A Wave 8-al végre összeáll a nagy csapat és végre hadrendbe állíthatjuk az Executor hídján összegyűlt összes fejvadászt. Habár valószínűleg nem egyszerre, mert az epic meccsket leszámítva, aligha férnének be egy 100 pontos rajba, de mégis van minek örülnünk. A „régi motorosok” közül IG-88-at már mindenki rettegi (az utolsó X-Wing Liga óta legalábbis biztosan). Boba Fettet, a Slave 1-ben remélem senkinek sem kell bemutatni (örök kedvencem). És Bossk a repülő téglájában is komoly ellenfél a 180 fokos tűzívével. A Wave 8 elhozta nekünk a csapat másik felét is végre: megérkezett a hidegvérű coreliai gyilkos Dengar (balra a fehér turbánszerű valamiben), bár őróla részletesen majd csak később olvashattok. És végül a várva várt, remek páros: az erőérzékeny Zuckuss (a kép jobb szélén álldogáló Gand) és hű droidja 4-LOM (közvetlen mellette). Vadert balra remélem senkinek sem kell bemutatni 😉

bounty-hunter-line-up.jpg

A ködbe burkolt hajó

A Mist Hunter egy kifejezetten Zuckuss számára átalakított G-1A típusú transport hajó, amely 8 ember szállítására képes, bár utasai többnyire csak Zuckuss, 4-LOM, meg a szerecsétlen áldozatuk. Mivel a hajót a gand egyedileg készítette, ezért a Mist Hunter belső keringtető rendszere levegő helyett ammóniát pumpál (innen a név), annak érdekében, hogy gazdája a sisak nélkül is tudjon lélegezni. További extra a hajón az iker lézerágyúk, és a vonónyaláb, amellyel meg tudják ráncigálni kicsit áldozatukat.

mist_hunter.jpg

A hajó elsődleges értékei szempontjából leginkább swx41_dial.pnga B-szárnyúakhoz áll közel, kicsit átvariált akciókkal: Barrel Roll helyett Evade-del. Bár ezt is pótolhatjuk a Mist Hunter title-el egy pontért (de ha swarmot akarsz hozni belőle, akkor sajnos el kell felejtened az oldalazást). A tárcsáját nem is tudom mihez lehetne hasonlítani. Viszonylag megengedő abból a szempontból, hogy a 3-as éles fordulót leszámítva gyakorlatilag minden van rajta. Cserébe viszont meglehetősen korlátozó is amiatt, hogy több a piros manőver, mint a fehér (6-5). Elsőre ez meglehetősen rosszul hangzik, de kárpótol minket az 5 db!!! zöld manőver (kevés hajó rendelkezik ennyivel az elfogókon kívül). Ez a tárcsa nagyon mókás lesz 4-LOM képességével (Lásd lejjebb), a többieknél majd a próbajátékok eldöntik, hogy mire is lesz jó.

Felszereltség szempontjából egész jól állunk: két hősünkből mindenkinek van EPT-je (ez mindenképpen pozitívum), System Upgrade (már most imádom), Crew (csak, hogy beültethessük őket egymás mellé), és természetesen a Scum-okról elmaradhatatlan Illicit (Glitterstim 4ever!).

A Mist Hunter és a vonónyaláb

A Title-be nem mennék bele részletesen. Gyakorlatilag megkaptuk a Barrel Roll-t a vonónyaláb felsereléséért cserébe. De mire is jó ez a vonónyaláb? Secondary weaponként lőhetünk az ellenfelünkre 3 kockával (Zuckussal 4-el, de ezt majd lásd lejjeb). Mi a hatás? Ha találunk akkor 1-el csökken az ellenfelünk agility-je erre a körre. Ha kishajóról van szó, akkor az első ilyen találat után meg is „ráncigálhatjuk” egy kicsit. Végrehajthatunk MI az ellenfél hajójával egy Boost, vagy egy Barrel Roll „akciót”, annyi engedménnyel, hogy a végpozíciója lehet aszteroidán, vagy törmeléken, és akkor is végrehajthatjuk vele ha be van stresszelve, vagy hajtott már végre ilyen akciót ebben a körben.

Mire is jó ez?

  • Felkenjük az ellenfelünket egy aszteroidára, amire dobnia kell egy kockával, 50%-eséllyel rögtön sérül. Nem is támadhat abban a körben már, mivel aszteroidán áll. Ha jól csináljuk a következő körben, lejövetelkor is át kell haladnia egy aszteroidán, így már 75%-os eséllyel sebződik legalább egyet, és bukja második körre is az akcióját (Lásd az alábbi példát!)

swx41_misthunter-tractorbeam-diagram.jpg

  • Készenlétben áll egy swarmunk a közel az ellenfélhez. Lecsökkentjük ellenfelünk Agility-ét 1-gyel, és egy Boost-tal vagy Barrel Roll-lal, bernánciáljuk Range 1-be a swarmunkhoz. Aztán jöhet a csihipuhi!

