Különleges osztag különleges helyzetekre!
Mi történik itt? A Birodalom végre rájött, hogy a lázadók mitől tudják folyton kilőni a Halálcsillagaikat? Olvass tovább az eddigi leglázadóbb birodalmi gép megismeréséhez!
Mi az, ami elsőre feltűnik? Hátsó tűzív, 2/2/3/3 statisztika, valamint System és Tech fejlesztések, amik először találhatóak meg egyszerre egy hajón! Így határozottan lehet majd olyan kombinációkat összehozni ezzel a járművel, amire korábban nem volt lehetőségünk. Illetve birodalmi oldalon ritka módon nincs Evade akció, cserébe a beépített Target Lock-ért.
Bár a két támadó kocka nem tűnik elsőre soknak, akár csak az ARC-170-esnél, itt is egy title oldja meg ezt a problémát.
Azaz, amikor támadunk az elsődleges fegyverünkkel az elöl lévő, elsődleges tűzívünkben, akkor egy kockával többel guríthatunk. Ha NEM így teszünk, akkor lehetőségünk van hátra IS támadni utána a hátsó „auxilary” / kiegészítő tűzívünkben.
Példa arra, hogyan használjuk ki mindkét tűzívünket.
Haladó példa a tűzívek kihasználására.
Mielőtt elveszünk a részletekben, jöjjön a tárcsa
A tárcsa
Minden régi motoros jól tudja, hogy a hajók képességeinek megítélésekor messze nem elhanyagolható szempont a tárcsa. Nézzük, mit kapunk a pénzünkért.
Egy tipikus lázadó tárcsát. Birodalmi játékosok már berzenkednek, mert életükben nem láttak ennyi piros manővert.Ugyanakkor az 1-2-3 manőverek végrehajtása közül mindegyikre képes, amire a kis hajók között nincs sok példa, a 3 Segnor Loop-ok pedig meglepő módon mindenfajta Koiogran turn helyett vannak, és nem mellettük kiegészítésnek, mint a TIE/fo-n.
Egyébként a leghasonlóbb tárcsája a Phantom Attack Shuttle-nek van, ami egy 3/2/2/2 hajó, legénység és torony opciókkal. Bár egy torony nem rossz, azt meg kell fizetni, míg a hátsó tűzív itt benne van a csomagban. Így könnyebb lesz olcsó és értelmes TIE/sf-et összerakni, mint Attack Shuttle-t.
A pilóták
A legolcsóbb a sorozatból 23 pontért csatlakozhat csodálatos csapatunkba. Cserébe 3-as PS-en érkezik.
Az 5-ös pilótaképessége járm az egyetlen kártya, amit nem ismerünk a kiegészítőből, valószínűleg 25 pontba fog kerülni.
Hátszél komoly ellenfél, ha hátulra támad, nem plusz támadó kockát kap, hanem egy kritikus eredményt! Ez egy nagyon jó képesség. Végre egy újabb hajó, aminek érdeke fűződik hozzá, hogy maga mögött tartsa az ellenségeit.
Például lehet, megéri extrém irányokba is elmenni, és szándékosan megfordulni az ellenség előtt, hogy biztosan érvényesüljön a képességünk. ha Advanced sensor-t is ráteszünk, akkor még a piros manőver végrehajtása előtt végrehajthatjuk az akciónkat, így az nem veszik el.
A sztár. A 9-es pilóták nagyon ritkák, így elég komoly fegyvertény, hogy a birodalmiak kapnak egy újabbat. Sőt, ráadásul egy olyat, aki egyben „anti-ace”-nek is használható lesz.
Ha a Gyorstüzelő elveszít egy pajzsot először a körben (akár az aktivációs fázisban!), akkor lehetősége van az elsődleges fegyverével támadnia egyet (igen, ha ezt előre teszi meg, utána a title-lal újra támadhat). Ha egy még nem aktiválódott hajóra tud így majd lőni, aki még nem szerzett token-eket az adott körben, akkor kifejezetten előnyös helyzetben lesz.
Ez olyan trükközések előtt nyitja meg a kaput, mint a szándékos pajzsvesztés, hogy egy védtelen, token-telen ász-t így megtámadhassunk. Szándékos aszteroidasebződés, esetleg Palpatine-na ráerősítve, vagy stressz szerzés és Electronic Baffle használata feltehetőleg játékteret fog látni ezen a hajón.
A fejlesztések
A Wired/Felpörögve kártya végre megérkezik kiegészítőbe is, és nem csak az alapdobozzal együtt kapható. Elég csúnya húzás volt, hogy 2 Wave-en át csak a Force awakenes kezdőcsomaggal gyarapíthattuk a készletünket ezen elite pilot talent-ből.
Jön új Tech fejlesztés is:
Ez a védekezésünket hivatott helyrerakni. Tekintve, hogy 2 kockán nem mindig dobunk fókuszt, egy jó alternatíva a fókusz token védekezésre történő elköltésénél. Emellett vegyük észre, hogy nagyrészt meg is oldódik az Evade akció hiánya. Nem, nem tudunk 2 sikeres kitérés mellé egy evade akciót elkölteni így, de cserébe még mindig megvan a lehetőség, hogy kettő vagy több fókuszt dobunk, és befordítjuk mindet védekezéskor.
Az új system upgrade (közvetlenül azután, hogy végigvettük mindet a Podcast-ben) megszeg egy alapvető szabályt, méghozzá azt, hogy nem lehet akadályokon át barrel roll-olni, boost-olni és decloack-olni. Mostantól, akin ilyen fejlesztés van, akár az akadályon is maradhat a akcióval. Illetve, amikor akadály sebzésre dobunk, a kritikus értékeket figyelmen kívül is hagyhatjuk.
Backdraft remekül tud majd így helyezkedni a pálya akadályoktól zsúfolt szakaszain is. A 3 pajzs 3 élet meg lehetővé teszi, hogy egy-egy aszteroida sebzést bevállaljunk. Ha meg űrszeméten megyünk át, a Wired lehet hasznos választás.
Összegzés
A birodalom kapott körülbelül egy hátrafelé lövő X-Wing-et. Olcsóbb, mint a T-70-es, Astromech helyett system slot van rajta, csak hátrafelé is tud lőni, illetve akár körönként kettőt, valamint a boost helyett barrel roll-t tud. A T-70-esekből is vannak swarmok, lehet, 4 ilyen meg egy TIE fighter majd remek sereg lesz, de az X-Wing-ekből is a nevesítettek kavarják fel jobban az állóvizet.
Backdraft elég mgbízható választásnak tűnik, Quickdraw pedig jó lesz az ellenfél ászai ellen. Lehet, megéri majd Enhanced Scope-pal ellátni ez utóbbi pilótát.
Az swmini legyen veletek ÉS ne feledjétek Előrendelni, mert KÖTELEZŐ darab a Sötét oldal számára!
Forrás:
- FFG