Még éppen csak megjelent a játék, de Amerikában már ki is fogytak a készletek. Jó láthatóan alul tervezte az igényt a fantasztikus társasjátékairól híres FFG. A játék népszerűségét nem pusztán a Star Wars logonak köszönheti. A szabályainak egyszerűségével csak a stratégiai mélysége vetekszik. A kockákat keverni a kártyákkal már nem újdonság, de mégis egy nagyszerű kombináció, ami igazán látványossá teszi a játékot.
Már beszéltük az alapokról és a játékmenetről, írjunk most a kockákról!
Egy kocka, két kocka, sok kocka
A kockák jelképezik a játékban az erőforrásokat és termelik azt. Támadás, pajzs, lapdobatás, különleges képesség vagy erőforrás mind a kockákból ered, így gyakorlatilag a legfontosabb elemei a játéknak.
Minél több kockánk van a pályán annál több a lehetőségünk, így fontos cél a játékban, hogy megszerezzük ezt a fölényt (azaz több legyen nekünk mint a másik oldalnak). Természetesen a kockák „ereje” is számít, hogy milyen oldalai vannak, különös képen az üres oldalakra, így előfordulhat, hogy 3 kocka erősebb, mint 4. Mivel a kockaeltávolító lapok általában 1-2 vonatkoznak, így a kevés, de erős készlet sokkal érzékenyebb az ilyen eseményekre.
A csapatunk összeállításának nagyon fontos eleme, hogy milyen karakterekből és mennyit teszünk a bandánkba. A képességeik az egyik mutató, de legalább ilyen fontos (ha nem fontosabb), hogy milyen és mennyi kockával érkeznek.
2 kocka
Ha két nagyon erős karakter rakunk egy csapatba, akkor más már nem nagyon fér melléjük. Például Luke és Qui-Gon együtt már nem sok lehetőséget ad a pakliépítésben, így bár két nagyon jó képességű úriemberrel megyünk a játékba, de mindössze két kockánk lesz. Bár még korai kijelenteni, de egyenlőre ez tűnik számomra a leggyengébb felállásnak. Két kockával erős hátrányból indulunk egy 3-4-es builddel szemben. A teszteken mindig alulmaradt, nem tudott elég gyorsan építkezni.
3 kocka
Elég gyakori látvány lesz az asztalokon. Két módon jöhet össze:
- 3 karakter csapódik a brancsba (pl. Vader és két rohamosztagos), ekkor lesz bőven életerőnk és kockából is jól állunk, de külön akció lesz mindegyiket megforgatni, így egy két karakteres set-up már rég végez mikor mi még akciózunk. Erre lehet amúgy decket is építeni (vannak jó lapok amik több aktív karakterhez kötöttek, vagy az erős kockáinkat a végére hagyjuk, hogy ne lehessen őket manipulálni).
- 2 karakteres csapat (pl. 2 kockás Vader és egy Éjnővér), ekkor életerőben nem leszünk annyira erősek, viszont gyorsabban fognak pörögni a kockák és talán kicsit erősebbek is lesznek.
Az ilyen buildek elég felxibilisek és marad hely a különleges képességű embereknek, mint a drága Luke vagy Vader.
4 kocka
Ez már egy izgalmasabb setup. Nekem két módon sikerült ilyet összerakni és mindkettő brutális lett.
- 4 agyútólteleket pakolunk egybe (rohamosztagos, tusken) és brutális életerő pool-t építünk, amit egy darabig eltart leamortizálni. Cserébe 4 nem túl erős kockánk lesz amit négy akció megpörgetni, így nem egy rush pakli az eredmény, de cserébe hihetetlen flexibilis és jól bírja a veszteséget (egy karakter elvesztését).
- 2 közepes karakter 14-16 pont értékben és két kockával (pl Qui-gon és Rey). Két akció alatt minden kockánk készen állhat és a karaktereink is elég masszívak, hogy egy lövésből leessenek. Mivel az ilyen karaktereknek már extra képessége is van, így speciális deckeket is építhetünk köréjük.
Tesztek alatt a 3-4 kockás deckek jól teljesítettek, a 2-est inkább hagyjuk (főleg egy 4-es ellen). Eltudom képzelni, hogy később jönnek, majd 6 pontos karakterek és velük az 5 kockás csapatok, ami tovább bonyolítják ezt a könnyen megtanulható, de mégis komplex játékot.
Külön köszönet a Geekhubnak, hogy adott anyagot a tesztekhez és a jövőbeni versenyekhez is!
Nektek mi a tapasztalatotok?