Kedvenc kiadónk feldobta a labdát a játékos közösségnek, amikor egy hete bejelentette a 3. hullámot. Legalábbis remélhetőleg csak egy részét… revised_armada-wave3-title-image

Kicsik, de legalább sokan vannak

Az Armada másodikflotillas_reference hulláma nagyon átrendezte a játékképet, amely jószerével azt eredményezte, hogy eltűntek, vagy legalábbis drámaian visszaszorultak a kishajók a játékból. Miért? Mert relatíve nagy károkat tudtak volna okozni, ha az ellenfél közelébe érnek, ezért kifejezetten csábító célpontokká váltak az XI7-esekkel felszerelt nagyhajóknak. Egy jól irányzott sok kockás lövéssel el lehetett takarítani őket, mielőtt érdemben kiengedhették volna a karmaikat. Most azonban ez meg fog változni. A játékba bevezetésre kerülnek a Flotilla típusú kishajó(k). Ez olyan, a vadászoknál nagyobb ámdebár a korvetteknél kisebb hajókból álló raj, amelyre speciális szabályok vonatkoznak. Egyrészről, ha ütközik egy másik hajóval a Flotilla, akkor csak másik hajó nem sérül, csak a raj (ha 2 flotilla ütközik, akkor természetesen mindkét fél megkapja a sebzéskártyát). Emellett bekerül a játékba az, hogy egy hajónak valamelyik tűzívén nincs támadókockája. Hát hiába, a leleményes Lázadók se arról voltak híresek, hogy GR75-ös transzportokkal futamították volna meg Birodalmi Csillagrombolókat. Mindenesetre azért meglesz a hasznuk a flottában az új Fleet Support típusú Upgrade kártyákkal, de ezekről majd később. És miért lesz létjogosultsága a játékban egy olyan, hajónak amely max 1 kockával lövöldözik oldalanként, 3 életpontja és körbe egy pajzsa van? Azért, mert nem éri majd meg lelőni. Az MC80-as körönkénti 1 támadását nem fogod egy olyan hajóra elpazarolni, amely érdemben nem fog ártani neked, max akkor ha nagyon nincs más érdemi célpontod. Bármi más. Ha meg mégis rálőnek a Flotollára akkor is van Scatter-je amivel teljesen negálhatja a sebzést. Ezen felül ne felejtsük el azt sem, hogy ezek a hajók nagyon alkalmasak lesznek a sorrendek kontrollálására mivel a rendes hajókkal egy fázisban aktiválódnak.

A flotillák

Bár sokat nem igazán tudunk meg az FFG bejelentéséből, mégis azért néhány infót le tudunk mazsolázni a képekből.

Gozanti

imperialcarriers_layout

Mit látunk? Hát sajnos a pontértéket nem, de a cikk amiben bejelentették a hajókat megesküsznek, hogy a vadászokkal összemérhető áron rakhatjuk majd be őket a flottánkba. 1 kék kocka körbe, kivéve hátul, mert arra nem támadhatunk. Az anti-squadron egy fekete. Amit még levehetünk a képről az egy 3 pontos Agent Kallus kártya (nyilván a Gozantiban jön :D), akivel ha elit vadászrajt lövünk akkor egy általunk választott színű extra kockát hozzáadhatunk a támadásunkhoz. A képessége nagyon fluff, de elég esetlegesnek érzem élő játékban a használatát.

GR75

rebeltransport_layout

Hát igen. Nagyjából ugyanaz, mint a Gozanti csak oldalra nincs támadó kockája. Jogosan felmerülhet a kérdés, hogy miért, de a válasz elég egyszerű. Ackbar. Ha vadász árban van a flotilla, de 3 kockával vagdalkozunk oldalra, akkor az kicsit OP-lenne. Dehát nem ez a helyzet, úgyhogy be kell érnünk az elöl-hátul egy kockával, de cserébe kékkel lőhetünk fekete helyett a vadászokra. Szeretném felhívni a figyelmeteket egy igazából használható fejlesztésre Toryn Farr-ra, akivel a Range 1-3-ban lévő barátságos hajók és vadászok! támadásonként egy kék kockát újradobhatnak. Hoppá! Mivel a hordozóhajójára nem vonatkozik Toryn Farr képessége, ezért tényleg érdemes lehet a GR70-ösre felrakni, azzal úgyse fogunk érdemi támadásokat végezni.

Támogató fejlesztések

El is jutottunk a hullám lényegéhez, a Fleet Support kártyákhoz.

Comms Net

Az információ hatalom. Legalábbis token. Ezen fejlesztés lényege, hogy körönként lepasszolhatunk egy Command tokent egy arra érdemesebb hajónak. A Lázadó listákban már ismert ez a trükk, csak ott kell hozzá egy 40 pont körüli CR90-es meg 9 pontnyi fejlesztéskártya. A Comms Net-el megnyílik a lehetőség a Birodalom előtt is, ráadásul töredéke áron.

swm18_comms_net

Bomber Command Center

Elvégre a Halálcsillagot se tudták volna felrobbantani, ha néhány okos ember egy csatától távoli szobából nem osztotta volna az észt a tűz alatt lévő bombázó rajoknak. Durva 8 pontért, ha hajót lövünk egy tőlünk 1-5-re lévő Bomber title-lal rendelkező vadászrajjal akkor egy kockát újradobhatunk. Azért ez elég veszélyes lehet egy komolyabb TIE Bomber rajjal, amely Major Rhymerrel Close-Mediumban csipegeti el az ellenfél pajzsait. De komoly fenyegetés lehet egy X-wing raj mögött is, amelynek a piros kocka miatt van dupla Hit-es sebzése, és most már nem zavarja a Blank vagy az Accuracy sem.

swm18_bomber_command_center

Repair Crews

Amikor javítás parancsot hajtunk végre, akkor a pontjaink elköltése helyett egy 1-2 távolságra lévő hajóról leszedhetünk egy sebzéskártyát. Mivel nem mondja, hogy other ship, ezért a képességet magunkra is használhatjuk. Bár valószínűleg, ha odáig fajulna a helyzet, hogy sebzéskártyát kap a flotillánk már rég késő. Azért képzeljetek el ebből 2-3-at egy MC80-as mögött elbújva. Nem igazán fogják tudni lelőni azt az MC80-ast, hacsak előtte nem szedték ki mögüle a javító csapatokat, amik nagyon drága támadásokat emésztenek fel.

swm19_repair_crews

Verdikt

Nagyon vártam már, hogy mikor fognak előkerülni az igazi Support hajók a játékban. Eddig igazából csak egy-két elvétett támogató Title volt a játékban, és az is mind a Lázadó oldalon. Most azonban kaptunk egy olcsó platformot, amelyet kedvünk szerint szabhatunk át legyen szükség vadász támogatásra, extra tokenekre, vagy ép egy kicsivel kevesebb kritikus találatra.

Bármennyire is örülök azonban a Flotilla megjelenésének, azt gondolom, hogy 3. hullámnak nagyon kevés ez e két csöpp hajóraj. Bízom benne, hogy hamarosan előrukkolnak még valamivel, mert ha ennyiből fog állni a 3. hullám, akkor az azt jelenti, hogy az FFG igencsak fogytán van az ötleteknek. De ne fessük az Uralkodót a falra, várjuk ki a végét a dolgoknak!

1 hozzászólás

Comments are closed.