main.jpg

Úgy tűnik az FFG megint előrukkolt egy Must have!! kieggel a terroristák Lázadó szövetség oldalán játszók számára. A sorozatból ismert Ghost / Phantom duót kapjuk meg a komplett legénységgel vica-versa mindkét hajóra, plusz crew-ként, hogy nehogy úgy érezzük, hogy valamiből kimaradnak azok a buildek is, amelyekben nem ez a hajópáros van.

A Szellemek

Engem mindig is zavart a játékban az, hogy a Lázadók oldalán aránytalanul kevés tornyos hajó van a Birodalomhoz, és a Scumhoz viszonyítva, ezért teljesen jogosnak érzem, hogy kapjanak még egyet! Ja nem. Kettőt!!

De most komolyan! Az FFG-nél van bárki aki ezeket az egyensúlyokat figyeli?!? (A Lázadó szemléletű játékosoktól előre is elnézést kérek, ha a cikk során több helyen is felháborodásomat fogom kifejezni a Lázadók/Ellenállás javára húzó aránytalanságok miatt!)

kanancrew.png

…de mérgelődés helyett, kalandozzunk vissza az új hajóinkhoz!

VCX-100

Úgy látom megkaptuk a Lázadók Decimátor-át… Kicsit jobb fejlesztési lehetőségekkel… Meglehetősen jobb pajzs/hull aránnyal… Bővebb manővertárcsával… Többféle akcióval… Kevesebb pontért… Kis türelmet, addig nézzétek erről a remek hajóról ezt a csodálatos stock-fotót!

swx39_ghost_plastic_right.png

OK. Megvagyok, köszönöm! Csak egy Banthavérből rajzolt pentagrammban rituálisan el kellett égetnem a Decimátorom.

Szóval alapból csak az elülső tűzívünk van, de ha dokkoljuk a Phantomot, akkor lőhetünk a speciális tűzívünkből is (ez a hátsó). E mellé kapunk egy torony fejlesztési lehetőséget és rögtön hozzá egy, a sorozatból ihletett új tornyot. Range 1-re 3, Range 2-re 2 kocka 3 pontért és még fókuszt sem kell költenünk a támadáshoz a Blaster turrettel szemben. Ez egy olyan választás amivel adott esetben együtt is lehet élni.

dorsal-turret.png

No de mi van még a tarsolyunkban?

ghost_upgrade.jpg

Egyetlen pozitívumot tudok az készítők javára írni, mégpedig azt, hogy mreinforced-deflectors.pngegállták, hogy adjanak Elit Talent-et a hajónak. Így legalább lekorlátoztuk a jószágot egy akcióra. Kivéve persze, ha a System szlotba rakunk egy Fire Control System-et, mert akkor van egy folyamatos Target Lock-unk is. De ha esetleg úgy éreznénk, hogy aránytalan ennek a hajónak a 0 Agility akkor meg tudjuk növelni az esélyeinket egy újabb „pajzsvisszatöltögetős” fejlesztéssel a megerősített elhárító-pajzsokkal.

 

Szóval ha legalább 3 sebet szenvedünk el egyetlen támadásból (ami lássuk be nem lehetetlen egy 0 agilitis hajóval) akkor visszatölthetünk egy pajzsot. Becsületére váljék a készítőknek nem írták rá a kártyára direktbe, hogy Rebels only, de az, hogy ez a System-szlotba megy és Large ship only-val korlátozva van, kizárólag a Ghost és Lambda Shuttle fejlesztése lehet. És hát a Lambdára fejlesztést rakni. Mindegy, hagyjuk is!

Ezen kívül van még két Torpedó helyünk (nem is értem miért van az a kényszerképzete az FFG-nek, hogy ezt mi használni fogjuk), és két Legénység szlotunk, de erre majd térjünk vissza egy kicsit később.

Attack Shuttle

Itt a mini X-wing! Torpedó helyett Toronnyal (mert nincs rendes Lázadó hajó torony nélkül :S), és Droid helyett Crew-val! És árban a legolcsóbb 21 pontos Rookie Pilot-hoz viszonyítva kezdésnek 18 pontért amiben már elit pilóta ül 3-as Pilot skill-el és pilóta képességgel. Valamiért az FFG eldöntötte, hogy végleg kinyírja a játék névadó hajóját.

swx39_phantom_plastic_right.png

Oksa. Nagyon jól mutatnak az X-szárnyúak ahogy vidáman lobognak a tűzben a pentagramm 5 sarkában a Decimator körül.

