bounty1.jpg

Korábban volt szerencsénk végig venni a wave 1 hajóit, ezért logikus, hogy a wave 6 a következő! 🙂 A kis kavarodás oka, hogy a Wave 6 hajói nincs még két hete, hogy elérték a magyar boltok polcait, és megbolygatták az X-Wing Miniatures nem is annyira állóvizet.

Nézzük mit is hozott magával az új hullám: Először is egy vadonatúj frakciót, a galaxis söpredékét, azaz leghírhedtebb arcait, mint Boba Fetet, a dögös Kath-ot vagy IG 88-at (bár neki nincs arca:)). Valójában ez nem egy egységes frakció, mint a Lázadó terroristák vagy a fényes Birodalom, inkább olyan laza és kényszerű szövetségek együttese. A Scumok ennek megfelelően inkább erős önálló hajókra építenek, mint a szinergiára. Nézzük is milyenek ezek a hajók:

Első nagyobb kötelező csomag, a Most Wanted,  részben már más frakciók létező hajóira épít, mint a Firespray (Boba Fett hajója), Hwk (Kyle Katarn gépe a Drak Force-s játékból) vagy az Y-wing és Z-95 headhunter. De nem csak újrahasznosított hajókkal rendelkeznek, három teljesen új hajó is belekerült az új hullámba. Az első két hajóhoz csak pilóta kártyákat tartalmaz a Most Wanted csomag, sajnos a modelleket más frakciótól kell beszerezzük.

A frakció két újabb upgrade lehetőséget is bevezet. Egyik az astromech droidokhoz hasonló kukázott változatú gépek. (Úgy látszik a fejvadászoknak minden pénze nőkre és a fegyverekre megy, mert droidra már nem marad) Másik pedig úgynevezett ilicit fejlesztések. Gyakorlatilag piszkos trükköket lehet itt vásárolni, mint pl. az önmegsemmisítés.

A hajók kidolgozása igazán gyönyörűre sikeredett. Még az én Birodalmi szívem is megdobbant, mikor volt szerencsém a kezemben tartani egy két darabot. Z-95 és Y-wing egy nagyságrenddel szebb lett mint a lázadó társaik (pedig azok sem voltak rondák!). Majdnem elcsábultam, hogy én is beruházzak néhány „söpredék” hajóba. Természetesen szigorúan abból a célból, hogy a TIE pilótáim tudjanak mint gyakorlatozni!:) Mivel birodalmi költségvetést jelentősen le fogja terhelni a közelegő Rider és Armada, ezért az asszony az uralkodó nem engedélyezte a beszerzést:)

Lássuk mi is akarja a Birodalom jövőjét veszélyeztetni:

Firepsray: Néhány ismert fejvadász arc bevált hajója. Eredetileg járőrözésre és rabszállításra tervezték, így ideális a fejpénzes delikvensek leszállítására és elfogására. Birodalom is fel tudja bérelni ugyanezeket a pilótákat, de valamiért ha Söpredékkel együtt érkeznek, jobb képességekkel rendelkeznek. Az alaphajó ugyanaz, mint amivel a Birodalom is rendelkezik, de pl. Boba Fet újra tudja dobni a támadó és védekező kockáit minden(!) ellenséges hajóért ami 1 távolságra van.  Vagy Kath a hátsó tűzíven 4 kockával dobálózik, Emon pedig bárkinek a szájába be tud pakolni egy bombát. Kemény… Kicsit fáj a szívem, hogy nem mi kaptuk ezeket a pilóta kártyákat. Ez van, a szomszéd fűje zöldebb.

Hwk: Egy másik újrahasznosított hajó ezúttal a lázadó oldalról. Őszintén szólva a Terrorista változattól sosem féltem, senki nem állíthatja őszinte mosollyal, hogy legjobb lázadó hajó lenne. Söpredéknél is inkább szupport  hajó, mint fő kalapács lesz a seregünkben. Azonban ellentétben a lázadó párjával, ahol támogat, itt inkább szívatja az ellent. Dage ionizált hajóknak tud sebzést osztogatni, Palos az ellenségtől lopja el a kitérés és focus tokeneket, míg Torkil 0-ni tudja a Pilóta képességét egy ellenséges hajónak 1-2-re (Phantom tulajok azt hiszen nem szívesen látnák őt a jövőben táblán:))

Másik két hajó szintén a lázadóktól „kölcsönvett gép”, de itt már új modelleket is kapunk.

Z-95: X-wing elődje. Lassabb, gyöngébb fegyverzettel és pajzzsal, viszont nagyon olcsó. Már a lázadók is megkapták, mint úgynevezett „filler” hajót, és Scumoknák sem lesz ez másképpen. Pontosan ugyanannyiba is kerül, de a pilótáik gyengébbek, cserébe vehetünk rájuk ilicit fejlesztéseket. Két nevesített pilótát is kaptak hozzá. Kaa’to, aki saját társaitól tud lopkodni tokeneket és N’Dru, aki ha egyedül marad plusz kockával támadhat. Utóbbi nem rossz, figyelembe véve az árát(17 pont)

Scumoknál sem lesz csapásmérő hajó a z-95, de a swarm opció (8 darab z-95) , vagy a maradék 12-24 pontunkra pont ideális választás lesz.

