swm16_box

Mint már említettük a 4. hullám a Birodalom egyik olyan hajóját hozza el nekünk, amelyet elsőre eltöröltek amikor az univerzum 90%-át kikukázta a Disney, majd Rebels sorozatnak hála mégis visszakerült a kánonba. És milyen jól tették, hogy visszahozták mert egy igazi színfoltja lesz a játéknak, amely kicsit gondolkodósabbá teszi szeretett Birodalmunk játékát, és eltolja kicsit az eddigi „Brute Force”-tól a játékstílust.

A Legkerekebb Pizzaszelet

Azért kerek az Interdictor, mert szemben az összes többi csillagrombolóval nem az a numerikus felépítése, hogy amíg az ellenfél előttünk van, addig brutális kockamennyiséggel bedaráljuk, és bármilyen támadás érkezik azt elnyeljük a kolosszális pajzsunkkal. Viszont abban a pillanatban amint elhagyja a másik hajó ezt a tűzzónát imádkozunk, mert oldalt-hátul nem lesz semmi számottevő védelmünk, vagy érdemi támadóerőnk. Az Interdictoron a már megszokottakhoz képest, viszonylag egyenletesen oszlanak el a pajzsok (elől 3, oldalt-hátul 2-2 arányban) és egészen hasonlót látunk a támadókockákban is (elől-oldalt 4-4, hátul 3). Ha szigorúan csak csak az értékeket néznénk, akkor leginkább egy Victory-osztályú csillagromboló kiegyensúlyozottabb változatáról beszélnénk, de van egy nagyon fontos fejlesztési szlot (néhol 2) amely mellett nem mehetünk el szó nélkül. A Suppression Refit verzió, bár távolra közel sem olyan ütős, mint „nagy” testvére, de 1 helyett 2 Experimental Upgrade szlottal rendelkezik. Egyetlen komoly hátránya van, amely a vadászelhárításban nyilvánul meg, ugyanis egy teljes fekete kockával kevesebbel lövi az alkalmatlankodó rajokat. Mindkét refit drágábbra jön ki, mint a Victory, de kapunk plusz 1 védelmi tokent is, amely brutálisan megnövelheti a hajónk túlélési esélyeit. A két Contain tokenünk nagyon jó ahhoz, hogy negáljuk a zavaró Lázadó bombázók kritikus találatait, vagy az egyiket Needa kapitánnyal egy Evade-re cseréljük.

swm16-interdictor-suppression-refit  swm14-interdictor-combat-refit

Egy vagy két gombóc legyen?

Összességében, ha csak önmagában a harci értékei miatt akarnánk hozni ezt a hajót, akkor valószínűleg jobban járnánk a VSD-vel, de azok a csodálatos gombócok a hajó felszínén mindent megváltoztatnak.

Mivel az előző cikkünkben a G7-X Grav Well Projector-t, és a G-8 Experimental Projectort már kitárgyaltuk, itt most csak az újdonságokra koncentrálnék.

Grav Shift Reroute

swm16-grav-shift-reroute

A Grav Shift Reroute (GSR) egy mérhetetlen vicces édestestvére a fentebb említett G7-X-nek, csak itt nem a hajókat lassítgatjuk, hanem az Obstacle-öket helyezzük át. Ebbe mi a jó? Hát az, hogy miután az ellenfelünk felrakta a hajóit, foghatjuk magunkat és a GSR-nek köszönhetően betologathatjuk elé az aszteroidákat és űrszemeteket. Ügyes helyezéssel nem lesz más lehetősége a Lázadóknak, mint átbaktatni a kellemetlen törmelékfelhőkön. Mire jó még? Teljesen egyértelmű, hogy a Dangerous Territory-ra!! Eddig ezt a küldetést imádattal vette majdnem az összes Lázadó flotta, ugyanis amíg a nagyok csatároztak, egy fürge CR90-essel kényelmesen össze lehetett kaparni a 15 pontos objektívákat. Hát most itt az Idő, hogy a Birodalom visszavegye ezeket az értékes pontokat.

Ezen a képen a deploy-olás után, de még az átrendezés előtt láthatjuk az Aszteroidák és Objective-ek elhelyezkedését középen a fantasztikus tokennel.

swm16_diagram2b_gravshiftreroute

A következő képen pedig azt láthatjuk, hogy átrendezés után egy kör alatt leszedtük a 15 pontos tokenek több mint a felét a pályáról.

swm16_diagram2_gravshiftreroute

Nem szabad ezeket alábecsülni, mert ez a 45 pont kényelmesen eldönthet egy meccset. 2 Fleet pontért kényelmesen megérte.