Visszatérve: ugyan le kellett mondanunk Target Lock-ról (ez az első ilyen Lázadó hajó), de cserébe ott az Evade, és a Barrel roll. Emellett szinte minden pilótánknak („Zeb” az egyetlen kivétel) van Elit Talent-je, ami nem elhanyagolható fegyvertény.

Ghost & Phantom

Már csak a title elemzése maradt hátra a hajókkal kapcsolatban!

ghost.png phantom.png

0!!! pontért összedokkolhatjuk a két hajónkat induló állapotként. És amíg így tartjuk őket, addig a Ghost hátsó, speciális tűzívéről is támadhatjuk az ellenfelet, és a kör végén lőhetünk még egyet a felszerelt tornyunkból. Az egyetlen megkötés, hogy hiába van Gunner-ünk, vagy Twin Laser Turretunk, a kör végén az ezekből jövő +1 támadásunkat nem használhatjuk (tehát a Gunner ilyenkor egyáltalán nem működik, és a Twin-nel csak egyszer lőhetünk).

Emellett megvan a lehetőségünk, hogy a Ghosttal való lépés után „kidobjuk” a Phantomot, aki abban a körben már akciózik és támad is!!! (szemben a Hound’s Tooth Nashtah Pup-jával, aki csak akciózik).

phantomdeployment-diagram.jpg

A Suttogók

Sokat nem mesélnék a lentebb lévő pilóták hátteréről, mert Terra Filius kolléga már megtette helyettem, úgyhogy inkább bele is csapnék a lecsóba!

Hera Syndulla

Mint pilóta, Hera a Lázadók egyik legjobbja tulajdonképpen beépített Stay On Targettel rendelkezik, csak ő a piros és zöld manővereket cserélheti át ugyanabból a színből bármelyik másikra stressz gyűjtése nélkül. A magas pilótaszintje (7) elég jó hozzá, hogy az ellenség rajai között ügyesen manőverezzünk, de ha a Phantom-ot bízzuk rá akkor az Elit Talent miatt ezt is feltolhatjuk 9-re egy Veteran Instinct-tel, amivel már ott vagyunk mint egy Soontir Fel.

hera-ghost.png hera-shuttle.png
dials.png

*A bal oldalia Ghost, a jobb pedig a Phantom tárcsája.

Mint láthatjuk mindkét hajó a manőversablonok teljes spehera-crew.pngktrumán mozog relatíve hasonló piros-zöld összeállítással, így bármelyik hajónkba is ültetjük pilótanőnket „nem lőhetünk mellé” 😉

Hera akkor se engedi el a botkormányt ha esetleg valami véletlen folytán nem ő vezetné a hajót, ugyanis még ilyenkor is segíti a manőverezésünket, ugyanis eltörli azt a szabályt, hogy nincs piros manőver stresszesen. Ha együtt tudunk élni piros felkiáltójelek tömegével, akkor nincs ami gátat szabjon nekünk a jövőben.

Kanan Jarrus

Kanan, az egyik utolsó élő Jedi mester a galaxisban aki teljes egészében a közösségnek és a jó ügynek szenteli az életét. A csomag szupportív embere mind pilóta, mind legénységként alapvetően a csapatot erősíti, vagy pont az ellenfeleket gyengíti.

kanan-jarrus-ghost.png kannan-jarrus-crew.png

Pilótaként az ellenfeleink tűzerejét csökkenthetjük nem kevesebb mint egy kockával egy elköltöt fókuszért cserébe. Úgy gondolom, hogy erre a hajóra must have a Recon Specialist, hogy tobzódjunk a fókuszokban, és mivel nincs megkötés, hogy hányszor használjuk a képességét, ezért ebből sose lehet elég.

Crew-ként körönként egyszer egy barátságos hajó Range 1-2-ben (akár mi is) zöldnek tekinthet egy fehér manővert és leszedhet magáról egy stresszt. Pilótaként Jarrust sokkal erősebbnek érzem, de ha jó a rajunk felépítése akkor a legénységi verziója is remek kiegészítés lehet, ha hajlandóak vagyunk erre 3 pontot áldozni.