Y-wing: Itt sincs meglepetés. Az alaphajókat ugyanúgy tudjuk beszerezni, mint a lázadó sereg. Egyedül a driodokat cserélték le asztromechtől a kukázott változatra. Csomag egy kis erősítést is tartalmaz az Y-wingek számára. Ha veszünk ágyút a tetejére, akkor első tűzíven egyszerre tudunk mind kettővel lőni,,, nem rossz.

Eddig nem mondhattuk, hogy Y-wingek voltak a pálya ördögei, de ezzel a kis plusszal, már megfontolandó a lázadóknál is, hogy felhozzuk a versenyekre is. (Ügyes FFG üzletpolitika, hogy ehhez meg kell venni a kiegészítőt) Nevesített pilóták közül Kavil nagyon jónak néz ki. Ha toronyból nem a fő tűzívre lő kap plusz 1 kockát. Na most van egy új fegyver autoblaster néven, ahol nem lehet kitérés kockával semlegesíteni a sima, hanem csak a kritikus találatot! Na most mondjuk Target lockkal újradobva, vagy focust használva 2-3 találatot simán be tudunk vinni akár egy fantomnak is, és nem számít a 4 védekező kocka!!! Nem rossz ugye?:) Másik pilóta Drea aki stresszért Target lockot tud szerezni lövés után,

Többi hajót már egyesével tudjuk csak megvenni. Viszont ezek már teljesen egyediek, más frakciónál nem fogunk velük találkozni.

 M3-A „Scyk” Interceptor a Hutok egyik kedvelt hajója, elsősorban az ára miatt. Játékban egy újabb tömeghajóként jelentkezik, de ellenben z-95-el vagy TIE fighterrel, jóval több fejlesztési lehetősége van ha 2 pontért Nehéz elfogóvá varázsoljuk. Az  alap hajó sem rossz 14 pontért, de így 23 pontért heavy lascannon hordozót kaphatunk 3-as kitéréssel és jó manőverező képességgel. Akár négy ilyen hajót is játékba hozhatunk, ami igazán elsöprő tűzerő. Úgy érzem fognak a TIE gépeim ilyen listákkal találkozni a versenyeken.

Két hírhedt rosszarc is repül ezzel a géppel: Laetin, aki egy igazi túlélő. Minden sikeresen elkerült támadásért kap egy evade tokent, azaz ha jól csináljuk konstans rendelkezhetünk 1+ kitéréssel. Serissu a birodalmi ász és pilótaistennő Howlrunner söpredék változata. Míg birodalom női példaképe a támadó kockákat dobálhatja újra, addig ő a védekezőket. Gyakorlatilag meg lehet csinálni a TIE Fighter swarm söpredék némileg defenzívebb változatát, vagy öt M3-a vagy hat z-95 és Serissu összerakásával (vagy ezek keverékével). Úgy érzem ez is egy gyakori lista lesz a jövőben a versenyeken.

Eddig az upgrade kártyákra nem nagyon tértünk ki, de az M3 tartalmazz két új fegyver fejlesztést, amiből a Mangler cannon a Birodalmi verziójú Kath Scarlethez kötelezőnek tűnik. Fegyverrel az egyik találat mindenképpen kritikus lesz. Sajnos ez a fegyver a TIE gépek ellen is nagyon hatásos. Másik fegyver a Flechette Cannon, amivel stresszt tudjuk osztogatni, ami szintén érdekes új opciókat nyit ki.

Itt pillanatra meg kell álljunk, mivel a következő két hajó rendelkezik egy speciális manőverrel. K-turnnel szemben nem egyenesen hanem kanyarodva tudnak megfordulni!

Ez újabb lehetőséget visz a játékba amivel számolni kell. Ez egy nagyon vagány manőver, ami szerény véleményem szerint jobb mint a K-turn. Persze szituáció függő, de két lehetőség általában több mint egy.

StarViper Xizor falleen herceg, a Black Sun bűnszervezet vezetőjének személyes tervei alapján került használatba, majd sikeressége okán tömegtermelésbe. Black Sun a Birodalom által is jól ismert gyülekezet. Rossz nyelvek szerint Xizor Vader után a harmadik legbefolyásosabb lény a galaxisban. Természetesen ez csak Lázadó Terrorista propaganda, de a gép tényleg létezik.

