A Wave 8-al nagyjából egyidőben megjelenik a Gozanti hordozó (hivatalos nevén Imperial Assault Carrier), két A Jedi Visszatér filmből ismert festésű TIE vadásszal. Ha smucig módon „csak” 2 régi alapdobozt és 1 darab TIE Fighter kiegészítőt vettél eddig, itt a remek alkalom, hogy kibővítsd a flottádat egy igazi 7 hajós swarm-ra. A Raider-hez hasonlóan itt is kapunk néhány új pilótát egy már meglévő régi klasszikushoz (ez a Raider esetében a TIE Advanced volt), amely megszínesíti a játékot. Bár most nem jött olyan szuper fejlesztés a kis vadászainkhoz, mint az Advanced Targeting Computer volt, de remek új pilóták érkeznek ötletes, új képességekkel, amelyek ügyesen összerendezve hatalmas fegyvertényt jelenthetnek a sokpajzsos Lázadó hajók ellen.
Az Elitek új generációja
Habár sokan balgán azt gondolnánk, hogy a Rebels sorozatból ismert Gozanti szállítóval a Rebels sorozatból érkeznek az Elit pilóták is, de tekintettel arra, hogy a Birodalom hőseit ama remekmű nem nevesíti, az FFG kénytelen volt kicsit messzebbre menni, és a kiterjesztett univerzumban kutakodni.
Wampa
Miellőt bárki szemei előtt megjelenne a Hoth bolygó kedves 3 méter magas, fehér szőrgolyója a TIE Fighter pilótafülkéjében kuporogva, szeretném megjegyezni, hogy eme remek képességű ifjú csak a hívójelében egyezik meg az állattal. A Wampa a Szuper Csillagromboló egyik TIE pilótája volt, aki a harcokban tanúsított hideg precizitása miatt kapta ezt a becenevet. Egyik állandó kísérője volt Vader nagyúr Lamba transzportjának, és feltehetően az Endornál folytatott csatában vesztett el a Birodalom sok másik értékes polgárával együtt.
Képessége nem kevesebb, minthogy ha van a támadásunkban kritikus találat, akkor dobásunk törléséért bevihetünk egy lefordított sebzéslapot az ellenfél pajzsa alá. Igen. Jól látjátok. Mindegy mit dob az ellenfél a védőkockákkal. Megy Soontirra, Jake Farrelre az egy seb függetlenül az Autothrustertől, és a 88 zöld kockától amivel védekezne. Nem érdekli a Lázadó hajók pajzsvisszatöltögetős képessége se, mert lapot oszt rögtön. Két szerencsés lövéssel el tudjuk takarítani az útból Corran Hornt (felszerelve 40-45 pont). Egyetlen rákfenéje a dolognak, hogy kell hozzá kritikus találat és nekünk nincs Elit Talent szlotunk amivel ezt ki tudnánk kényszeríteni. Nem támaszkodhatunk se a Marksmanshipre, se a Calculationre. Vagy mégis?
Youngster
Az Ifjonc neve ellenére meglehetősen kiemelkedő pilótának számított a Birodalom haditengerészetében, ugyanis bekerült a Fekete 8-asba (Vader elit osztaga) Juno Eclipse parancsnoksága alá. Személyében úgy tűnik megkapjuk a harmadik olyan TIE pilótát Howlrunner, és az Epszilon vezér után aki nagyon erős support képességgel erősíti a csapatát, ugyanis a ráapplikált Elit pilóta képesség Action: részét használhatja a raj többi tagja is. Mielőtt azonban elkezdenénk vadul kombinálni, hogy ki mindenkit tápolhatnánk még fel akinek eddig nem volt elit pilóta képessége sajnos rá kell jönnünk, hogy csak a TIE Fighter-ekre vonatkozik a képesség, más hajók nem élhetnek ezzel a lehetőséggel. Egy dolog még kérdéses számomra, hogy az új TIE/FO Fighterek beleesnek-e ebbe a kategóriába vagy sem, de erre majd válaszol a FAQ, vagy a nálam erre érdemesebbek.
Szóval ott tartottunk, hogy Wampának nincs Marksmanship-je ami nagyon-nagyon remek volna a kritikus találatok előidézéséhez. Nos, így már van. És szeretném arra is felhívni a figyelmet, hogy Howlrunnerrel és a többi rajtápolós hajóval ellentétben az Ifjonc Range 1-3!!-ban adja át a képességét, amely lehetővé tesz egy nyitottabb formációjú repülést is (arra az esetre, ha például Assault Missile-al, vagy Ruthlessness-el érkezne ellenfelünk).
