A korábbi cikkekben írótársam alaposan kivesézte, hogy mivel színesíthetjük meg a szabvány X-wing Miniatures csatáinkat. Használhatunk szép playmat-et, ami csodás hátteret kölcsönöz a vadászgépeink halálos táncához. Láthattunk pár lehetőséget, hogy honnan szerezhetünk „valódi” aszteroidákat a játéktérre. Azt kell mondjam, hogy ezek valóban megszínezik a játékokat amit játszunk a makettjainkkal és egészen új élvezeti szintre emelik a küzdelmeinket.

Tapasztalataim szerint azonban mire a játékosok eljutnak oda, hogy ezeket beszerzik, addigra már túl vannak az alapdoboz és a kiegészítők példajátékain és valamivel többre vágynak, mint amit az FFG hivatalosan is kiad. Nem csak az egyszerű végletekig „kimaxolt” build-ekre, hanem másra, amin megélhetik a galaxisban zajló küzdelmet a Birodalom és a Lázadás között. Hát merjünk mást játszani, mint egy sima ütközet! Válasszunk küldetést, keressünk új célt!

Az alábbiakban igyekszem összeszedni pár olyan játékmezőt és a hozzájuk tartozó küldetést, amit itthon még nem láttam, de nagyon jó ötletnek tartok. Bízok benne, hogy előbb-utóbb a hazai rajongóknál is láthatunk valami hasonlót.

Kezdeném az örök klasszikussal, amit biztos vagyok benne, hogy már minden igazi rajongó látott a neten. Ez pedig a Trench run.

A játékteret meg lehet építeni a szabvány pályaméretnek megfelelően, de akár sokkal nagyobbra. Így több játékos is harcba küldheti a vadászkötelékeit a Halálcsillag védelmében, vagy éppen elpusztítására. Természetes a cél itt a Lázadók részéről a
vájaton végigvezetett hajónkkal belőni a végzetes proton torpedót a kis szellőzőaknába.

A Birodalom pilótának ezt pedig meg kell akadályozniuk. A járatba csakis a szellőzőaknával ellentétes oldalon lehet belépni, így végig adott a repülési folyosó. A pályán lévő lövegtornyok kaphatnak lőtávolságot és megfelelő számú piros kockát is, de lehetnek akár egyszerű akadályok, hiszen nem vadászgépek ellen tervezték őket.

A gépeket akár több hullámban is küldhetitek a pályára. Megszabhatjátok, hogy milyen típusú gépek kerülhetnek csak játékba. A lehetőségek száma végtelen. Minden csak rajtatok múlik. A kérdés csak az, hogy sikerül-e a lázadóknak megsemmisíteni az űrállomást mielőtt az lővonalba érkezik?

A másik érdekes pályaötlet, amit találtam, az egy csillagromboló felszínén játszódik. Az igazi fanatikusok időt nem sajnálva megépítették egy csillagromboló (erősen kicsinyített) mását. Itt a hajó felszínén folyik az ütközet. Asztalban azonban itt sokkal nagyobbra lesz szükségetek, mint amire az eredeti játékteret raktátok fel. A cél az, hogy a Lázadók a romboló pajzsgenerátorait semmisítsék meg, míg a birodalmi vadászgépek ezt megpróbálják megakadályozni. Lövegállások itt is két újabb lehetőséget kínálnak a számotokra. Szabjátok meg, mennyi idejük van a Lázadóknak és mekkora életereje/pajzsa van a generátornak. Meg van? Akkor már mehet is a csata. Nem kell félni! A szerényebb lehetőségekkel megáldott játékosok is építhetnek egyszerűbb rombolókat. Csak egy kis fantázia és valamivel több lelkesedés kell hozzá.

A lehetőségek száma szinte végtelen. Minden a Ti képzeleteteken múlik. Álmodd meg a játékteret, találj ki hozzá küldetést és kezdd el építeni. A többi alakul magától.

És végezetül álljon itt néhány kép a további lehetőségekről a „sufni tuning”-tól egészen az aprólékosan kidolgozottig. Merítsetek belőlük ötletet!

A Blog legyen veletek!