Külsőre több mint pofás, az értékei szintúgy. Nagyon jó tűzerő, jó védekezés, még pajzsa is van, és a manőverezhetősége egyedülálló. Nem csak boost akcióval rendelkezik, de még az új fordulással is! Mindezt 25 pontért. (Ha egy interceptort akarnánk ilyen szintre hozni, az is 25 pont lenne, de akkor már elhasználtuk a fejlesztéseit). El tudok képzelni a jövőben négy StarVipert egy listában. Elsöprő lesz.

Kapunk két hírhedt bűnöző is a StarViper nyergébe ülhet. Egyik Guri aki ingyen focus tokeneket kaphat egy távolságra az ellenségtől, másik pedig maga Xizor herceg, aki a kapott sérülések közül egyet, egy kevésbé szerencsés társára tud átirányítani. Nem rossz ha egy masszív hajó közelében tartjuk. Mivel mi választjuk meg, hogy sima vagy kritikust dobunk át, a simát akár be is vállalhatjuk, míg a kritikust átdobhatjuk egy pajzzsal rendelkező havernak.

Egy gyengéje van a hajónak, nagyon fejleszteni nem lehet, csupán egy torpedó kerülhet rá a szokásos módosítások mellé.

A csomagban találhatunk egy igen érdekes fejlesztési kártyát, authothruster néven. Ha ilyennel felszerelt hajónk 3 vagy nagyobb távolságról kapja az áldást, egyik „üres”  védelmi kockánkat tudja beforgatni kitérésre. Ez sem rossz, de ugyanazt tudja prezentálni ha nem a fő tűzívről lőnek rá, azaz toronyból. Sokan szenvedtünk/imádtuk a tornyos hajók uralmát az utolsó évben, amit most újra kell gondolnunk. Ilyennel felszerelt StarViper komoly kihívást jelenthet régi kedvenceinknek/gyűlöltjeinknek, mint Fat han, Fat Dash vagy Gecimator:) . Sajnos a Birodalomnak is be kell szereznie a kártyáért minimum egy starvipert (szerencsére kettő van benne), mivel a TIE Interceptorokra innentől kötelező darab lesz ez a fejlesztés(Return of the Interceptors!:)

Az utolsó hajót is nagyon sikerült eltalálni. Ezt használja az IG88 robotszéria, és mindössze négy érhető el a játékban (konkrétan, mivel mind egyedi és nincs általános változat). IG88 fejvadásznak tervezett robot, amely aktiválása után megköszönte a készítőinek az élet lehetőségét, és agyonlőtte őket. Fejébe vette, hogy ki kell irtani az összes organikust, és robotforradalmat kell szervezni a galaxisban. Mivel a raktárban volt még a testéből három darab, áttöltötte a programját, és létrehozta a testvérei. Mivel IG barátunk rendkívül kreatív figura, elnevezte őket IG88B, IG88C és IG88D-nek, míg magát IG88A-nek.

Alapképességek ugyan azok, azonban mind kicsit más irányba fejlődött ,ezért más- más extrákkal rendelkeznek. Az alaphajó is nagyon erős. Nagyon jó tűzerő, manőverezés, pajzs, boost, kitérés és célzó számítógép. Mindezek mellé az új K-Turn és tonánnyi fejlesztési lehetőség, 6 pilótaképesség 36 pontért. Talán két hátránya van a gépnek: Nagy talpa van ami nehezíti a mozgást, valamint csak 6 PS-el tudjuk hozni (amit Title-el és veteran insticttel azért meg lehet hekkelni 8-ig). Minden összevetve fantasztikus ez gép, ami ajándék ennyi pontért!

A vezér IG88A minden kilőtt hajó után pajzsot tölt vissza. Tesója IG88B ha nem talál, akkor másodlagos fegyverrel újralőhet. IG88C ha boostol akkor még kitér is egyszerre, míg IG88D a kiemelkedő mozgási lehetőségeket még tovább fokozza. Hármat sajnos nem tudunk hozni belőle egyszerre (fránya 100 pont limit), de könnyen el tudok képzelni két hajós IG listákat Heavy Laserrel és egyéb nyalánkságokkal megpakolva.

Ha végignézünk a hajókon, azt kell, hogy mondjam, hogy nagyon erősre sikeredett az új frakció. Az új hajók és képességek nagyon egyediek és ötletesek. Ekkora Wave nem volt a játék kiadása óta! ( Az is igaz, hogy azóta nem is volt új frakció) Aki most kezdi a játékot, és valamiért nem béke őrét a Birodalmat választja magának, tehát a két törvényen kívüli csapatból szeretne választani, elég jó kezdő lehet ez a Söpredék. Ha valaki Lázadó Terroristákkal gyilkolja már egy ideje az ártatlanokat, akkor kis erőfeszítéssel tudja magát átképezni Scumnak, mivel három közös hajóval is rendelkeznek.

Bármilyen erős is az új frakció, a Birodalom polgáraira természetesen semmiféle veszélyt nem jelentenek ezek a felforgató elemek! Aggodalomra semmi ok, TIE vadászaink éberen őrzik a Birodalom határait!

és Éljen a  császár!:)