swm25_box_leftItt a kampányszezon! Na nem a helyi politikában, mivel a választás még odébb van, de a Galaktikus helyzet tovább fokozódik. Hosszan tartó langyos állóvíz után, hatalmas újdonságeső hullott a nyakunkba Armada fronton, így most már nem is forr a víz, hanem egyenesen szublimál! Az új vadászokról már értekeztünk, most beszéljünk őszintén a ropogós kampány módról!

Konfliktus Korrélián

Meglepően kis dobozzal érkezik az új játékmód. Ennek ellenére van benne mindenféle jóság, de néhol azért odafigyelhettek volna az FFG szakemberei. Egyfelől kapunk még 8-8 új pilótát a régi gépekhez, másfelől 12 új objektívát a régi 12 mellé. Bizony aki nem is nagyon játszik ezzel a móddal, annak is érdemes beszerezni a kiegészítőt, mert ezeket a hivatalos csatákban is lehet használni. Az objektívák mellé új űrállomás, más űrtörmelék is jár, nem beszélve az új vicces hosszanti felállásnál (Törd át a blokádot!).

swm25_sample

De ha ezeket a „kiegészítőket” félrerakjuk, akkor meg is találjuk a doboz lelkét: a kampánymódot. Van itt egy kis szabálykönyv, egy szektortérkép Korréliáról és szomszédiról, sok-sok token és néhány matrica(?). A különböző eseményeket a játéktervező mérnökök szerint matricával kéne jelölni az élet nagy eseményeit a nem túl vastag térképen. Csodálkoznék, ha így találták volna ki az urak, mert 1-2 játék után használhatatlanná válna az egész, de gondolom a gazdasági osztályról valaki leszólt, hogy jó lesz ezeknek a vékony papír meg gyerekmatrica. Nem szép dolog az FFG-től ez a hányaveti hozzáállás és a gyenge minőség. Amit tehetünk, hogy kartonra ragasztjuk a matricákat és kicsit megerősítjük a térképet is, hogy ne tűnjön el egy-két játék után. Személy szerint mágnes lapra teszem a szektorrajzot és a tokeneket pedig mágnesre, így akár dobálózni is lehet a helyzetjelzőkkel.

Találunk még néhány további objektívát amiket csak a kampány megfelelő helyszínein lehet használni és el is fogyott a doboz.

Ki mer velem kiállni!?

images

Az eddigi két játékos mód mellé végre megérkezett a 3 vs 3 csaták ideje! Elméletileg lehet ketten is játszani, de az igazi buli négy főnél kezdődik és hatnál ér véget, mert maximum ennyin veselkedhetnek egymásnak a szektor uralmáért. Barátainkat két csapatra osztjuk (jó fejek és a többiek) és kiválasztjuk az egyik oldalt: A békeszerető, galaxist védő Birodalmat, vagy a felforgató, a múlton nosztalgiázó Lázadást.

Az egyszeri játékos összeállítja a saját flottáját 400 pontból, de úgy, hogy minden ismert arcból csak egy lehet a szektorban. Azaz nem lehet Nálad Darth Vader a hajón és közben egy másik flottában a klónja egy vadászgépben. Logikus. A hajókra ez szintén igaz, nem cirkálhat két Devastator a környéken. Apró eltérés a normál flottaépítéstől, hogy maximum 1 fejlesztés lehet hajónként (Admirális nem számít), de később tovább fejleszthető a hajóraj, úgy hogy 500 pont is lehet a seregünk értéke! Hoppá! Azért ez elég nagy változás. Az első kör(ök) után akár 4 ISD lehet a flottában, de a vadászok értéke is elérheti a 167 pontot!

Ha lezsírozzuk a haverokkal, hogy mivel megyünk a szektorért, akkor ideje felosztani azt. A Birodalom, játékos szám + 1 bázist, a Lázadók játékos számnyi bázist és helyőrséget tehetnek le. Mivel a Birodalom előtt rejtve van, hogy valójában hol épít a Skywalker család kaszinót (bázis) és hol nyerőgépet (helyőrség), ezért a lázadás csak „jelenlét” tokenekkel jelzi, hogy valami rosszban sántikál az adott planétán.

swm25_locations

Természetesen nem mindegy, hogy hova rakjuk a tokenjeinket, mivel minden bolygó más-más bónuszokkal szolgál és különböző ellátmány pontokat termel (ami a kulcsa a játéknak). Korrélia fixen a Birodalomé, a többi szabad préda!

