Mivel az FFG szokás szerint szeret a pénztárcánkba nyúlni (legalábbis annak, aki engedi), nézzük meg a Jabba’s Realm-hez csapható figura pakkokat.
Elsőként Szkájvóker Lajost, aki az alapdoboz megjelenése óta rengeteg XP-t szerzett ezért immáron Yeti lovagként tudja használni a Schwartzot.
Tényleg szintet lépett, kicsit többe kerül és a HP-ja is több, kicsit többet sebez és a stukkert is lecserélte a zseblámpára.
Olyan képességeket kapott, mint a Deflect, amivel jó Yeti módjára visszaverheti a rá vagy egy szomszédos társára kilőtt lézernyalábokat. Hősies cselekedtként pedig kap egy ingyen támadást, ez igen jól tud jönni.
A csomagban van egy mellékküldetés, amiben egy Birodalmi bázisról kell ellopni fontos adatokat.
Skirmish fejlesztése a Motiváció, azaz „Papírhajócska, még 15 fekvőtámasz!” Ezt felhasználva egy láthatárban lévő saját figuráról levehetünk némi rontást, majd még kap az illető egy kis mozgást is.
Parancskártyái meglehetősen lényegre törőek. A Parry egy blokkot ad védekezéskor, a Blitz egy Surge-t támadáskor, Kedvező pozícióból pedig +1 sebzést oszthatunk.
Következzenek a Texasi kopó kollégái.
A csomagban kapunk 3 egyforma figurát (tudom, hogy költséghatékony, de jólesett volna némi változatosság) és a szokásos kártyapaklikat.
Rangereink igazán távolról szeretik levadászni áldozataikat, ezért két kék kockával dobnak, illetve képességeik között is van némi tudat… izé távolságmódosító.
Kedvelik a gerilla harcmodort, ezért ha leküzdik az ellenfelet, el is rejtőznek. A szürke kiadás (ezért tudnak jól rejtőzködni) Sniper üzemmódban, ha a célpont 5 mezőre vagy annál messzebb van, újra dob egy támadó kockát. A pirosak (ez a szín szerintem csak akkor előnyős rejtőzködésnél, ha véres hullák közé bújik az ember) kicsit drágábbak, több életerejük van és nem egy hanem két támadó kockát dobhatnak újra.
A hozzájuk csapott Skirmish fejlesztést a Trooper-ek és a Hunter-ek használhatják, könnyűszerrel átszelik a vidéket és még az ellenfeleket is (na nem úgy csak átmennek közöttük) és amennyiben a szabad ég alatt tartózkodnak, még gyógyulnak is egyet.
A parancskártyák segítségével, mivel be vagyunk drótozva és jók a reflexeink elvehetünk egy védekező kockát az ellenféltől (Heightened Reflexes). Vagy éppen újra dobhatunk egy támadó kockát (Mitigate). Ha pedig van a közelünkben egy legalább 4 pontos Trooper barátunk, ő azonnal végrehajthat egy támadást (Call the Vanguard).
A Birodalom a CGI-al/vel felújított Terro(r) kapitánnyal erősödik.
Kétféleképpen is összerakhatjuk, így egyből kettő is vehetnek belőle a gyűjtők.
A névtelen lovas egy sokkoló lándzsát használhat egy akció fejében, pediglen úgy, hogy egy két lépésre lévő figurát kiválaszt, dob sárga kockával, az illető pedig a kapott eredménynek megfelelő sérülést szenved el és ha még kis villámot is dobunk, megrázó élményben lesz része és el is gyengül (az áramütés már csak ilyen). Nyeregben ülve kap még 3 mozgáspontot is extrának.
Nevesített barátunk némileg jobb értékekkel rendelkezik és sokkoló helyett lángszórót használ. Nem figurát, hanem mezőt választ és az azon és mellette álló figurák sérülnek, Straint kapnak és még el is gyengülnek. Szintén megkapja a lovaglásból származó 3 mozgáspontot.
Kampányhoz jár egy ingyen gyíklovas (Dewback patrol) és a kapitány pecsenyesütője (Flamethrower) és persze egy mellékküldetés is.
A Skirmish fejlesztést kizárólag Creature jellemzővel rendelkezők használhatják. Egy már sérült egyént megtámadva az a biztonság kedvéért kap még egy sérülést. Amennyiben pedig közvetlen mellettünk állót támadunk, gyógyulhatunk 2 pontot egy Surge-t elköltve.