Induljon a vadászat!

Amikor Zuckuss vezet

Az FFG szeret a scum hajóknak kicsit taktikásabb, esetenként kétélű fegyvereket adni. Ilyen Zuckuss is, aki nem másra képes, minthogy amikor támadunk kaphatunk egy extra piros kockát, ha az ellenfelünk kap egy extra zöldet. Kijön a matek, ha neki és nekünk is van fókuszunk, akkor az esetek 12,5%-ban beviszünk egy extra sebzést az ellenfélnek. Nem tűnik nagy etwasnak. Ha viszont nekünk van fókuszunk, ámde ellenfelünknek nincs, akkor ezek az arányok drasztikusan megváltoznak a javunkra, ugyanis nekünk a piros kockánkon így a 8 oldalból 6 jó, ellenfelünknek a zöld kockán viszont csak 3 Evade-je van. Jobban hangzik nem? Rutinosabb ellenfeleink, azért simán átláthatják ezt a helyzetet, és állandósíthatják a fókusz akciót. Mit tudunk ez ellen tenni? Beültetjük Zuckuss mögé hű társát 4-LOM-ot, aki egy ionért cserébe lefogja az ellenfél egyik fókusz vagy evade tokenjét biztosítva nekünk a jobb arányokat.

swx41_zuckuss_pilot.png swx41_4-lom-crew.png

Azért ezzel a képességgel óvatosaswx41_electronic-baffle.pngn kell bánni kishajók esetén, ugyanis az ion miatt meglehetősen bekorlátoztuk magunkat a köv körre. Erre jön a legújabb System fejlesztés az Electronic Baffle, ahol egy sebért cserébe eldobhatunk egy ion, vagy egy stressz tokent magunkról. Bár jól hangzik, azért azt vegyük figyelembe, hogy mi fixen sebeztük magunkat azért, hogy az ellenfelünkre talán ráosztunk egy extra sebet. Ez kombináció akkor éri meg, ha mondjuk Stealth Device-os ellenfél ellen küzdünk. Ott megéri bevállalni egy extra sebet azért, hogy leszedjük az ellenfelünkről az extra zöld kockát adó Upgrade-et.

Vica versa

Helycserés támadás! 4-LOM a botkormányhoz, és Zuckuss az ágyúkhoz!

A droidok eleve máshogy kezelik a stresszt mint az organikus lények és erre a legjobb példa a fekete protokolldroid, amely egy szoftveres anomáliának köszönhetően felül tudta írni a saját programját, és tolmácsolás helyett a tolvajlás, és fejvadászat nemes pályáját választotta.

A Scumok világába teljesen jól illő képessége miatt,  szinte már örülünk ha stresszt kapunk, hogy átpasszolhassuk egy alkalmatlankodó ellenfelünknek. Van több lehetőségünk is ilyenek begyűjtésére: Push the Limit / Opportunist / Inertial Dampeners / Glitterstim / és még sorolhatnám sokáig. De ha már itt tartunk nézzük csak meg 4-LOM haverját. Gyüjtsünk be annyi stresszt, ahány kockát újradobatnánk az ellenfelünk zöld kockái közül. Remélem figyelitek: nincs korlátozás. Ha az ellenfél 5 kockával 5 Evade-t dobott, 5 stresszért cserébe mindet újradobathatjuk vele. Ráadásul ha Range 1-re van még az egyik stresszt át is passzoljuk neki a kör végén. Gonosz mosoly!

swx41_4-lom_pilot.png swx41_zuckusscrew.png

Buildek és a matek

Vadászat rajban

Mint feljebb is említettem már a Zuckuss + 4-LOM kombináció lényege, hogy a piros kocka jobb mint a zöld, és az ellenfelünknek nincs fókusza. Ha nincs fókusza 4-LOM miatt akkor az EPT-k közül rikít a Juke. Meglepő módon van Evade akciója ennek a lomha hajónak, így össze tudjuk kombinálni ezzel az EPT-vel, és 2 pontért (és egy ionért, vagy sebért cserébe) kapunk a gyakorlatban egy állandósított Crack Shot-ot. A Z-95 raj arra jó, hogy ha már Zuckuss-al lehúztuk az ellenfelünk agilitását akkor alaposan megcsipkedjük. Ha az ellenfél kishajó, akkor Range 3-ból berángathatjuk Range 2-be a rajunkhoz (ez idális esetben egy kör alatt még -5 db zöld kocka!), vagy még szerencsésebb esetben Range 2-ből Range 1-be (itt már 5 extra piros kockáról beszélgetünk!). Ne becsüljük alá a rajba verődött Z-95-ök erejét! Ízlés szerint az egyik Z-95-öt el lehet hagyni és berakni a helyére a másik 4-re 1-1 Glitterstim-et a Target Lock + Fókuszért cserébe, de ezt már mindenkinek saját belátására bízom.