Targeting Scrambler

swm16-targeting-scrambler

Ezek után próbáljon meg bármelyik Lázadó hajó felvágni az Evade tokenjeire! Ha 1-3-as távolságban barátságos hajó (akár maga a hordozó Interdictor is) védekezik Close Rangben érkező támadásból, akkor újradobathatod 4 kockáját. Haha!! És a képessége remekül működik összhangban az Interdictor title-lel amivel újraaktiválhatjuk, ha jön a következő rusnya Lázadó. Sokat fogjuk látni, mert elég erős fejlesztés lett.

Bővített admiralitás

swm16-admiral-konstantine  swm16-admiral-titus  swm16-commandant-aresko  swm16-flight-commander  swm16-fighter-coordination-team

Konstantin Admirális

Volt már Tractor Beam-ünk, kétvel Grav Projectorunk és most már van admirálisunk is, aki korlátozza fürge ellenfeleink mozgását. A jó Konstantin (szintén Rebels sorozat) csekély 23 pontért nem mást csinál, mint bemódosítja 1-el (az hogy ez gyorsítás vagy lassítás a mi döntésünk) minden olyan ellenséges hajó sebességét, amelytől lőtávolágban van legalább 2 közepes vagy nagy hajónk. Elég jól megfogja a fürge Lázadást, és gyakorlatilag az egyik legolcsóbb birodalmi vezetőről beszélünk. Nekem máris ő az új kedvencem, és fogadni mernék, hogy sokkal többet fogjuk látni, mint Ozzelt.

Titus Admirális

Azért Titus barátunk nem áll olyan magasan a táplálékláncban, hogy kapjon egy saját flottát, de Commander-ként  bármelyik hajónkra felrakhatjuk, amelyiknek van ilyen szlotja. Úgy látszik, hogy a Birodalmi fejlesztéstervezők megszállottjai lettek a Lázadás sebességének módosításának. Bár nem rossz a képesség, ugyanezért a pontért Needa-t mégis hasznosabbnak érzem ezen a hajón.

Aresko parancsnok

Hatalmas űrt pótol be a Birodalom életében Aresko, ugyanis ő a megtestesült inverz Raymus Antilles. Végre! 🙂 A nagy hasznos hajóink megszerezhetik azokat a hőn áhított értékes tokeneket, amelyek a parancsolati lánc hosszú mivolta miatt csak 3 kör múlva érnék el őket. 7 pontért automatikus része lesz a legtöbb listámnak.

Flotta parancsnok

Előre küldted a vadászokat, aztán most Range-en kívül vannak és nem tudod őket aktiválni, mi? Hát többet nem!! Kövér 3 pontért először te mész utánuk, majd csak ezután utasítod őket, hogy tegyék magukat hasznossá. Nem rossz de, a Boosted Comms-t sokkal hasznosabbnak érzem.

Vadász koordinációs csapat

Ne tévesszen meg senkit a látszat, ez egy Lázadó kártya, csak a készítők elnézték a dobozt és a Birodalomhoz csomagolták. Végre megvan az esélyünk, hogy használhatóvá konvertáljuk a polcon porosodó B-szárnyúakat. A maguk maximális 2-es sebességét ezzel a 3 pontos fejlesztéssel egyből megmásfélszerezhetjük! Kukába az Independace title-lel, és mindenhova Fighter Coordination Teamet!

Merjünk kicsit álmodni!

swm16-ms-1-ion-cannons

Itt a játék legkisebb Ion-ágyúja. Pontban legalábbis. Kék kritre exhaustolhatunk egy Upgrade kártyát a szerencsétlen célpontunkon. És így múlik el a 10 pontos Adar Tallon dicsősége egy 2 pontos ágyú által.

Verdikt

Most, hogy már tudunk minden részletet, egy kicsivel sem vagyok bizonytalanabb abban a tekintetben, hogy kell ez a doboz! Minden részét imádom. Jó a hajó, jók a Grav generátorok, jók az admirálisok. Egyszerűen szívem csücske az egész doboz. Messze a legizgalmasabb esemény lesz a játék eddigi nem túl hosszú történetében a Wave 4 megjelenése. Igazi Birodalmiként ne felejtsd el előrendelni a GeekHubon!:)

Hamarosan jelentkezünk a Liberty-vel is!

Addig is kitartást, és az SWMINI legyen veletek!