Az új kieg után érkeznek az új babák. Egyből hármat is kapunk. Itt van kérem Leia Organa a galaxis legszebb és legvagányabb hercegnője, Echo Base Troopers egyenesen a Hoth -ról valamint gyermekkori játszótársunk a taktikai tervezés géniusza Sorin tábornok.

Leia Organa

A szokásos csomag. Kiváltható vele a Return to Hoth -ba pakolt kartonkeksz, kapunk mind a Hadjárathoz mind az Összecsapás módhoz kártyákat, egy oldalküldetést és két skirmish pályát. No meg a figurát, ami gyűjtőknek is jól jöhet. Lássuk mit szellőztetett meg a hölggyel kapcsolatban az FFG.

A közkedvelt R2-es „czentrifuga” után Leia is két Bevetési kártyával rendelkezik. Egy a Hadjárathoz, egy pedig az Összecsapás idejére. Mindkettő játékverzióban kimondottan bosszantó jelenség Őfelsége. Nem azért, mert hegynyi sebzést tol ki magából, hanem remek support karakter és a formás lábait is gyorsan tudja szedni.

A Hadjárat során alapból negál egy ellenféltől érkező Surge eredményt. Ő pedig ha dob egyet (Surge) akkor szabadon meríthet ki egy Birodalmi osztálykártyát. Ráadásul egy akcióért cserében pedig, miután végrehajtott egy támadást megkérhet egy baráti figurát három egységen belül, hogy üssön ő is bele a korábban támadott célpontba.

Vagyis az így akcióhoz juttatott egység akár háromszor vagy többször is támadhat. Babafüggő az ügy.

Emellett pontos a hölgy, sebezni is tud, és még gyógyítja is magát. De ezen ne akadjunk fent, mivel Őfényessége egy született hercegnő. 😉

Összecsapás

Az összecsapás során szintén van annyira bosszantó jelenség a Drága, mint a Hadjárat idején. Az alap értékeihez nem nyúltak a készítők, de a Battlefield Leadership itt még dühítőbb. Miért? Mert a több támadás lehetővé teszi számunkra a szemben ülő játékos egységének még azelőtti eliminálását, hogy az bármihez is kezdhessen vele. Ezért… 😉

Az Aggressive Negotiations pedig elintézi, hogy egyetlen Surge felhasználásáért egy, már kijátszott Parancskártyánk visszatérjen a paklinkba. Hát igen. Bosszantó egy leányzó, az fix. 

Az On a Diplomatic Mission Bevetési kártyához pedig nincs különösebb hozzáfűzni valóm. Ha az adott körben nem hajtott végre támadást az egység, akkor választhat. Vagy kap még két mozgáspontot, vagy a kör végéig minden őt ért támadásból negál egy Surge -öt. Ja, és kap a játékos egy (1) VP-t. Hát nem aranyos?

Nem lenne kerek az élet, az új Parancskártyák nélkül. A Behind Enemy Lines egy kém karakter számára lehetővé teszi, (miután belopakodott az ellenséges Bevetési zónába) hogy az ellenfelünk Parancskártya paklijának tetejéről lekapjuk a felső hármat, majd tetszőleges sorrendben rakjuk őket vissza. A There is Another pedig erőhasználót fabrikál kedvenc hercegnőnkből, valamint valamennyi támadó dobásunkhoz biztosít plusz egy Surge értéket. Ha pedig ezt megtoldjuk egy I Can Feel It lappal, akkor mind védekezésnél, mind támadásnál egy kockát újradobhatunk, ráadásul egy akcióért cserében szerzünk egy Győzelmi pontot.

Lassan érik az az Erő használó kieg is, mert eddig kb. három karakter bír irányítással e felett a misztikus energiamező felett. (Dart VaderLuke Skywalker és Diala Passil)  

Echo Base Troopers

A srácok erejük teljében tapossák a havat. A pontérték amibe kerülnek nem a világ teteje és bőven megérik azt a mennyiséget, amit rájuk kell költenünk. Használhatóak a Hadjárat és az Összecsapás során egyaránt (mily meglepő) kapjuk hozzájuk a szokásos egyéb jóságokat, miket ilyenkor egyébként is szoktunk volt.

 

A sebzésük elég jól boostolható, és a szintén Surge -ből érkező Accuracy is sokat dob a távolságon. Szép sebzést tudnak kitolni a Front Line képességnek köszönhetően. Az pedig nem szól másról mint arról, ha három egységen belül tartózkodik az ellenséges figura, akkor egy kék sebkockát pirosra cserélhetünk. Kabumm… Az Efficent Travel -nek köszönhetően a nehéz terep, vagy a szemben álló babák sem jelentenek akadályt mozgás tekintetében. Ez elit verzió ezen felül egy Combat Suit nevezetű cuccot visel, ami a az őt ért támadás Pierce értékét eggyel csökkenti.

Összecsapás

Az Összecsapás módban szintén ennivaló cuccokat rejt a pakk. Kezdésnek itt is van a  Combat Suit Bevetési kártya, ami szintén az egységet ért Átütés értékét csökkenti egyel. 

Kapunk még három nullkilométeres Parancs kártyát is. Kezdésnek mindjárt itt az Against the Odds. Ha az asztal túlfelén ücsörgő felebarátunknak nyolc vagy több Győzelmi pontja van, akkor a kör végén kiválaszthatunk három figurát, akik a következő körben Fókuszáltak lesznek és így, plusz egy zöld kockával guríthatják a sebzést. 

Az Efficent Travel pedig segítségünkre lesz az előrenyomulásban/elszakadásban, mivel az összes figuránk módosítók nélkül mozoghat át nehéz terepen vagy ellenséges egységeken.

