A Galaktikus Polgárháború folytatódik! Jön a második forduló!

swm02_logo.jpg 

A VERSENYRŐL:

  • Második forduló időpontja: 2015. november 8. (vasárnap), 09:30.
  • Helyszíne a Gémklub (Ráday játékbolt, 1092 Budapest Ráday u. 30.),
  • Nevezési díj: 1200 Ft, amely tartalmazza a verseny szervezésének a díját, a helyszín bérleti díját, illetve a győztesek tárgyi jutalmának árát.
  • Nevezési határidő: november 1. éjfél. Nevezni az armada.ligaverseny@gmail.com címen, teljes (polgári) név és sereglista megadásával lehet. Az email címeket és a neveket bizalmasan kezeljük és csak az eredményhirdetés céljából, valamint a játék lebonyolításával kapcsolatos dolgokra fogjuk használni. (díjak, oklevelek stb.)
  • A verseny 300 pontos, 3 meccses normál verseny lesz amennyiben október 30. (péntek) 23:59-ig nem, kerülnek Magyarországon is elérhetőve a második hullám hajói. Ha ez bekövetkezik akkor a ponthatárt 400-ra módosítjuk!
  • A legfrissebb hivatalos szabályok és kiegészítések lesznek érvényben. (Tournament Rules, FAQ)
  • Minden itthon is kapható kiegészítőt lehet használni.
  • Csak az FFG által kiadott hajókat, pilóta és fejlesztéskártyákat használhatod.
  • A verseny során a csapatok összeállítása nem módosítható.
  • Rendelkezned kell sérüléskártyákkal manőver és lőtáv sablonokkal, támadó kockákkal, valamint aszteroidákkal, űrtörmelékkel, űrállomással, valamint Command, Defense és Objective tokenekkel.

A VERSENYSZABÁLYOK FONTOSABB RÉSZLETEI

A hagyományos verseny 3 meccsből áll. Minden forduló 120 percig tart. Minden játékos flottája max. 300 pontos (vagy 400 lásd feljebb) lista kell, hogy legyen. A flotta lehet ennél kevesebb is, de nem több.

Minden flottának tartalmazni kell az alábbi elemeket, és figyelembe kell venni az alábbi megkötéseket:

  • Ki kell jelölni 1 db zászlóshajót (bármelyik hajót ki lehet nevezni zászlóshajónak).
  • Pontosan 1 db admirális (aki a zászlóshajón tartózkodik).
  • A maximum 100 pontnyi vadászraj, a 300 pontos meccsek esetében, vagy maximum 133 pontnyi vadászraj a 400 pontos meccsek esetében.
  • 1 db Támadó küldetés (Assault), 1 db Védekező küldetés (Defense), 1 db Navigációs küldetés (Navigation) kártya.

Fontos, hogy a sereglistát nem lehet módosítani a verseny során.

Szeretnélek megkérni benneteket, hogy az alábbi honlapon lévő generátorral csináljátok a sereglistátokat, és az abból konvertált .pdf-et küldjétek el nekem a nevezésként:

http://armada.fabpsb.net/gindex.php#etiquette

Ez azért is lenne fontos, mert ha valamilyen hibát elkövetünk a flottánk megalkotásakor akkor ez a generátor felhívja a játékos figyelmét erre, és így elkerülhetővé válnak a hibásan leadott sereglisták.

Ha valaki mégse ezzel készítené a sereglistáját, arra se haragszom meg! 🙂

MEGKÖTÉSEK

A hajók alakja és formája nem térhet el az alapjátékban kiadott hajókétól. A talpak mérete és alakja nem térhet el az alapjátékban kiadottól. Csak a játékhoz eredetileg kiadott kártyák használhatóak a verseny folyamán. Nem a játékhoz kiadott sablonok felhasználásához a versenyszervező és az ellenfél beleegyezése szükséges.

A játéktér 3×6 láb, jól körülhatárolt terület (plusz terület a sablonok, kártyák, stb. részére). 

