alábbi három verzió valamelyikével érhet véget:

  • Az egyik játékos összes hajója megsemmisült (betartva az egyidejű támadás szabályait, szabálykönyv 16. o.). Az a játékos, akinek maradt hajója megkapja a Teljes Győzelemért járó pontot, az ellenfele pedig a Vereségért járót. Ha egyik játékosnak sem maradt hajója, az eredmény Döntetlen.
  • Ha a csata vége előtt lejár a játékidő, (ha az idő lejártakor, még éppen tart a kör, akkor azt még le kell játszani) akkor a játékosok összeszámolják az ellenfél által elpusztított hajók értékét (minden eldobott, vagy fel nem használt, hozzátartozó fejlesztéskártyával együtt). Ez a versenypont. Aki több pontnyi egységet pusztított el, megkapja a Kisebb Győzelemért járó pontot, az ellenfele pedig a Vereségért járót. Ha a győztes több mint 12 pontnyi különbséggel verte le az ellent, akkor a Teljes Győzelemért járó pontot kapja meg. Ha mindkét játékosnak azonos versenypontja van, az eredmény Döntetlen.
  • Ha a játékos bármikor a játék folyamán elismeri a vereségét, akkor az ellenfele azonnal megkapja a Teljes Győzelemért járó pontot, míg ő a Vereségért járót. Versenypontok tekintetében ez a vesztesnek, teljes vereségnek számít: mint ha az összes gépét lelőtték volna. (Sportszerű dolog elismerni a vereséget, amikor már nincs reális esély a győzelemre.)

swx37_preview1.jpg

Pontozás a 100 pontos ligaversenyeken:

Teljes Győzelem = 5 gy pont
Kisebb Győzelem = 3 gy pont
Döntetlen = 1 gy pont
Vereség = 0 gy pont

A verseny végén és a helyezéseket győzelmi pontok alapján kell osztani, aki több győzelmi pontot szerez, nyeri meg a versenyt. Azonos pontszám esetén, a versenypont a mérvadó. Ha netalántán az is egyenlő, akkor össze kell adni, külön-külön az általuk harcolt ellenfelek összes győzelmi pontját, és utána ezt összehasonlítani, ki győzött le több győzelmi ponttal rendelkező ellenfelet.

Versenypontok számítása

Minden meccs végén össze kell számolni a versenypontokat. Mind a két játékos összeszámolja, hogy hány pontot pusztított el az ellenfelétől, majd a két eredmény különbözetét a győztes hozzáadja az adott forduló maximális pontszámához (100), a vesztes pedig kivonja ezt a különbözetet. A verseny elején kiosztott pontozó lapokon, kell vezetni a forduló veszteségeit. A nagy hajók sérüléseinél, figyelembe kell venni: ha a gép összes életének (pajzsok+hull+hull/shield upgr.) felét, vagy annál több sérülést szenvedett, de nem esett le, az ellenfél akkor is megkapja a hajó pontértékének felét versenypontként. A számításnál a felszerelt fejlesztések is számítanak.

Példák:
Lejárt az idő: Luke 60 pontot lőtt le, Fell pedig csak 21-et. A különbözet 39 pont, ezért Luke megkapja a teljes győzelemért járó 5 győzelmi pontot valamint 100+39=139 versenypontot. Fell vesztett és 100-39=61 versenypontot könyvelhet csak el magának.
Egy másik: Fell az idő lejárta előtt teljesen ripityára lőtte Luke seregét, Luke pedig csak 36 pontot szedett le. A különbözet 64 pont, Fell 5 győzelmi és 100+64=164 versenyponttal lett gazdagabb, Luke pedig csak 100-64=36 versenyponttal.

Ha a játékos elpusztítja az ellenfél összes hajóját, mindenképp száz squadpontnak számít, akkor is, ha kevesebből építkezett. Abban a ritka esetben, ha mind a két fél ugyanannyi squadpontot szedett le, mindketten 100 versenypontot kapnak. Ha valaki feladja a meccset, akkor úgy kell kezelni, mintha az összes gépe leesett volna.