A csomaghoz még jár egy Hit and Run zsuga is, ami egy akcióért cserében ha sikeres támadást hajtottunk végre három bónusz mozgáspontot biztosít. Ez is finom. A melee karakterek meg érjenek utol bennünket, ha tudnak. 🙂

General Sorin

Végre egy barátságos, törvénytisztelő pali a sok terrorista után. A birodalom egyik taktikai géniusza, hogy mást most ne is említsünk róla.

Egy kis fűszert visz hétköznapokba a Nagyfiú. Egy akcióért cserében, egy vele talpkontaktban lévő baráti egység soron kívül végrehajthat egy támadást, amihez egyes értékű robbanás járul. Hát igen. Finom tud lenni, ha mondjuk valami csúcsarc abszolválja ezt az akciót, mondjuk egy AT-ST, vagy épp egy Repulsor Tank. 😀 Nagy durranás lesz az biztos. Akár egy teljes szakaszt leradírozhatunk vele a térképről.

Ezt az élményt fokozza az Advanced Firepower. A szintén talpkontaktban lévő összes Droid vagy Jármű használja General Sorin Surge képességeit. Ami azért hasznos, mert nem tobzódnak sem a Járművek, sem a Droidok azokban a jártasságokban, melyekben a tábornok úr  jeleskedik. Szóval ha ez összejön, akkor a fiúk örömmel szórhatják a Stun -t, akár magukra aggathatnak Fókusz jelzőt is, valamint ha épp arra van kedvük, a támadásukhoz plusz egy sebzés járul.

Hadjárat

Megérkezett a Bombardment Agenda Set, amivel alaposan feltüzelhetjük a hangulatot.

 

Ha túl sokba kerülne egy jármű behozatala és a Lázadó játékosok égető szükségét éreznék a jelenlétének, ez a lap lehetőséget kínál arra (Armored Division), hogy hárommal kevesebb influence pontért melegedjen meg a szívük. Nekünk meg mosolyra húzódjon a szánk. 😉 

Az Explosive Sharpnel annyit tesz még hozzá a bulihoz, amennyire épp szükség van. Ha bármelyik egységünk sikeres támadást hajt végre a játékos karaktere ellen, akkor a célpont kap még plusz egy sebzést ráadásnak pedig egy Vérzés kondíciót is. Ezt kiegészítve a tábornok Blast képességével már mindenki örülhet a végeredménynek. Hát nem szívderítő? 🙂

Összecsapás

Az Összecsapás módban szintén hozza a formáját a vén róka. Itt van mindjárt kezdésnek a The General’s Ranks bevetési kártya, melyet egy tetszőleges nem egyedi egységhez csatolhatunk. Ha az ezzel a cuccal felszerelt figura vagy egység az aktivációján kívül mozog (mondjuk egy jármű vagy más külső hatás arra kényszeríti) kap két extra mozgáspontot. Ha pedig valaki az aktivációján kívül megtámadja a válaszcsapáshoz, visszatámadáshoz plusz egy sebzés járul. De az is járható út, hogy arra utasítja egy tiszt, hogy sétáljon odébb pár lépést, vagy vágjon már hátba valakit. 😉

Nem maradhatnak ki a szatyorból a friss, ropogós Parancskártyák sem. A Fuel Upgrade a kör elején az asztalra dobva segít abban, hogy az összes járművünk kapjon plusz egy sebességet, valamint minden őket ért támadásból felfogjon egy Surge értéket. Az Optimal Bombardment két akcióért három, a tábornokkal talpkontaktban lévő Jármű, Droid vagy Nehézfegyver kategóriájú egységet „kér” meg arra, hogy azonnal hajtson végre egy támadást. Ehhez természetesen hozzá jönnek nem csak Sorin Surge -ért kapható bónuszai, de a támadáshoz is egy robbanás adódik. Hát nem egy cukorborsó az öregfiú? 😉

A Field Tactician pedig bármilyen normál méretű figurának két egységen belül dob két mozgáspontot. Nohát… Fantaxtik. És ezt a lapot, mintegy évnyi gondolkodás után meg is szülte az FFG. Valami szenzációs…

Ésmostakkor?

Szinte mindenki talál csemegét az itt felsorolt egységek között. Leia hozza a formáját, nagyon erős és színes support karakter, komoly potenciállal. Az Echo Base Trooper -ek igazi izomarcok, Sorin pedig sokat dob egy gépesített lista élén, amihez a Return the Hoth kieg is tesz egy Tankot „ajándékba”. Itt már csak a Ti stílusotok, gyűjtői szenvedélyetek szab határt annak, hogy ezek közül mire van szükségetek.

A következő cikkben a most érkezett Csempész kiegről lesz szó, valamint Boba Fett pszichoterapeutáját Dregar -t fogom faggatni a bejglikészítés rejtelmeiről! 🙂

Addig is, a Blog legyen Veletek!

3 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Üdv

    Ha még nem volt ilyen jellegű stratégiai játékom (csak Catan), és ez lenne az első, érdemes mást is venni az alapjátékon kívül? Például ezeket a hősöket? Mert ahogy látom van egy rakás belőlük is, az alapjátékon és a kiegészítőkön kívül.

  2. Szia!
    Kezdésnek az alapjáték bőven elég. Ha még tart a játék szétjátszása után is a lendület, van kedv mind a Hadjárat folytatásához mind a Skirmish-ez is, akkor már el lehet gondolkodni a kiegészítők megvásárlásán. Remélem segítettem! A Blog legyen Veled! 😉