EGYES FORDULÓ ELŐTT ELVÉGZENDŐ FELADATOK:

  1. Mindkét játékos felteszi a hajóit a játéktéren kívül a kiválasztott oldalon.
  2. Mindkét játékos felfedi az általa használt kártyákat, jelzőket stb. Ha több hajó is azonos típusba tartozik, akkor azokat fel kell számozni. Ha mindkét versenyzőnek vannak azonos hajói, akkor az egyiknek plusz pálcák segítségével érdemes megemelnie a hajóit, valamint eltérő színű számozást kell alkalmazniuk.
  3. Mindkét játékos alaposan megkeveri a Damage pakliját. Ha az ellenfél akar, keverhet még rajta és elemelheti.
  4. Kezdemény eldöntése. Akinek kevesebb pontból áll a csapata az dönthet, hogy szeretné-e megtartani a kezdeményt, vagy átadja a másik játékosnak. Ha azonos a pontszám, akkor a szerencse dönt.
  5. A kezdeménnyel rendelkező játékos (first player) megtekinti a második játékos (second player) „Objective” kártyáit és választ közülük egyet, amely az arra a játékra vonatkozó küldetés lesz.
  6. Amennyiben a választott küldetés máshogy nem rendelkezik a második játékos az aszteroida /űrtörmelék/űrállomás készletéből feltesz egyet a játéktérre, utána az ellenfél is felrak egyet a készletből, és ezt megismételik addig, míg mind a 6 akadály fel nem kerül a pályára. Az akadályok nem lehetnek a pálya széléhez közelebb, mint 1-3 távolság (a lőtávmércén mérve). Egymáshoz pedig 1-es távnál közelebb nem helyezhetőek el.
  7. Amennyiben a küldetés máshogy nem rendelkezik, az első játékos felhelyez egy hajót, vagy kettő vadászrajt a 3×4 lábas bevetési területből (deployment area) a saját oldalára a pálya szélétől 1-3 távolságban.
  • Amennyiben hajót helyezett fel, a hajó által elérhető sebességekből választ egyet a hajó számára.
  • A vadászokat, maximum 1-2 távolságra lehet felhelyezni a hajóktól.
  • Amennyiben a játékosnak már csak 1 db vadászraja maradt, akkor azt addig nem helyezheti fel, amíg az összes hajóját fel nem rakta.

Ezek után a második játékos választ egy hajót, vagy 2 db vadászrajt a sajátjai közül és a fenti szabályokat betartva felhelyezi azt a pályára. A játékosok felváltva helyezik fel a hajóikat addig, amíg mindkét játékosnak elfogynak a hajói és vadászrajai.

  1. A játékosok aktiválják a pajzsokat és előkészítenek minden olyan jelzőt, kártyát, stb., amire a játék során szükségük lesz.

JÁTÉK VÉGE

A játék az alábbi 5 verzió valamelyikével érhet véget:

  • Az egyik játékos összes hajója (fontos, a vadászrajok nem számítanak hajónak!) megsemmisül. (Ekkor azt a játékost tekintjük győztesnek, akinek maradt hajója).
  • Amennyiben mindkét játékos összes hajója megsemmisül.
  • A 6. kör végén a játék mindenképpen véget ér.
  • Ha a csata vége előtt (vagy a 6. forduló vége előtt) lejár a játékidő.
  • Ha a játékos bármikor a játék folyamán elismeri a vereségét, akkor úgy kell tekinteni, mintha az összes megmaradt hajója abban a pillanatban megsemmisült volna. Ebben az esetben ez a játékos Győzelmi-pontok számításakor 0 pontot kap, míg a győztes játékos 10 pontot kap, és a győzelem mértéke 300 verseny-pont lesz. Szeretnék személyesen megkérni mindenkit, hogy a verseny tisztasága végett, illetve amiatt, hogy ne vegyük el a másik játékostól a lehetőséget a játékra, senki NE éljen ezzel a lehetőséggel!

A VERSENY-PONTOK SZÁMÍTÁSA:

A verseny-pontok az alábbi módszerrel számolódnak: a játékos összeadja az általa kilőtt hajókért, a hajókhoz tartozó felhasznált (eldobott), és fel nem használt fejlesztéskártyákért, illetve a kilőtt vadászrajokért járó pontokat, majd hozzá adja ehhez a küldetésért megszerzett pontjait.

Kivétel:

  • Amennyiben az egyik játékos mindegyik hajója (fontos, a vadászrajok nem számítanak hajónak!) megsemmisül, akkor az ellenfél 300 pontot kap a kilőtt hajókért még abban az esetben is, ha az sereglista összességében nem érte el a 300 pontot, vagy maradtak vadászrajok a játék végén. Ehhez a 300 ponthoz adódnak hozzá a küldetés során szerzett pontok.