Tie Break

Azonos győzelmi pont esetén, a versenypontok számítanak. Azonos versenypontnál pedig, az ugrik előre, aki összesítve több győzelmi pontos ellenfelet győzött le.

Veszteség pakli

Hogy minél egyszerűbben nyomon követhető legyen meccs végére mennyi versenypontot szereztünk, érdemes egy külön helyet kijelölni és ott gyűjteni a lelőtt gépeink pilóta és fejlesztéskártyáit. Ha egy hajót kilőnek, az összes hozzátartozó fejlesztéssel együtt, (ha elhasználta a kártyát, ha nem) helyezzük ebbe a pakliba. Az elhasznált fejlesztéskártyák csak akkor kerülnek a veszteség pakliba, ha a hozzájuk tartozó gépet is kilőtték. Éppen ezért ha egy meccs, az idő lejárta miatt ér véget, a kilőtt rakéták, eldobatott másodlagos fegyverek, kidobott személyzet stb. nem kerülnek bele a veszteség pakliba. Az így rendezett és számon tartott veszteség pakli foglalja magában, az adott forduló végén az ellenfél versenypontjait.

swx36_previewjointheresistance.jpg

Tükör meccs

A verseny nem követeli meg, hogy az ellenfelek minden esetben Felkelő vs. Birodalom felállásban kerüljenek össze, így előfordulhat, hogy két azonos frakcióba tartozó csapatnak kell egymás ellen játszani. Ebben az esetben is normál szabályok vannak érvényben, leszámítva, hogy előfordulhatnak azonos egyedi kártyák.
Az esetleges félreértések elkerülése végett az ilyen csaták során a játékosoknak minden hajót (még az egyedieket is) meg kell jelölni azonosító (ID) jelzőkkel. Az egyik játékosnak a fehér oldalt, míg a másiknak a feketét kell használni. Hasznos, ha az egyik játékos ebben az esetben extra pálcákkal növeli a saját hajóinak a magasságát.
A manőver tárcsákat is célszerűbb ilyenkor a hajók helyett a pilóta kártyák mellé rakni, így elkerülhető, hogy az ellenfél véletlenül a mi tárcsánkat fedje fel. Egy szó, mint száz, legyetek felvértezve extra pálcikákkal és ID jelzőkkel.

Sérülés kártyák

A játékosok mindig a saját Damage paklijukból húzzák a sérüléseket. (a régi vagy az új kezdőszettben található pakli) Csak akkor kell újrakeverni a Damage paklit, ha az végleg kifogyott. A versenyszervező bármikor ellenőrizheti a játékosok Damage pakliját.

swx36_preview4.jpg

A Ligáról

  • 11 fordulós a sorozat, amiből az 5 legjobb versenyeredmény számít bele a bajnokságba.
  • Az összecsapások helyszíne létszám függvényében a Gém Klub lesz, és minden hónap utolsó hétvégéjén, (vasárnap) lesz megtartva.
  • A versenyek formátuma, fordulónként változik, felváltva lesz dogfight/+egyéb, de mindig időben szólni fogunk, hogy fel lehessen készülni.
  • A jól bevált 100 pontos dogfight mellet, escalation, epic/team epic és 2 versenyképes küldetés is lesz.
  • A pontozásnál, formátumtól függetlenül osztjuk a pontokat. Egy adott fordulóban az első 6 helyezett kap ligapontot (8-6-4-3-2-1), ami alapján a szezon végére kiderül, hogy ki lesz a végső győztes (a legjobb 5 versenyeredmény számításával).
  • Külön feljegyzésre kerül az csatagyőzelmekért járó pont is (teljes győzelem 5 pont, kisebb győzelem 3, döntetlen 1 pont). Tehát a ligafordulók létszámától függetlenül, számítani fog, hogy ki hány meccset nyert meg, ezáltal a liga végén egy esetleges döntetlen állás eldönthető lesz.

Várunk mindenkit szeretettel, és a Blog legyen veletek!

További bejegyzések

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