Társasjátékozni mindenki szeret. Mi is. Ezért is keltette fel a figyelmünket egy új, magyarországi kezdeményezés, mégpedig egy teljesen saját fejlesztésű, a messzi-messzi Galaxis világában játszódó társasjáték megalkotása. És most jön a jó hír! Nem is egyről, hanem mindjárt három különálló játékról van szó. 😉 A játékok már pár éve csiszolódnak, azonban a készítők Buzder-Lantos András és Bodor Metti most döntöttek úgy, hogy a családon és a baráti társaságon belüli tesztelés után ki mernek lépni a nagyközönség elé is alkotásaikkal. Az első komolyabb megmérettetésen már túl is van az alkotópáros, ugyanis a The Force Alliance-Magyar Galaktikus Fan Klub meghívására részt vettek tavaly novemberben a Csili Művelődési Központban megrendezett Star Wars Kiállításon, ahol nagy sikert arattak a játékok.

Nem is szaporítjuk tovább a szót, következzenek tehát a játék kialakulásának kulisszatitkai Mettitől és Banditól:

Hogyan találtátok ki, hogy társast csináltok? Egyáltalán honnan jött az ötlet?

Metti: Nekem onnan jött az ötlet, hogy szeretem a Star Wars világát és szeretek társasokkal játszani. Szerencsére hozzájutottunk 1-2 boltban kapható játékhoz, illetve a Kecskeméti Társasjáték Klub-ban kezdtünk el játszani több fajta társasjátékkal.
Bandi: Én csak belekezdtem. Szerintem rengeteg piacra dobott Star Wars terméket találunk, de igazából egyik sem az, ami ténylegesen Star Wars. Gondolok itt a Monopoly-ra. Amikor elkezdtünk ezekkel játszani, hiányoltunk valamit, ami a szükséges érzést adta. Ott volt a logó, láttuk a figurát, de valahogy mégsem volt az igazi. Így megpróbáltuk a saját ízlésünk szerint egy SW világba adoptált játékkal szórakoztatni magunkat.
Metti: Mint kezdő társasjátékosok, akik a dobj és lépj játékok világában nőttek fel, egy Gazdálkodj Okosan jellegű játékkal kísérleteztünk. A korai pályán külső és belső kör volt, küldetés kártyák, illetve Start mező áthaladás. Viszont ahogy telt az idő és megismertünk egyre több játékot, úgy változott a játék képe a papíron.
Bandi: Szerencsére tavaly eljutottunk oda, hogy ne csak rajzolt pályán, rajzolt kártyákkal játszunk. A Csili művelődési központban tartott rendezvény alkalmából elkészítettük az első digitálisan létrehozott grafikával rendelkező változatokat. Kristály kártyák, küldetés kártyák, 3D nyomtatott figurák. Habár még mindig nem a végleges változatot tudjuk bemutatni, a közönség próbán nagy sikert aratott a játék.
Metti: Az első sikeres családon belüli próba alkalmával annyira belelkesültünk, hogy több játékkal is próbálkoztunk. Jelenleg 3 használható saját játékunk van, ami persze nem mind saját ötlet alapján.

Mennyi ideig tartott, mire elkészültetek egyel?

Metti: Igazából a játék kitalálása nem tartott sokáig. Láttunk egy nagyon jó játékot és megnéztük milyen lenne Star Wars karakterekkel. A megvalósítása viszont bonyolultabb volt. Mindig volt valami, amin kicsit változtattunk, csiszoltunk, igazítottunk. Igyekeztünk könnyen érthető, szerethető játékot létrehozni.

Bandi: 2014-ben kezdtünk bele a saját társasokba. Az első használható változat már 2014. év végén megvolt kézzel rajzolt/írt formában. Viszont minden alkalommal, amikor előkerült, apróbb változáson ment át. Néha még most is eltanakodunk, hogy hogy is volt pontosan? De olyankor előkerül a leírt játékszabályzat.
Metti: Jelenleg is van tervben 2-3 játék elkészítése, de még csak nagyon korai változatok vannak meg. Reméljük a közeljövőben mesélhetünk róla és be is mutathatjuk a többieknek.

Milyen alapokon nyugszik a játék?