A GYŐZELEM MÉRTÉKE:

Amennyiben a játék nem úgy ért véget, hogy valamelyik játékosnak kilőtték az összes hajóját akkor az a játékos nyer, amelyik több verseny-pontot gyűjtött. Ha valamelyik játékosnak megsemmisült az összes hajója, akkor abban az esetben is a másik játékost tekintjük győztesnek, ha egyébként annak kevesebb verseny-pontja van.

A Győztes játékos verseny-pontjaiból kivonjuk a vesztes játékos verseny-pontjait (amennyiben ez negatívra jönne ki, akkor a különbséget 0-nak tekintjük), majd ez alapján kalkuláljuk a Győzelemi-pontokat az alábbiak szerint:

0-20 verseny-pont: A Győztes 5 Győzelmi pontot kap, a Vesztes 5 Győzelmi pontot kap.

21-50 verseny-pont: A Győztes 6 Győzelmi pontot kap, a Vesztes 4 Győzelmi pontot kap.

51-90 verseny-pont: A Győztes 7 Győzelmi pontot kap, a Vesztes 3 Győzelmi pontot kap.

91-150 verseny-pont: A Győztes 8 Győzelmi pontot kap, a Vesztes 2 Győzelmi pontot kap.

151-220 verseny-pont: A Győztes 9 Győzelmi pontot kap, a Vesztes 1 Győzelmi pontot kap.

221+ verseny-pont: A Győztes 10 Győzelmi pontot kap, a Vesztes 0 Győzelmi pontot kap.

VERSENYZŐK SORRENDJE:

A verseny végén és a helyezéseket győzelmi pontok alapján kell osztani, aki a legtöbb Győzelmi pontot szerezi, az nyeri meg a versenyt. Azonos pontszám esetén, a versenypontok különbségének összege a mérvadó. Ha netalántán az is egyenlő, akkor össze kell adni, külön-külön az általuk harcolt ellenfelek összes győzelmi pontját, és utána ezt összehasonlítani, ki győzött le több győzelmi ponttal rendelkező ellenfelet.

TÜKÖR MECCS

A verseny nem követeli meg, hogy az ellenfelek minden esetben Felkelő vs. Birodalom felállásban kerüljenek össze, így előfordulhat, hogy két azonos frakcióba tartozó csapatnak kell egymás ellen játszani. Ebben az esetben is normál szabályok vannak érvényben, leszámítva, hogy előfordulhatnak azonos egyedi kártyák.

Az esetleges félreértések elkerülése végett az ilyen csaták során a játékosoknak minden hajót (még az egyedieket is) meg kell jelölni azonosító (ID) jelzőkkel. Az egyik játékosnak a fehér oldalt, míg a másiknak a feketét kell használni. Egy szó, mint száz, legyetek felvértezve extra ID jelzőkkel.

SÉRÜLÉS KÁRTYÁK:

A játékosok mindig a saját Damage paklijukból húzzák a sérüléseket. Csak akkor kell újrakeverni a Damage paklit, ha az végleg kifogyott. A versenyszervező bármikor ellenőrizheti a játékosok Damage pakliját.

A LIGÁRÓL:

  • 4 fordulós a sorozat, amelyből a 3 legjobb versenyeredmény számít bele a bajnokságba.
  • A további összecsapások helyszíne a Gémklub lesz és a felsorolt hónapok (2016. február, 2016. május) harmadik szombatján lesz megtartva. Igyekszünk tartani ezt az időpontot, amennyiben mégis változás állna be arról időben értesíteni fogunk benneteket.
  • A versenyek formátuma, fordulónként változhat, de erről mindig időben szólni fogunk, hogy fel lehessen készülni.
  • A pontozásnál, formátumtól függetlenül osztjuk a pontokat. Egy adott fordulóban az első 6 helyezett kap ligapontot (8-6-4-3-2-1), ami alapján a szezon végére kiderül, hogy ki lesz a végső győztes (a legjobb 3 versenyeredmény számításával).
  • Külön feljegyzésre kerül a versenyeken szerzett Győzelmi pont is. Tehát a ligafordulók létszámától függetlenül, számítani fog, hogy ki hány meccset nyert meg, ezáltal a liga végén egy esetleges döntetlen állás eldönthető lesz.
  • Ha bármilyen kérdésetek felmerülne, keressetek engem (Makfalvi Márton) e-mailben: armada.ligaverseny@gmail.com, vagy az alábbi telefonszámon: +36-70-333-9802.