„Zeb” Orrelios

Zeb a „leggyengébb” Phantom pilótaként a túlélésre megy, és megpróbálja a kritikus találatokat távol tartani a nem túl nagy életű Attack Shuttle-től. Mivel egy Direct Hit, vagy egy Major Explosion rögtön véget vethet kis ladikunk életének nem is olyan elvetemült ötlet ez.

zeb-orrelios-shuttle.png zeb-orrelios-crew.png

Crew-ként remek párosítása lehet egy a kör elején lévő hajónak, amely bemegy az ellenfél elé blokkolni, vagy egy későn lépő hajónak akit ütköztetni tudunk az ellenfeleinkkel.

swx39-zeb-diagram.jpg

Sabine Wren

Haladva a kis csoportunk fiatalabb tagjai felé, vegyük górcső alá a mandalóriai származású Sabine Wrent, aki népének remek tagjaival ellentétben nem egy Firespray-31-est vezet, hanem az újonnan megjelent Phantomot. Mielőtt felfednénk a tárcsánkat, ha nem vagyunk bestresszelve végrehajthatunk egy ingyen Boost, vagy Barrel roll-t. Kicsit jobb mint a BB-8, mert itt nem vagyunk Zöld akcióhoz kötve. Felhasználva a Táncoló Corran ötletét, amelyről itt már olvashattatok, egy Push The Limittel megtoldva, zöld manőver esetén még két akciót kapunk ajándékba, ami már igen erős kombináció.

sabine-shuttle.png sabine-wren-crew.png

Ha csak a kabinba ültetjük Sabinte, és nem a botkormányhoz, akkor a sorozatbéli bombamániájához illeszkedve megtold minket egy Bomb szlottal. Ezen felül körönként egyszer, amikor egy a mi rajunk által ledobott bombát leveszünk a pályáról, még rásebezhetünk egy sebet egy ellenfélre, aki Range 1-en belül volt a tokenhez. Személyesen én nem vagyok egy akkora bombafanatikus, de el tudom képzelni, hogy akár egy K-szárnyúval kombinálva még jó is lehet az elképzelés.

Ezra Bridger

Elérkeztünk a csapat legfrissebb tagjához, az ifjú Ezra Bridgerhez aki imádja stresszes helyzetbe sodorni magát és a csapatát. Remekül rögtönöz is ilyenkor, ezért ha pilótaként nézzük akkor egy remek túlélőt kapunk, ha pedig crew-ként tekintünk rá akkor meg combos segítséget ad a támadásunknak, és nagy barátja a Push The Limit-nek / Experimental Interface-nek / Opportunist-nak.

ezra-shuttle.png ezra-bridger-crew.png

„Chopper”

A Rebels sorozat R2-D2-ja se maradhat ki természetesen a csapatból, merthát’ ugye az előfordul, hogy mindenki éppen valamilyen Birodalom elleni kalandban vesz részt, és senki nem ér rá a Ghost-ot vezetni. Ilyenkor a kis bajkeverő beugrik Hera helyére, és nyomja a stresszt mindenkinek aki felkenődik a nem kis burkolatunkra.

chopper-ghost.png chopper_crew.png

Legénységként már sokkal izgalmasabb lehetőséget biztosít számunkra, ráadásul teljesen ingyen (nem is értem!). Akciózhatunk egy sebért cserébe akkor is ha éppen stresszelve vagyunk. Ha sikerült benavigálnunk egy szerencsétlen piros manőverrel az ellenség elé Range 1-be, ott állunk bestresszelve és mindjárt megkapjuk a 4-kockás lövésünket, akkor érdemes lehet egy életpontot beáldozni arra, hogy félregurulhassunk előle, vagy kiboostolhassunk valahova.

Hogyan lázadjunk?

Node, mit is kezdjün ennyi új infóval? Hát építsünk flottát belőle! A teljesség igénye nélkül 2 listát összedobtam amely komoly fejtörést jelenthet bármilyen másik buildnek.

