Kezdjük azzal, hogy a filmek világával homlok egyenes szembe menve, az Imperial Assault -ban, a Stormtrooper-ek el is találják, amire tüzet nyitnak. Viszonylag „olcsók” is a fiúk. Simán lehetne belőlük egy tuti, Zergelős tömegsereget összerakni. És itt beugrik a lehetne.
Mert szembejön a szűk keresztmetszet. Ugyanis az IA-ban nem terepasztalon, „szabadon” mozgatva a babákat tudjuk radírozni a szemközt ülő arcát, hanem adott pályán belül, aka. Space Hulk. És hiába vagyunk sokan, nem tudjuk kihasználni a tömegből adódó, sok kocka, sok figura, majdcsak bejön valami előnyt, mint mondjuk az a cirka több száz figurából álló IG sereg a W40K világában. Mert kitakar az előttünk álló, meg nem férünk el egymás mellett max. hárman, de akkor már ránk szakadt szinte a JóIsten nyílt kék ege. És ezt sajnálom.
Sajnálom, mert kimondottan szeretem a Hófehéreket. Mondjuk a spéci fehér páncéljuk itt is csak dekorkellék, afféle láthatósági mellény (mert minden úgy megy át rajta, mint f@s a libán), szerencse, hogy legalább nem neonzöld. A vért… (És ölég emberes őket jól kifesteni… de ez már csak egy személyes szocproblem. 🙂 )
Én úgy látom, hogy egy nem a hősökre (Darth Vader, Han Sholo, Chewbacca, Royal Guard Champion, stb.) épített sereglista komolyabb taktikai tudást és odafigyelést igényel, szinte minden másodpercben, ami nagyon le tudja terhelni az ember processzorait. És hiába szeretjük ezeket az egységeket, a hatékonyság oltárán, sajnos elég komoly kompromisszumokra kényszerülünk. Mert lássuk be, nem klónozhatunk minden egyes Stormtrooper raj mellé egyedi Kayn Somos-t. És a szűkre szabott negyvenes keretbe, néha nagyon nehéz beleférnünk.
Elég is a szócséplésből. Lássuk mit tud a Galaxis egyik legjobb Stormtrooper parancsnoka.
Pontértékben tíz, jobb lenne inkább nyolcnak. De, kinek hogy. Ugye.
Hozza Kayn (beszédes egy név ;)), a Squad Command parancsot, ami ölég huncut tud lenni. Minden egyes Surge-ért cserébe egy mellettünk taposó talpasnak, dobunk egy Focused jelzőt. Ami hirtelen felindultságból történik, szóval lehet nyomni a sortüzet ezerrel, ami nem olyan rossz dolog. (Bár a korábbi cikken edződött olvasóknak egyből szemet szúr; az Aranyember meg a Z’entrifuga után, ez csupán harmat gyenge felhang az éterben.)
Már csak a habon a cseresznye, hogy egy akcióért cserében a Firing Squad képesség lehetőséget biztosít arra, hogy két szomszédos trooper iziben’ ugyan arra a célpontra nyisson tüzet. (Szinte hallom, ahogy a két kaszni röhög a háttérben, és Han Solo, Chewbacca társaságában bedarálja a teljes rajt…)
Mondjuk, érkeznek a Heavy Stormtrooperek a Twin Shadows kiegben, és nyomnak a srácok annyi plusz tűzerőt, hogy nem csak a nedves fa kap tőle lángra…
A Snowtropperek pedig szépen tudják osztani a Weaken -jelzőket, és nincsenek terephez korlátozva, szóval vihetjük őket magunkkal, hogy bármelyik bolygón visszaállítsák a törvényes rend folyását.
(Ismerve az FFG-t nagyon valószínű, hogy szekérderéknyi mennyiségben érkeznek majd az új egységek. Szóval több mint elképzelhető, hogy kapunk Flametrooper -t is, ami már elég izgalmas tudna lenni, Somos parancsnokkal és egy AT-ST -vel csak a magaslati levegő szerelmeseinek. Lenne AOE time, hangos zenei kísérettel. Alakul ez Drágáj’im! 😉 )
A Hadjáratban tevékenykedő birodalmi játékos is gazdagabb lesz egy Stormtrooper Support Agenda kártya csomaggal. Ez olyan lapokat tartalmaz mint a Perpetual Reinforcements. Ez a zsuga abban segít, mindössze egy influence pontért cserében, ha egy Trooper -ünk minimum három pontnyi reinforcement értékben lepottyan a tábláról, azonnal játékba hozhatjuk a számunkra szimpatikus, aktív Bevetési ponton.
