Régen volt, s talán igaz sem volt, amikor a Birodalom a brutális csatamonstrumai helyett még kicsi könnyűcirkálókat épített. Na jó, talán igaz volt, mert a Disney elregélte nekünk a Rebels-ben, de ezt leszámítva csak az Armada 5. hullámának bejelentése igazolja, hogy ilyen létezett.
Kicsi, és meglepően strapabíró
Mi a baj manapság a kishajókkal, és ezeken belül főleg a birodalmi kishajókkal? Közel kell menniük az ellenfélhez, hogy érdemi támadást tudjanak végrehajtani, mert tele vannak pakolva fekete kockákkal. Miért rossz ez? Egy XI7-essel felszerelt Home One úgy radírozza le őket a pályáról mire Close Range-be érnek ahogy nem szégyenli, mert közelre nem működnek az Evade tokenek. Eddig mi volt a megoldás? Nem hozunk kishajót. Ezt hivatott orvosolni az Imperial Light Cruiser, amely többnyire piros kockával vagdalkozik. A nevével ellentétben egyébként meglepően strapabíró jószágról beszélünk, ugyanis 5 Hull-al, előre és oldalra 3-3, hátra pedig 2 pajzzsal rendelkezik (amely halkan megjegyzem pont eggyel több mint ami a Victory-nak van). Ehhez társul a fenti kép tanulsága szerint 4 db védelmi token (remélem a 4. token nem csak valami kártya miatt került bele), amely tudományos bizonyítottan több mint a szokásos 3. 😉 Viccet félretéve, az egyetlen kishajó, amely manapság a versenyjátékban van és használható az az MC30-as a 4 védelmi tokenje miatt, amellyel 2 – adja Erő 3 -, támadást is túl tud élni a felszerelt nagyhajókról. Jó lenne a Birodalomnak is egy ilyen, ha már a Raider a megjelenése pillanatában használhatatlannak bizonyult.
A Birodalmi Kalóriaszegény Cirkáló támadóerejéről mit is mondjak? Hát nem úszkálhatunk a kockák tengerében. Leginkább maximum egy kis piros pocsolyába tapicskolhatunk bele: előre-hátra 1 fekete – 1 piros, oldalra meg 3-3 piros. Ez azért nem nyűgöz le annyira, de legalább leginkább piros, így nem kell közel másznunk a vérmes ellenfeleinkhez. E mellé egy birodalmi kuriózum! Oldalra nyílik a nagy tűzív!
S az Uralkodó mondá: Legyen Felszerelés!
Manapság a fejlesztéskártyák legalább olyan fontos szerepet játszanak a játékban mint a hajók. Úgyhogy lássuk miből élünk!
Moff Jerjerod
Ha már a navigálásról szólt a Wave 4 Lázadó admirálisa, akkor ne feledkezzünk meg a jóságos Birodalomról se e tekintetben. Nagyjából minden kérdésre amit a Lázadás megold a Birodalomnak van egy tartalomban megegyező ámde lényegesen brutálisabb módszerrel előállított változata. Ilyen Moff Jerjerod is, aki azért cserébe, hogy kicsit túlterheljük a hajtóműveket rögtön két módosítást is engedélyez a mozgássablonunk első szakaszában. Nem olyan elegáns a megoldás mint Madine tábornoké, de hé! 9 ponttal kevesebbe kerül, és végeredményben egészen közel vagyunk hozzá.
A Victory-kkal kapcsolatban eddig az volt a fő probléma, hogy kb olyan kecsességgel fordulnak, mint ahogy egy szikla tetejéről lehajított pingvin repül. Szinte sehogy. 1 tikk a második pöckön. Ellenben Jerjeroddal a 2-1-es forduló (Navigation paranccsal 2-2) már igazán megfontolásra érdemessé teszi azt a hajót. Bár nem olyan szép és monumentális mint az Imperial Class, de ár érték arányban messze az egyik legjobb hajó a játékban a kockák és életerő tekintetében. Csak eddig használhatatlan volt a manőverezhetetlensége miatt. Most ez megváltozik, mert Jerjeroddal lesz helye a játékban!
Dual Turbolaser Turrets
Vagyis 5 pontért körönként 1x egy kockát kicserélhetünk a poolunkból pirosra. Nagyon-nagyon erősen töröm a kis buksimat azon, hogy vajh mi értelme lehet ennek a kártyának. Ahhoz, hogy használni tudjuk, legalább Medium Range-ben kell lennünk az ellenfélhez, különben nincs más színű kocka a támadásunkban (ha eltekintünk a kártyák hatásaitól), amit kicserélhetnénk csak piros. Ha meg már közel vagyunk akkor, miért pattintanánk ki egy kék vagy fekete kockát, amikor azok sokkal hatékonyabb pusztító erőt képviselnek? Mert ha még fordítva lenne! Adj hozzá egy fekete kockát a támadásodhoz és vegyél el egy bármilyen színűt. Azt még érteném. De ez így kb a zsilipen kidobott 5 pont.
A Resztli
A maradékról csak annyit tudunk, hogy lesz Defensive Retrofit, Commander, és Support Team szlot a hajón. Remélem azok a kártyák használhatóbban lesznek, mint a Dual Turbolasers Turrets.
Az új rajok
Bár regélhetnék nektek erről is olyan hosszan, mint amikor a Lázadás új vadászait ecseteltem, de itt kicsit szűkszavúbban bánt velünk a jóságos FFG. Amit látunk, hogy a Birodalom is megkapja a Ghost saját megfelelőjét az X-Wing-ből már oly jól ismert VT-49 Decimator-t. Brutál tank. 8 HP, vadász ellen 3 fekete, bombázni meg 3 kék. Legalábbis az új elit pilótánál Morna Kee-nél. Aki hallott már róla jelentkezzen bátran! Én személy szerint felvállalom szellemi szegénységi bizonyítványomat, mert becsülettel megvallom még nem találkoztam vele soha, de a képessége nagyon ütős. Egy védelmi token elköltésért újradobhatjuk a támadókockáinkat. Ez vadászok ellen gyakorlatban majdhogynem 3 fix sebet jelent. És, hogy költsünk bátran, minden aktiválás elején visszakapjuk az elveszett felezés tokenünk. 😀 És mindössze 27 pontba kerül. Istencsászár. A Defenderről csak annyit tudunk, hogy strapabíró, és Bomber. A Lambdának van Relay 2-je, amellyel aktiváláskot magával tud vinni másik két rajt (utolsó emlékeim szerint). A Phantomnak meg van Cloak-ja bármit is tudjon ebben a játékban.
Verdikt
Hmmmmm. Vegyes érzelmeim vannak. A hajó maga nem rossz, de azért nem estem le tőle a pilótaszékből. Oké strapabíró, de ha nincs érdemi támadása akkor mire is jó? Látni kéne hozzá a többi fejlesztéskártyát. A Pelta Class eddig használhatóbbnak tűnik.
Moff Jerjerod, nagyon-nagyon vicces lesz. Agilis Victory-k és Imperial Class-ok. Ackbar ezzel rémálmodik.
A vadászok meg… Noh hát eddig nem tudunk sokat róluk, de amit tudunk az alapján istentelen fincsik lesznek.
Ha új infót hoznak a Bothani kémjeink (Isten nyugosztalja a nagyrészüket!), azonnal jelentkezünk!
Jó játékot és az SWMINI legyen veletek!