Nagy lendülettel haladok a birodalmi vadászgép kötelékek festésében. Nemrég befejeztem az első TIE Bomber csapatot is. Az alábbiakban szeretném veletek megismertetni az általam használt metódust. Bízok benne, hogy többen kedvet kaptok a festéshez és a következő versenyen már nagyon kevés festetlen vadászgép fog repkedni az űrben.
Több írásban már láthattátok a TIE Fighter és a TIE Interceptor festés menetét Dániel „ecsetjéből”. Miben más ez?
Amivel rögtön a csomagolás felbontása után azzal szembesülhetsz, hogy a hajók hajtóművein belülről fröccsentési hiba van. Azaz meg kell szabadulnunk a kilógó részektől. A probléma ott kezdődik, hogy nehezen férsz hozzá a hajtómű belső feléhez. Nekem egy nagyon vékony körömollóval sikerült aprólékos munkával megszabadítanom a hajtóművet a felesleges kinövéstől.
Ha ezen túl vagyunk, akkor szerencsére innentől kezdve sokkal könnyebb dolgunk van, mint a többi géppel. Jöhet az alapozás.
Én az alapozáshoz fekete spray-t használok. Egy kis kartonlapra mehetnek rá a gépek sorai. Alá sok újságpapír. Ne hagyjunk rést, mert akkor utána sokat takaríthatunk.
Ha megszáradtak, akkor fordítás, és jöhet az alapozó réteg a hajó másik felére is.
Mit hibázhatok el ennél a lépésnél?
- Nem rakok alá elég takarót. Hááát igen…. Sok sikert a takarításhoz. Egy kedves ismerősöm fájdalmasan ismerkedett meg a fizika törvényeivel az első spray használatakor. A monitorán kívül minden fekete lett az asztalon. Azóta ő szépen aláágyaz a modelleknek.
- Csak egy irányból fújom meg a modellt. Ilyenkor a másik fele nem lesz lealapozva. Semmi baj. Akár száradás előtt is megfújhatjuk a másik irányból.
- Túl közelről, túl sokat fújok rá. Ilyenkor folyós lesz a felület, és a sok anyagtól az apró részek eltömődnek, nem lesz szépen megfesthető. Irány a lemosó és kezdhetjük elölről.
A száradás után neki is állhatunk az első részek lefestésének. Sajnos én nem találtam méretben megfelelő fültisztítót, amire feltűzhetem a gépeket, így kézzel végzem a kényes fogásokat. A Citadell Celestra Gray festékével megfestem a fülkerészt majd a szárnyak belső részének az íveit, szegélyeit. Ahol túlhúzom, melléfestek, ott feketével (Citadell: Abbadon Black) javítok, majd újrafestek ha szükséges.
Ha mindez megvan, akkor a száradás után jöhet rá a Citadell Nuln Oil festéke, hogy szépen megsötétítse a felületet és a mélyedéseket. Ezt a festéket rázzuk fel mindenképpen használat előtt. Figyeljünk rá, hogy ne hagyjuk bőre a folyadékot, mert elfolyik és teljesen feketévé teheti a különböző részek találkozását a modellen. (pl: szárnyak és a tartóik csatlakozását.)
Ha valami miatt nem találjuk elég szürkének az egészet, vagy csak a mélyedéseket (pl: pilótafülke ablakai), akkor száradási idő után újabb réteget kenhetünk rá.
Miután ezzel készen vagyunk, akkor mehet rá a kis villás tartókájára mind a három gép és jöhetnek a szárnyak napelem paneljainak külső részei. Itt segítségünkre van a hajó kialakítása is. Húzzuk rajta végig vékonyan az ecsetet, majd a széleken is. Ne hagyjuk ki a szárnyak felfelé, lefelé, előre és hátra álló vékony kis részeit sem. Ha valahol megszalad a kezünk és hibázunk. Semmi baj! Feketével korrigáljuk, ha így sem jó, akkor újra szürke.
Ha mindezzel végeztünk, akkor száradás után újra jöhet a Nuln Oil. Itt is figyeljünk a felvitt mennyiségre, nehogy megfeketítsünk szürke részeket.
Ezek után nincs más dolgunk mint megvárni a száradási időt. Igény szerint lefújhatjuk lakkal, hogy tartós legyen a festés.
Legvégül pedig állítsuk pozícióba a gépeket és támadás!
Ilyen egyszerű az egész. Ha nincs kedved órákat görnyedni az asztal felett, akkor mindig csak egy kis részletet csinálj meg. Előbb utóbb kész leszel. Az első elkészült egy-két gép úgyis nagy lendületet fog adni.
Hajrá bajtársak! Festésre fel!