Of_Possible_Futures

Zuckuss (35)

  • Juke (2)
  • 4-LOM (1)
  • Electronic Baffle (1)
  • Glitterstim (2)
  • Mist Hunter (0)
  • Tractor beam (1)

Black Sun Soldier (13) x 5

Nagycsapat

Egy kedves barátom hívta fel nemrégibenorl-boba-fett-slave-1-picture a figyelmem a Homing Missiles kártyára. Alapvetően nem vagyok az a rakétázós típus ezért bevallom nektek becsülettel, eddig igazán el se olvastam mit is tud ez a kártya. Elsőre az jön le belőle, hogy 4 kocka Range 2-3-ban, és az ellenfél nem használhatja az Evade tokenjeit. Hát nem rossz, de azért annyira nem is vagyok tőle lenyűgözve 5 pontért. Azonban ha alaposabban megnézzük a kártyát nem írja, hogy Spend Target Lock! Hoppá! Szóval tudunk újradobni, miután ellőttük a rakétát! Így már izgalmasabb. A Slave-1 title-el a torpedó szlotunkba bepakolhatunk egy Extra Munitions-t, és így gyakorlatiag 3,5 pontért már nem is olyan drága ez a rakéta. Most adjuk a képlethez 4-LOM-ot. Vegyünk egy 4 agilitis Phantomot, vagy egy Soontirt. Ha nincs fókuszunk akkor is 80%-os eséllyel viszünk be legalább egy találatot, ha van (súgok: Glitterstim) akkor ez 94%-ra nő, és átlag 2,3 sebzéspontra. A 10-s PS-ünk Bobával meg bőven elég ahhoz, hogy először lőjünk és leradírozzuk az ellenfelet, mielőtt érdemi kárt tudna okozni.

Zuckuss-on, mint crew sokat gondolkodtam. Valami olyan hajó és képesség kell mellé amely ignorálja, vagy legkevésbé érzékeny a stresszre. A stressz alapvetően azért rossz, mert nincs tőle akciónk. Ezt hivatott orvosolni Bossk, akivel egy sikertelen támadás után kapunk egy fókuszt és egy Target Lock-ot (egyik sem akció!). A második lövésünkkel átlag 2,8 találatunk van. Zuckuss újradobat minden ellenfelünk által kidobott Evade-et és/vagy fókuszt.

Boba Fett (56)

  • Veteran Instincts (1)
  • Ion Bombs (2)
  • 4-LOM (1)
  • Homing Missiles (5)
  • Glitterstim (2)
  • Slave-1 (0)
  • Engine Upgrade (4)
  • Extra Munitions (2)

Latts Razzi (42)

  • Zuckuss (1)
  • Bossk (2)
  • Gunner (5)
  • Maneuvering Fins (1)

Verdikt

Véleményem szerint a Mist Hunter teljesen fel fogja bolygatni a játék metáját, a Scumok oldalán legalábbis biztosan. Egyrészről bekerül egy olyan hajó a játékba amely megfelelő alternatívája lehet a sokak által méltán rettegett B-szárnyúaknak az erő narancssárga oldalán. Másrészről kapunk két remek képességgel rendelkező pilótát, amely kellőképpen félelmetes lehet minden ellenfél számára, akit zavar a stressz, vagy kell neki a fókusz a védekezéshez. Harmadrészről jön a két fejvadász, bitang-erős crew-ként is, amely tápos kiegészítése lehet bármilyen scum hajónak. Negyedrészről megkapjuk az új 1 pontos ágyút a vonónyalábot, amellyel csökkenthetjünk az ellenfelünk agilitását egy körre, könnyű célpontot kínálva egy rajnak.

Bár úgy gondolom, hogy nagyon kellett már a Scumnak az a kis változatosság amelyet ez a kiegészítő hoz magával, de az állóvizet mégis Dengar és a Punishing One fogja felkavarni.

Az Swmini legyen veletek!

swx41-spread-fix