Az alábbiakban a fenti interjúban elhangzó főbb gondolatokat szeretném összegyűjteni, melyek azonban nem helyettesítik a videó megnézését. SPOILERT tartalmazhat azoknak, akik még nem látták az idei VB Top 16-os meccseit:
-Idei VB a legváltozatosabb Top 16-ot eredményezte, hiszen két hasonló lista volt csak az élmezőnyben.
-Persze tudják, hogy nem tökéletes a játékegyensúly. TIE Bomber nem volt, Defender is csak egy, ezért új Aces pack-ban gondolkodnak nagy eséllyel (erre csak utaltak, nem nyilatkozhatnak erről ilyen korán).
-Régen azért a sereg archetípusok jobban hasonlítottak.
-A 3 K-winget tartalmazó lista majdnem döntős lett. Erre senki sem számított. Az élő adás alatt a chat-en valaki írta, hogy ennek nagyon örült, mert nem akart minden store tournament-en találkozni ezzel a listával.
-A versenyek lebonyolításában előfordult egyik legnagyobb változtatás: a Large ship pontszám feleződés jelenség. Mostantól már akkor is jár a fele pont egy nagy hajóért, ha legalább a fele életét lelőttük. Ez keresztbe tett olyan taktikáknak, mint amikor egy 60+ pontos Han menekül Soontir Fel elől kevés élettel, majd az idő lejártakor a Lázadó játékos hozza a meccset. Mostantól (amennyiben Han 70 pont alatt volt), a birodalmi játékos nyer ( hiszen Soontir 35 pontba „kerül”, ami több, mint egy 70 pont alatti Han fele pontszáma). Ez a szabályváltozás erősen befolyásolta a nagy hajók számát a teljes mezőnyben. Top 8-ban még volt IG. A játékfejlesztők szerint ez a módosítás egy, korábban nem szándékosan jelenlévő, a pontozási rendszer sajátosságából született nagy hajós előnyt szüntetett meg. A nagy hajók továbbra is életképesek, csak most mindenki retteg tőlük, mint a „Phantom nerf” után a Phantomtól.
-A crack shot a Black squadron Tie swarm-mal vegyítve: fegyver a swarm kezében a nagy agility-s hajókkal szemben, amik ellen eddig kevés esélyük volt.
-Palpatine global fennhatósága: nem tervezik, hogy eláraszják a játékot ilyen ability-kkel, amik az egész pályára kihatnak.
-A T-70 es X-wing, vagyis inkább Poe, mindkét döntős listában benne volt. Egyéb X-wingek, ha más nem is, Biggs, már az Integrated Astromech upgrade-del elkezdenek várhatóan visszajönni a metagame-be. Persze másoknak, pl. Wedge is jól jöhet.
-Wave 8: Ghost megtervezése egy rémálom volt, hiszen a sorozatban mindent tud. Punishing One aszimmetrikus tárcsája elég más játékélményt ad.
-Minél több hajó és kártya van kint, annál nehezebb valami frisset behozni a játékba, hogy az egyensúly is megmaradjon. Erre egy jó lehetőség, hogy csak az új hajókra jellemző mechanikát vezetnek be: pl. slam, bár nem mindig ez a helyzet, gondoljunk csak a Wave 8-as kis hajós cloak-ra, illetve a tractor beam-et is szabadon felszerelhetjük majd ágyú slot-ra..
-Még biztos, hogy jó darabig nem akarnak a kártyák közé rotációt bevezetni, hogy egyes régebbi lapokat átmenetileg letiltanak, mint egyes kártyajátékoknál.
Nem volt szó az új sebzés pakliról, hiszen a VB-n résztvevő összes játékos kapott egy ilyen paklit, és azzal kellett játszani. A neten böngészve az angolszász fórumokban sem találtam semmit arról, mi volt a résztvevő játékosok benyomása ebben a témában.