Akkor itt van ez a Military Presence Agenda kártya. Kivágjuk a srácok elé a küldetés megkezdésekor, majd egy újabb szürke Stormtrooper kártyát rakhatunk az utánpótlásaink közé.
Ez a Strenght of Command side mission kártya is egy igazi cukorfalat. Ha a „kedves” terrorista Rebel játékostársaink más side missiont választanak, máris a miénk lehet Kayn Somos.
Skirmish
Tarkin kormányzó alapelve az volt, hogy szorosan kell tartani a gyeplőt, nehogy szétszaladjanak a lovak. Van amit kicsit túlspirázott (Alderaan), de alapvetően komoly sikereket tudott felmutatni. (Stratégiai „géniusza” az első Halálcsillaggal együtt füstölt el, amikor Csillagrombolók fedezete nélkül próbálta megsemmisíteni a Yavin IV-et. A Halálcsillag I. -et a terroristák Lázadók mindössze harminc (30!) vadászgépe szedte szét, mint floki a lábtörlőt. De ez csupán csak lábjegyzetnyi, mellékes adat…)
Naszóval, Tarkin-ra és az ő doktrínájára visszatérve, kezdésnek máris itt van a Rule by Fear. Egy pontért kerülhet a Csapat paklinkba, és lehetővé teszi, hogy az összecsapás legelső körében egyből két parancskártyát húzzunk, majd a nem szimpatikusat eldobva megtarthatjuk azt, amelyikre a kettő közül szükségünk van. (HogyHurrá… O.o Én értem, hogy hamarabb jön föl olyan lap, amire kiemelten van szükségem, de általában nem haszontalan, dobásra váró lapokból építünk Parancskártya paklit, ráadásul egy Strain-t szóró felállás, ami égeti is azt… Hát nem tudom.)
Kapunk még három új parancskártyát is a csomagban. Itt van kérem, a Rank and File ami egy kiválasztott trooper -nek és az összes vele szomszédosnak is ad plusz egy mozgáspontot. Segít abban, hogy jobban pozicionáljuk az erőinket, és az olyan lassú víz partot mos egységek mint mondjuk egy Heavy Trooper, kedvezőbb szögből, jobb pozicióvból szórhassa az ellent.
A Squad Swarm lehetővé teszi, hogy egymás után tudjunk aktiválni két azonos nevű rajt. Az összpontszámuk nem érheti el a tizenötöt, de nem hiszem, hogy ez túlzottan hat meg minket, amikor lehetőségünk nyílik arra, hogy két Elit vagy épp Heavy Stormtrooper rajjal lőjük szitává az ellenfél egységét, mielőtt az egyáltalán aktiválódott volna. 🙂
A Rally the Troops Kayn karakterspec lapja, ami egy akcióért cserében három egységnyire lévő baráti Trooper-t ismét bevetésre késszé teszi. Mintha ugyan az az egység kétszer lenne fenn a pályán… Kedves. 🙂 Ez a lap is megéri az árát.
Első körben fogalmam sincs, hogy hová jutsz majd kedves Kayn. A előéleted nem volt épp zökkenőmentes, és azt sem tudom, hogy milyen formában fogsz megjelenni a sabak IA játékasztalok környékén. Általánosságban elmondható, hogy a trooper egységeket elnézve sokkal jobban oda kell figyelnünk az egységek pozicionálásra, mint más sereglisták esetében, mivel jóval több figura mozgása vár összehangolásra.
Ahhoz, hogy kiemelkedően jól muzsikáljanak az egységek, jókor, jó időben kell a kézben lennie a megfelelő Parancskártyának, kártyáknak. És egy Strain spammer Sereglista, csúnyán keresztülhúzhat rengeteg elképzelést, ahogy Mike Tyson is megmondta annak idején. De elindítottál valamit, ami már kellett, hogy jöjjön.
Ha ügyesen mozgatjuk az egységeinket, kellő mobilitást biztosítva nekik, parancskártyákkal vagy egy – két Imperial Officer segítségével, akkor van esély arra, hogy elérjük a pálya kitűzött céljait és megfektessük akár a komolyabb ellenfeleket is. És a nagy számok törvénye azért, ha engedi a terep, itt is érvényesül. Sok lúd disznót győz, és akár még egy trooper is lőhet Jedi-t. Várjuk meg, hogy mi sül ki ebből.
Összességében jó híreket hozott, Parancsnok!
Most pedig: Csülökre!
Izé…
Hogy’akarom mondani…
Vonalamban, harchoz! 🙂
Nagyon jó kis cikk lett. A baj ebben, az hogy ilyenkor mindig kedvet kapok arra hogy belevágjak ebbe a játékba is. 😉
😉