De mik is az opcióink az Elit Talent-ekre?
Marksmanship: Támadáskor az első fókuszunkat kritre, az összes többit sima hitre forgathatjuk. Wampa mellé elég jó, de azért nem biztos, hogy egy más típusú buildben megérné, tekintve, hogy védelemre nem tudjuk elhasználni a fókusz tokennel ellentétben.
Expose: 4 kövér pontért elcseréljük az egyik zöld kockánkat egy kör erejéig egy pirosra. Bár az FFG szentül meg akar győzni arról, hogy mekkora buli ez ha Howlrunnerrel együtt repteted a rajt, de azért én kicsit szkeptikus vagyok. Szóval lehetne két kockád egy újradobással (feltételezve szeretett vezérünk, Howlrunner közelségét), és egy fókusszal. Ezzel átlagosan 1,82 sebzést osztunk ki. Ezt el lehetne cserélni egy 3 kockás fókusz nélküli támadásra, amellyel a sebzésátlagot komolyan fel lehetne tolni 1,94-re. És akkor nincs fókuszunk, amely megmaradhat a védekezésre. A matek kijön, tényleg nagyobb a sebzésünk valamivel, de a védelmünk ilyen mértékű leépítése nekem nem tűnik egy fantasztikus üzletnek.
Squad Leader: Na ebben már látok fantáziát. Az értelmetlen akcióinkat átpattinthatjuk az arra érdemesebbeknek. Persze csak ha nem annyira ügyesek mint mi (értsd: alacsonyabb a pilot skill-jük). És Range 1-2-ben tartózkodnak. Hát szóval… Noh, ehhez azért tudnunk kell játszani. Ez egészen biztosan nem az a kombó lesz amit egy kezdő játékos buildjébe beleraknék, de a tapasztalt rajparancsnokok kezében ütős fegyver lehet.
Expert Handling: Ha le akarjuk rázni az ellenség Target Lockjait akkor egész jól jöhet ez a képesség, de azért hatalmas kiaknázatlan lehetőséget nem látok benne.
Trel „Scourge” Skutu
Wampa másik ideális párja „Scourge”, aki imád sérült hajókra vadászni. Ha a szerencsétlen célpontunknak van sebzéskártyája akkor +1 kockával lőhetünk rá. Howl-lal és fókusszal az átlag 2,65-re jön ki. Mivel itt már van Elit Talent-ünk, ha mással nem is, de egy 1 pontos Crack Shottal, vagy akár egy 3 pontos Predatorral érdemes megbolondítani a kombót.
Chaser
Eddig nem találkoztam a Chaser hívónevű pilótával a kiterjesztett univerzumban, és a wookieepedia sem tud róla semmit, ezért merem feltételezni, hogy az új pilótánk a Fantasy Flight Games kreatív csapatának a terméke.
Az Obsidian Squadron + 1 pontért azt ígéri nekünk, hogy nem kell fókuszra költenünk ha jól van összeállítva a csapatunk. Nem rossz, de azért annyira nem is lenyűgöző. A másik 3-at sokkal ütősebbnek érzem a kiadásból.
Az új rajok
Hátha már ilyen szépen összeszedtük az újdonsült pilótáinkat, nézzük is meg mit is tudunk kihozni belőlük!
OompaWampa (99 pont)
Nagyon tetszik a lehetőség, hogy 2-3 lövésből szüntessük meg nagy pajzsmennyiségre építő Lázadó hajókat (még a B-wing is ide tartozik!!!). Wampa-t érdemes ezért támogatni, amire remek lehetőség Youngster képessége a Marksmanship-pel. Egy kocka újradobásával, és az Ifjonc elit képességének kölcsönvételével 65%-os eséllyel lövünk kritikus találatot. Nem is rossz, de lehetne jobb is. Mi az ami teljes biztosan garantált kritikus találatot ad, de nem a Mangler Canon? Hát az Uralkodó, bizony!