Parancskártyái változatosak, A Feral Swipes lehetővé teszi, hogy egy lényünk egy akcióért cserébe annyi piros kockával hajtson végre közelharci támadást ahány támadó kockával rendelkezik. A Battlefield Awareness újradobathatja egy max. 3 lépésre álló saját egység egy támadó kockáját. A Lovasroham (csak Terro(r) Kapitány) +1 blokkot ad, illetve egy két lépésre álló Trooperünk támadáskor kap 1 Surge-t.
„Ég a zsír, ég a zsír” mondta Jabba, de persze ő nem úgy gondolta, mint hazánk kedvenc fitnessguruja.
A nagydobozba a rancor mellé már nem fért be (csak képeslap formájában). Nem csoda, hisz hiába ő a tulaja a galaxis kedvenc egészségközpontjának, nem igazán használja ki a lehetőségeket. Vagy csak más lehetőségeket használ ki.
Pont a fogyókúra hiánya miatt kettő kártyára fértek csak rá a tulajdonságai, persze nem is egyformán (erről az régi vicc jut eszembe, amikor az iszonyatos kövér ember két jegyet kér a moziba, merthogy teccik tudni egy székre nem férek rá, persze-persze semmi gond, csak a jegyek két különböző sorba szólnak, vagy valami ilyesmi.).
Alaptulajdonságai megegyeznek, sok HP-ja van, de annyit mozog, mint Bogyó a csigafiú. Csak közelharcolni tud, így érdemes faroktávolságon kívül maradni….remélem senki sem érti félre.
Jabbának nincs miért Surge-t dobnia, ugyanis nem tudja használni. Az ő titka másban rejlik.
A kampányban az akcióit a következőre használhatja.
Csicskáztat egy max 3 lépésre lévő egységet, az pedig elszenved 3 Strain-t. Kivégzési parancsot adhat egy másik környezetvédőnek, aki végrehajt egy támadást. Némi anyagi ösztönzést nyújt egy saját figurának, aki gyógyul 2-t és fókuszálttá válik, tervezés után pedig növeli fenyegetést 2-vel.
Amennyiben a küldetés végén még a pályán van, a Birodalom kap 1 befolyást.
Egyik feladatkártyája a zöldeket segíti (On Jabba’s Orders), hozzárendeljük egy egységhez és amikor az támad, +1 Pierce-t és +1 Accuracy-t kap. Másik kártyája (Head-hunting) lehetővé teszi, hogy egy birodalmi egység, miután megtámadta azt a hőst, aki a legkevesebb sérülést kapta, megtámadja azt még egyszer.
A skirmish verzió ugyanúgy HVCS-t játszik (kombinálva az Under Duress-el gyorsan kártyátlaníthatjuk ellenfelünket), de a többi képessége eltér. Egy akcióért egy másik zöld fúkuszáltá válik, vagy húzhat egy parancskártyát, 2 akcióért cserébe pedig elkölthet 2 győzelmi pontot, amiért is egy másik zöld figura támadhat, utána pedig kap 2 mozgáspontot. Állandó képessége, hogy ellenséges figura legyőzése esetén kap 1 ajándék győzelmi pontot.
A skirmish fejlesztésével, amennyiben egy barátságos zöld kap egy straint minden kör végén, akkor a megnézheti a parancspakli legfelső lapját és vagy a kártya költségével egyenlő győzelmi pontot elkölt és felhúzza a lapot vagy eldobja és a költséggel egyenlő győzelmi pontot kap vagy visszarakja a pakli tetejére.
Parancskártyái leginkább a zsoldosoknak kedveznek.
Mivel a rossz hír hozóját mindig lelövik, ezért egy ellen legyőzése után a szembenülő szépen eldobja a parancspaklija felső 3 lapját (Shoot the Messenger).
Az orgyilkosság (Assassinate) szimplán +3 sebzést ad a vadásznak (bár nem értem miért a fúvos szekciót akarja kiiktatni). A Vérbosszú (Blood Feud) (nem fizették ki a koktélt távozáskor és még a törölközőt is magukkal vitték) esetén kiválasztunk egy ellenséges egységet, rárakjuk a bevetés kártyájukra és amikor őket támadjuk +1 sebzést kapnak.
Ezekkel a kis pakkokkal (és a nemrég bejelentett Jawa scavenger-el) a kezünkben már nem nagyon lehet hiányérzetünk, már ami a Tatooine-t illeti. Illetve talán mégis.
Kedves FFG! A droidok és társaik után várjuk szeretettel az Endor/Halálcsillag kieget, köszönjük szépen!
Az SWmini legyen veletek!