Amikor ezt az egész cikksorozatot elkezdtük, arra a klinikailag is igazolható tudományos tényre kerestük a megoldást (brit tudósok), hogy miért olyan kutya nehéz legyőzni egy Darth Vader-t tartalmazó build-et. És ha már szembe jön velünk egy kivilágítatlan sikátorban ez a partyarc, akkor milyen irányba fussunk kíséreljük meg terelni az elkerülhetetlen véget.
Korábban a Stun-ról értekeztünk, most megpróbáljuk egy másik szemszögből elkapni a tökét a Nagyurat, mégpedig az alábbi varázslattal, ami nem más mint a: Strain.
Arcok a kaptárból
Kezdetben, a Strain (Állóképesség) egy olyan dolognak tűnt, ami csak a történetmódban használatos. Aztán tovább haladva a játékban derült az ki, hogy milyen bájos dolog tud lenni egy összecsapás folyamán, ha tudunk vele operálni. Ugyan is, ha Skirmish alatt valaki kap egy Strain jelzőt, akkor vagy sérül az a karakter aki benyelte, vagy a karakter gazdája arra kényszerül, hogy a Command deck (Parancskártya pakli) legfelső lapját dobja.
Aztán agyaltunk rajta, hogy ez a stratégia egyáltalán mennyire célravezető? Dob egy parancskártyát? És? Akkor mi van?
Hát, az van, ha valaki olyan szakácskönyvként használja a Parancskártya paklit, amiből főzni is tud, akkor komoly előnyre tehet szert egy jó időben kijátszott kártyával. Visszatérve régi mumusunkra, egy Strain burst setup, durván meg tudja kerülni a két fekete kockányi védelmet, és sebzi Vadert. Is. Szóval ez egy annyira aljas megoldás, mint a Söpredék maga.
Most nézzük meg a matekot. A Command deck tizenöt kártyából áll és mindkét játékos az első kör megkezdése előtt húz belőle belőle hármat. Ez azt jelenti, hogy az első kör végére, ha minden játékos legalább egy parancskártyát húzott, akkor tizenegy kártya maradt a pakliban. A második kör végére, maximum tíz.
Állóképesség és Parancskártya pakli égetésre ideálisnak tűnik a lenti szakiparosokból verbuvált csapat:
- 1 x IG-88
- 4 x Trandosian Hunter
Kilenc modell kerül így a pályára, akik három egység távolságra tudják osztani a Strain-t. Az IG-88 ráadásul kettőt körönként, mivel kétszer támad. Ezzel a módszerrel Zach a harmadik kör végre az összes parancskártyáját dobatta az ellenfelének… Amint elfogyott a pakli, a kiszórt Strain sebzésbe megy át. Ami megint huncut dolog. Ha jól pozicionálnak az egységeink, (és életben maradtak) az körönként tíz olyan sebzés ami ellen a védekező kocka nem véd. Szóval nem csak a zsír kezd el égni.
Maga a teszt alapjául szolgáló pálya a Get to the Ship volt, ahol kénytelen mindenki a középen találkozni, és ott eljárni a táncot.
Minden esetben tartsuk azt szem előtt, hogy a kulcs egységeivel kezdjünk rajzolni a betonra, őket részesítsük a Strain áldásában. Ha erről megfeledkezünk, azon kapjunk magunkat, hogy már nincs kivel szórni az ólmot. De ha jól helyezkedünk, akkor már a harmadik kör végre nem csak parancskártya füstölésre megy el a Strain, és ha jobban belehúzunk akkor már a hatodik kör végére ellenséges egység sem marad a pályán.
Azt nem mondhatnánk, hogy ez egyenesen jó vagy rossz Darth Vader ellen, de lehetséges megoldásként teljesen elfogadható. Ha Vader is a bevetési zónában áll, akkor mindenképpen próbáljunk az adott küldetés feladataira koncentrálni. Ha meg nem bír magával és elénk siet, akkor őt kell elintézni először, rá összpontosítva a rendelkezésre álló maximális tűzerőt. Szóval fektessük meg, mielőtt ő ráz minket gatyába. Ráadásul ha ez ellenfelük nem veszi elég komolyan ezt a buildet és a kemény karaktereit a szánkba küldi, elég gyorsan lehervadhat a mosoly az arcáról. Ez a lista kőkemény tud lenni akár olyan listák ellen is, melyekben ott feszít Chewie, Solo kapitány, Luke és még sokan mások az Erő ilyen vagy olyan oldaláról.
Még nem találtunk olyan hibát, amely ennek a build-nek a hátrányára válna. Szépen égeti a Parancskártya paklit, aztán az ellenfél egységeit is. Ezzel elérhetjük azt, hogy a karakterhez kapcsolható kártyák ne kerüljenek kijátszásra és így stratégiai előnytől foszthassuk meg az asztal szemközti felén ülő felabarátunkat. Viszont a Strain szóráson kívül nem igazán ad semmilyen taktikai előnyt. A kombók szerelmesei biztos nem ennél maradnak, mert ez egy tipikus Zerg összeállítás. De ez természetesen személyenként finomítható. Ahhoz azonban, hogy működőképes maradjon, minimum öt vagy hat egységnek spammelnie kell a Strain-t, (az IG-88 -ast ne hagyjátok ki! 😉 ) különben életképtelenné válik a „seregünk”. Viszont ha tartjuk magunkat az eredeti elképzeléshez, ütőképes maradhat szinte minden lista ellenében.
Ráadásul ezeket az egységeket sokkal nehezebb leradírozni a térképről mint egy Stormtrooper vagy Rebel Trooper rajt. Az IG-88 öngyógyító képessége sem megvetendő. Javasolt az egységeinket jó szokásunkhoz híven megosztani, hogy a több figurát tartalmazó Bevetési kártyák egységei ne együtt mozogjanak. Így nehezebben kaszál a megsemissített rajért VP-t ellenfelünk. Kilenc modellnek pedig elégnek kell lennie ahhoz, hogy a pálya célkitűzéseit, feladatait teljesítsük.
Ez a lista a Strain tesztelésére szolgál és valljuk be jól működik, nem csak teszt üzemben. Visszatérve az alap szándékhoz; Vader-el szemben is jelentős előrelépésnek tűnik. Amint érkeznek az új figurák érdemes frissíteni a lista elemeit, új egységekkel, specifikus parancskártyákkal.
Ha vissza szeretnétek olvasni akkor a sorozat eddig megjelent cikkeit ezeken a linkeken keresztül éritek el:
Addig is: Az Erő legyen mindannyiunkkal!