Az elpusztíthatatlanok

Kanan pilótaképessége nagyon erős főleg ha arról beszélgetünk, hogy az ellenfél egy TIE swarmmal érkezett. 1 kockával ugyanis nehéz komoly károkat okozni még egy 0-agis hajónak is. Szóval a lényeg csak az, hogy maximáljuk a fókuszaink számát. A Ghostra ezért ideális választás egy Recon Spec akivel rögtön 2-re emeltük az egy körben kapható fókuszok számát. Ne menjünk el Chopper mellett sem, aki stresszes állapotában is engedi Kanan-t fókuszálni. Még egy extra „szemecske” tokent át tudunk tolni a Ghost-nak a szokásos Kyle Katarn builddel, és hogy legyen valami masszív sebzést osztó hajónk a csapatban, ott ül Hera az Attack Shuttle-ben, egy Veteran Instinct-tel, hogy minél később dönthessen a manőveréről.ghostcrewconcept.png

Kanan Jarrus VCX-100 (46)

  • Fire-Control System
  • Dorsal Turret
  • Recon Specialist
  • „Chopper”
  • Ghost

Hera Syndulla Attack Shuttle (23)

  • Veteran Instincts
  • Phantom

Kyle Katarn  HWK-290 (31)

  • Blaster Turret
  • Recon Specialist
  • Moldy Crow

Megyek az 5 kockáért

Egy Ghost (Hera Syndulla vezetésében) Advanced Sensor-ral és Zeb-el kifejezetten ütős kombó lehet, ugyanis az ellenfeleink aktuális pozíciójának megfelelően a manőverünket úgy tudjuk igazítani, hogy nekicsapódjunk az áldozatunknak. Az Advanced Sensor-ral megmenekült az akciónk is, és 5 kockával támadni mindig élvezet. Egy Target Lock-kal vagy fókusszal az átlagos találatunk 3,75 körül mozog, amit már 3 evade kockával is igen nehéz védeni.

Kanan most, mint legénységi tag van csak jelen ezért érdemes olyan hajókat berakni mellé akik stresszelik magukat. Egyértelmű választás Ezra az Attack Shuttle-ben Push The Limit-el, mellé pedig egy kicsit feltuningolt Jake Farrel.the-ghost_e8f13a5d.jpeg

Hera Syndulla VCX-100 (50)

  • Advanced Sensors
  • Dorsal Turret
  • Kanan Jarrus
  • „Zeb” Orrelios

Ezra Bridger Attack Shuttle (23)

  • Push the Limit

Jake Farrell A-Wing (27)

  • Push the Limit
  • Chardaan Refit
  • Autothrusters

Verdikt

Szeretném felszólítani a Disney-t, hogy azonnal álljon neki egy sorozatot indítani egy csapat birodalmi kémről, valami tápos hajóval és legalább 8-fős személyzettel, mert nagyon eltolódik a játék aránya Lázadók irányába. Ha nem nézzük mennyire erősre sikeredtek mind a crew-lapok, mind a hajók és pilóták, akkor is annyi kombinációs lehetőséget (és most még fel nem fedezett kohéziós potenciált) raktak a Lázadó oldalra, amit egyszerűen nem lehet bepótolni egy Agent Kallus-sal, egy feltuningolt TIE-al (értsd: TIE Advanced Prototype), és 4 darab új pilótával a TIE Fighterekhez. Ez az egy kiegészítő közel annyi lehetőséget rejt magában a Lázadóknak mint az elmúl 2 Wave összes birodalmi hajója együtt. Remélem, az új film kicsit bőkezűbben bánik az Birodalommal Első Renddel és megtolja a másik oldalon is a hajók, karakterek és ezzel a variációk számát. Én Karácsonyra biztos 6 darab új Imperial Only lapot kérek az FFG-től!

De kicsit vidámabbra fordítva: remek kiegészítő lett. Bár a sorozat célközönsége szerintem nem egyezik meg teljesen a játékéval, mégis sikerült belőle egy fantáziadús új kieget alkotni remek kombinációkkal. Sokat nem dicsérném tovább, mert a fentiekben már olvashattatok róla bőven. Szerintem amiatt is nagyon erős a lothali csapat, mert önmagában nem tesz ki egy teljes 100 pontos listát, egy komolyabb vagy két komolytalanabb  (pl.: Z-95 😀 ) kishajót még be lehet szuszakolni melléjük, amivel már egész jól meg lehet szorongatni bármilyen buildet (gondolok itt a két IG-re, vagy egy combos TIE Swarmra).

A magyarországi megjelenésig (ami várhatóan már csak jövőre lesz) kitartást, és a Blog legyen veletek!

swx39_spread.png

2 HOZZÁSZÓLÁS