Még itt sincs a 3-4. hullám és a küldetés csomag, de máris bejelentették az 5-ik hullámot szeretett társasunkhoz. Hmmm. Bár nyilván örülök annak, hogy pörög a játék és jönnek az új hajók, de a szívem mélyén mégse tartom helyesnek, hogy már szinte annyi megjelenő kiegészítőről beszélgetünk mint amennyi aktuálisan a játékban van. Nem tud kialakulni egy stabil meta, mert már mindenki három hullámmal később megjelenő hajókra koncentrál, és azok fejlesztéseire, admirálisaira építve gondolkodik listákon. De hát ki vagyok én, hogy beleszóljak az égiek üzletpolitikájába?
Vissza a hajókhoz, és ahhoz, hogy a borongós bevezetésem ellenére miért is lesz brutálisan jó az a nagy V!
Lothal, minden baj forrása
A Nagy Jedi Tisztogatás után elenyésző számú erőhasználó maradt a galaxisban. Akik mégis túlélték Vader hajtóvadászatát, azok vagy remete életmódot választottak maguknak (nem akarok ujjal mutogatni Yodára…), vagy a lehető legfeltűnésmentesebben próbáltak segíteni a Lázadás igencsak küszködő ügyének. Ilyen volt Kanan Jarrus is, aki először csak egy kisebb csapattal tört borsot a Birodalom orra alá, majd csatlakozott Sato Parancsnokhoz és Lázadás helyi erőihez. Sato egy módosított Pelta osztályú hajóról vezényelte az egységeit. [Spoilerveszély, annak aki még nem látta a Rebels sorozat 2. évadát] A Phoenix Home bár áldozatául esett Vadernek amikor a Sith Nagyúr a TIE Advanced-jével önmagában kiiktatta a fél Phoenix osztagot, de a hajó mégis komoly csapásmérő erőnek számított az akkori kisméretű Lázadó flottában. [Spoiler bezárva ;)].
A Pelta-osztály
A nyers számokban amit leolvasni vélünk a hajó talpáról, és a közzétett képről a következőek: Pajzsok és hull-mennyiségek, arc-ok, és támadókockák tekintetében egy kicsit megerősített CR90-es korvettről van szó, ám mégis fellelhető több szignifikáns különbség a két hajó között. Első körben a 2-es Command, 3-as Squadron, és 4-es Engineering érték. Vagyis több gondolkodást igényel az irányítása, ezzel szemben viszont képes egyszerre két pajzsot, vagy egy hull-t javítani egy Command Dial-ból, és 1 db vadász helyett rögtön 3-at aktivál, ami már a Liberty ebbéli értékeit is felülmúlja. Ha kellően mozgékony lesz, komolyan megfontolásra érdemes lesz zászlóshajónak a Pelta-osztály a törékenysége ellenére.
Mit tudunk a fejlesztésekről? Hát adnak hozzá Ordnance szlotot, Support Team, Commander és Offensive Retrofit fejlesztés kártyákat, szóval ezekkel valamilyen felállásban biztos rendelkezni fog a hajó, mivel az FFG nem szokott használhatatlan kártyákat csomagolni a friss megjelenéseibe. Ami még ennél is érdekesebb, hogy a bal alvégen van egy teljesen új kategória amivel eddig még nem találkoztunk. Kíváncsi vagyok az újításra, főleg így, hogy egy komplett csillagromboló raj látszik a grafikáján. Várjuk ki mi lesz ebből!
Most már csak Commander Sato maradt a listánkon. A Parancsnok mindig is erős volt a vadászrajok vezénylésében, úgyhogy a képessége igazán illik a sorozatbéli szerepéhez. Ha az általunk támadott ellenséges hajótól 1-es távolságban van legalább egy vadász rajunk, akkor két kockát bármilyen színre cserélhetünk a Dice Pool-unkban. Ez egy olyan szintű képesség, amelyet életképes váltása lehetett az aktuális metát uraló Ackbarnak. Ha Long range-be berakhatunk fekete kockákat akkor a torpedóink kritikus találatát a pálya másik végéről is szórhatjuk az ellenfeleinkre, arról nem is beszélve, hogy mivel már lesz fekete kocka a Dice Pool-unkban akkor egy Concentrated Fire Command-dal már összesen akár 3 fekete kockát is beledurranthatunk az alkalmatlankodó csillagrombolókra. Fincsin hangzik.
Vissza a múltba
Vadászok tekintetében visszanyúlunk a gyökerekhez, ugyanis megkapjuk a Klónháborúkban használt Z-95-ösöket, A Ghost-ot, és Onyo Shadow Caster-ét is. A sorból csak az E-szárnyúak lógnak ki amelyek Galaktikus Polgárháború későbbi szakaszában kerültek csak a Lázadás kötelékeibe. A Headhunter-ek lesznek az első Lázadó rajok Swarm-al, amely mellett két új képesség is színre lép majd: a Snipe és a Startegic. Bár ezekről még nem tudunk semmit, de már most jól hangzanak.
Hera-t is megkapjuk a már az X-Wingben is jól ismert Ghost-ja pilótafülkéjében. Syndulla mindig is csapatjátékos volt, így remekül passzol hozzá az, hogy más Hajókat is Rogue-á változtat a közvetlen környezetében. Bombázó rajokkal és Sato-val összekombinálva kifejezetten ütős lesz. Arról nem is beszélve a 8 Hull-ponttal, 2-kék-2-fekete vadászelhárítással, és kék-fekete Anti-ship Armament-tel messze a legütősebb vadász az eddigi felállásban. Meg is látszik az árán, ugyanis közelítőleg egy 3/4 CR90-es értékébe fáj felrakni a pályára.
Verdikt
Das ist ein Uniqum! Még nem volt olyan kishajó, amelyet komolyan fontolóra vettem volna az admirálisom szállítására. Csábító a lehetőség, hogy a méregdrága Home One-t megússzuk töredéke pont hajóért és cserébe felpakoljuk a listánkat kisebb, ámbár a távolra is működő fekete kockák miatt jól kihasználható Ordnance felszereltségű Torpedó fregatokkal. Alig várom!
A vadászrajok szerepe kifújóban volt a játékban. Az utolsó versenyen néhány renitenst leszámítva a nagy többség tényleg csak annyi elhárítót hozott, hogy ha valaki mégis bombázó rajokkal akarna zavarogni azt feltarthassa 2-3-4 körig. Ez most (legalábbis majd ha megjelenik) gyökeresen meg fog változni Sato-val és az új rajokkal, amely kifejezetten előnyére fog válni a játéknak.
Már itt a 3. hullám a GR75-ös transzportokkal meg a Gozantival, meg a 4. a Liberty-vel valamint az Interdictor-ral! Tessék szépen betárazni főleg, hogy októberben visszatérünk a Ligával is, és kell villogtatni a többieknek az új vasakat!
Addig is türelem admirálisok, és a megjelenésig az SWMINI legyen veletek!