Hol van a lázadó titkos támaszpontja?

A cél, hogy kampánypontokat összeszedve lelallázzuk az ellent. Pontokat a másik legyőzésével, bázisának felrobbantásával vagy flottájának teljes leamortizálásával szerezhetünk. Minden kör elején, aki rosszabbul áll, választ egy célpontot és egy játékost akinek a flottája ügyködni kezd a térségben. A másik oldal kijelöl egy védekező admirálist és meg is van az első páros. Ezután a másik oldal jön és így tovább amíg van ember.

Minden bolygón meg van határozva, hogy milyen objektívát játszatsz, sőt vannak speciális küldetések, ahol nem is választhatsz (itt jönnek képbe a speciális zöld, azaz kampány objektívák). Innentől a hagyományos játék következik, kivéve hogy nem feltétlenül 400 pontos flották ütköznek meg és mindig a támadó kezd. A győztes kap egy kampánypontot és ha ő volt támadó is egyben, akkor a helyi bázis/helyőrség is ugrott és jöhetnek a baráti építési vállalkozók, hogy felhúzzák a katonai vidámparkokat. A túlélő hajók, akik ki is lőttek valakit még veterán jelzőt is kapnak és a következő csatákban mindenféle bónuszokkal szórakoztathatják az ellent. Ha jól csináljuk 500 pontos veterán flottánkat nem állítja meg senki a galaxisban (vagy legalábbis a szektorban)!

swm_cc_diagram6 Az elvesztett hajók kapnak egy sérülés jelzőt és ha megint harcba bocsátkoznak, már betegen érkeznek és ha újra kilövik őket akkor vége… ennyi. Ha Luke volt az, akkor több Luke nincs. Pápá! Kör végén megjavíthatjuk a sérült hajókat, de ez súlyos pontokba kerül. Szóval vigyázzunk a verdákra. Végső esetben az egész flotta mehet a kukába és kérhetünk egy újat, de ekkor az ellenfél kap egy kampánypontot.

Ha nem költöttünk el mindent javításra, akkor lehet a flottákat fejlesztgetni és szépíteni. Persze nem mindegy mennyi és milyen bolygónk van.

Csapatjáték

Mint látszik nagyon nem mindegy a stratégia. Ki milyen flottával jön és az milyen flotta ellen/küldetésekre jó. Nem lehet menet közben változtatni (vagy csak nagyon nehezen), ezért érdemes a kollégákkal átbeszélni ki mire épít. Arról nem is beszélve, hogy nem lehet tele hírességekkel a flottánk, mert akkor a többiek letolt gatyával fognak jönni. A pontokból is közösen garázdálkodik egy-egy oldal, így dönthet úgy a csapat, hogy épít egy szuperflottát, vagy arányosan osztja el az erőforrásokat.

liberty

Apró vicc a játék végére, hogy a vesztésre álló fél dönthet úgy, hogy egy végső csatában még próbálja leverni az ellent. Ekkor 2v2 (vagy 3v3) csata alakul az összes flotta részvételével! Ha kiegyenlítettek a viszonyok akár fordulhat is a kocka, ha nagyon szét vagyunk verve… nos… nem lehet mindenkinek akkor szerencséje mint Luke-nak volt.

A végtelenbe és tovább!

rogueone39

Az új játékmód végre igazán teljessé teszi az Armadát. Persze élvezet volt egymást nyirbálni, de így már igazi stratégiai játékká válik a kedvencünk. Ez a kampány csak az első és szinte biztos vagyok benne, hogy érkeznek majd sorra a különböző térképek és kiegészítések. A rajongók már most gyártják az újabb és újabb szektorokat és vétek lenne az FFG-nek parlagon hagyni ezt a ziccert. Ha nem lenne az a fránya matrica…

Szóval Admirálisok és Generálisok! Kampányra fel és az swmini legyen Velünk, mert a mi kampányunkról folyamatosan tudósítani fogunk!

Külön köszönet a GeekHubnak a dobozért!

1 hozzászólás