Bandi: Eredendően dobj és lépj lett volna, mint korábban említettük. Viszont mindegyikbe próbáltuk a szintlépést, a küldetéseket és az egymás elleni harcokat, valamint a lépéskártyákat beleépíteni. Próbáljuk rávenni a hagyományos játékok kedvelőit, hogy a szerencsén alapuló dobókockát hagyják el, és gondolják végig, hogy mi lenne a logikus lépés. Például az egyik játékunkban egyszerre 3 lépéskártya közül választhatunk, hogy mennyit szeretnénk lépni. Lerakhatunk egyet, vagy akár hármat is belőle, így kiütve az ellenfelünket, vagy esetleg megszerezve egy adott küldetéshez szükséges elemeket.
Metti: Eleinte kissé furcsán hat néhány emberre ez a fajta lépés, de annyira megkedvelik, hogy szívesebben játszanak a kártyás játékainkkal, mintsem a dobókockásokkal.
Bandi: Van egy teljesen egyedi kifejlesztésű játék, ami most még az extrém bonyolult és extrém unalmas kategóriába tehető. Az például dobókockás, és akik kipróbálták, azok gyorsan ott is hagyták az asztalnál. Így az a játék visszakerült a fejleszteni kívánt stócba.

Hogyan működik a játék? Mik a szabályok?

Metti: A játékok szabályzata eléggé terjedelmes lenne ehhez a cikkhez, így engedelmetekkel inkább egy kisebb kedvcsináló leírást mondanánk róluk:

Uralkodj!

A játék célja:
– Használd ki a Beavatott szintedet, és szerezd meg az első fénykardodat!
– Lépj szinteket a küldetések teljesítésével, de ne feledd, hogy kristály nélkül, se fénykard, se rang…
– Légy az első, aki a leghatalmasabb Erőt birtokolja!
– Légy egy az Erővel, az Erő legyen veled!

A Rancor barlangjában

A játék célja:
– Szabadíts ki a választott csapatból legalább 1, azonban maximum 3 karaktert!
– Légy a csapatod stratégája, és fordítsd ellenfeleid ellen a Rancor kitűnő szaglását!
– Vigyázz, csak egy életed van! Az Erő kísérje lépteid!

Irány a Jedi Templom!

A játék célja:
– Juss el a Jedi Templomig!
– Védd meg, vagy pusztítsd el!

Mennyire kell ismerni a játékokhoz a Star Wars világát?

Metti: Nem szükséges. Alapvető dolgokat mutatnak be a játékok, így a kisebbek, akik csak ismerik, azok is örömüket lelik benne. A karakterek nem képesség függők, így mindenki ugyan azon a szinten játszhat. Viszont mindegyik játék egy kisebb ízelítőt ad a Star Wars világából, így könnyítve a hozzászokást azoknak, akiknek még ismeretlen ez a terep.

A teszt fázis mikor ér véget?

Bandi: Ez egy nagyon jó kérdés. Sajnos mindig merül fel kérdés, és az egyik legnagyobb, hogy mindenki örömét leli e benne? Amint úgy érezzük, hogy eljutott a játék arra a szintre, ami egy Star Wars társasjátéktól elvárható, akkor megérettnek érezzük a teszt fázis befejezését. Persze ez sok minden mástól is függ. Elsősorban, sajnos, mint Star Wars, nem jeleníttethetjük meg a játékokat, így ez is egy komoly kihívást fog majd jelenteni, de igyekszünk mindent megmozgatni, hogy ne csak ismerősök körében legyenek közkedveltek.

Milyen lesz majd a végleges grafikája?

Metti: Kézzel szeretnénk rajzolni/festeni a grafikát, csak hogy ténylegesen egyedinek lehessen nevezni. Ezt persze digitalizálnánk és a hozzá szükséges nyomdai technikával elkészíttetnénk, hogy fogyasztó barát megjelenést kapjunk, de ez függ attól is, hogy csak saját szórakoztatásra használjuk, vagy esetleg támogatók segítségével ki tudnánk juttatni a célközönségnek.
Bandi: Viszont egyelőre a baráti társaságon belül megelégszünk az internetről összeollózott grafikai anyagokkal is.

Mi lesz a címük és hány éves kortól lehet majd játszani velük?

Metti: Mint korábban említettük, a már kipróbálható játékok nevei:

Uralkodj! (2-4 személy részére, mely családbarát és 8 éves kortól játszható, csak mert szükség van számolási, olvasási és szövegértési készségre)
A Rancor barlangjában (2-6 személy részére, mely ijesztő Rancor figura miatt 12 éves kortól ajánlott, valamint kellő logika és stratégia szükséges hozzá, hogy egyszerre 3 figurával tudj menekülni és bujkálni)
Irány a Jedi Templom! (2-4 személy részére, akár már 6 éves kortól, mivel itt kisebb számokkal játszanak és a jobb hangulat elérése a cél)

Érdekesen hangzik, nemde? És hogy mikor és hol lehet kipróbálni a játékokat? Már nem is kell olyan sokat aludni, ugyanis 2018 március 11.-én a Barcraft 2-ben megrendezésre kerülő Star Wars Társasjátéknapon Metti és Bandi is ott a játékokkal egyetemben, így bárki kipróbálhatja azokat. Jól hangzik nem?

Ott találkozunk! 😉

Addig is az SWMini legyen Veletek! 😉