“Howlrunner” (20)
“Scourge” (18)
“Youngster” (18)
“Wampa” (14) Omicron Group Pilot (29)
|
Szóval a taktika a következő: A 4 db TIE-unk rajba tömörülve rárepül az ellenfélre. Wampa kölcsönkéri a Marksmanship-et Youngstertől, a többiek fókuszálnak. Támadáskor Howl átadja a 8-as pilot skillt Wampának, aki támad is, 2 kocka egy újradobással 65%-os eséllyel legalább 1 kritikus találat. Ha nem sikerült akkor ott az Uralkodó, és akkor garantáltan megvan a lefordított sebzéslap. Támad Howl, az eredmény szinte mindegy is. Jön Scourge, támad 3 kockával (mert ugye egy sebzéslapot már kiosztottunk), fókusz, plusz egy kocka újradobás. Ha az ellenfél tiltakozik holmi Evade kockákkal/tokennel, ott a Crack Shot és máris béke van. Jön Youngster eggyel kevesebb kockával, de hasonló feltételekkel. És a legvégén az Uralkodó befejezi, ha van mit. Következő kör, ismételjük a folyamatot elölről, amíg van mit lőnünk.
Amikor mindenki mindenkit irányít (99 pont)
A jó vezér mindig tudja mikor kell átadni a nehezen kiharcolt előnyét egy másik jobb pozícióban lévő beosztottjának. Mi van akkor azonban, ha mindenki vezérnek gondolja magát és mindenki hárítja át másra a munkát? Ha tudjuk a rajunkat taktikusan kezelni, akkor az alábbi felállásban még jó is kisülhet a dologból.
“Howlrunner” (20) PS8
“Omega Ace” (21) PS7
“Youngster” (17) PS6
Black Squadron Pilot (15) PS4
“Chaser” (14) PS3 Academy Pilot (12) PS1 *PS jelentése Pilot Skill / Pilóta szint |
Howlrunner, ha tud úgy helyezkedni, hogy ne tudja az ellenség lőni, akkor átadhatja az akcióját – Youngsternek köszönhetően – bárkinek a csapatból. Szerencsés esetben Omega Ace-t tudjuk egy kicsit közelebb lökdösni a képessége felhasználáshoz (egy target lockért és fókuszért cserébe, minden kidobott kockát kritikus találatra fordít). Senki sincs ugyanazon pilótaszinten a csapatból azért, hogy a Youngster által biztosított képességet minél jobban ki tudjuk használni, mivel mindig csak a nálunk alacsonyabb pilótaszintű hajónak adhatunk át akciót.
Némi extra energiabefektetéssel a tervezés fázisban és egy Howl, vagy Youngster által jó időben átadott akcióval, az alacsony pilóta szintű TIE-aink eltűnhetnek egy barrel roll-al azon ellenfelek tűzívéből akik már léptek. Vagy ha az ellenséges tűz elkerülhetetlen, pont fel tudjuk szerelni őket egy még életmentő Evade tokennel. 6 hajó nem kevés, és ha ügyesen használjuk ki a kombinációkat komoly fejtörést okozhatunk a lázadó terroristáknak.
Verdikt
A TIE swarmok újra régi dicső fényükben fognak tündökölni, és visszakerülnek a pályára a 6-7 hajós buildek. A Lázadóknak lesz mitől félniük: Wampa remek minden kevés életpontos, nagy Agility-s hajó ellen, Youngster meg nagyon jól fel tudja tuningolni a rajunkat. Bármilyen builddel is rukkolunk elő Gozanti pilótáiból az ellenfelünknek lesz mitől fájnia a feje.
A Blog legyen Veletek!
Utóirat: Óközös Gozanti Sirámaim
Megvallom őszintén kicsit szkeptikus voltam a Gozanti szállítóval kapcsolatban amikor bejelentették. Ugyanazt a keserű szájízt éreztem, mint amit a GR75-ös beszerzése után. Az X-wing pilóták új színt vittek a játékba belőle, de magát a nagy hajót nem használtam a beszerzés óta egyszer sem. Azóta már a gyönyörű altarnatív festésű X-szárnyúval se röpködök, de hát miért is tenném az új T-70-es mellett? Itt legalább a TIE-ok használhatóak maradnak (egy ideig még legalábbis biztosan). Annyival azért talán jobb a helyzet, hogy a Gozanti-val jövő fejlesztések alaposabban beleépülnek majd mind a hagyományos, mind az epic játékba majd (Lásd.: Ordnance Tubes / Agent Kallus). De félek, nagyon félek attól, hogy a Gozanti szállító oda fog kerülni a polcra a GR75 mellé, és várja azokat a jobb napokat amikor majd lesz időm arra is, hogy csak a szórakozás kedvéért játszak és ne a verseny miatt. De ez ne vegye el a kedvünket, mert a TIE-okat és azok pilótáit biztos rengetegszer fogjuk majd látni!