ProtonRocket--XWMRebAces

A legutóbbi részben az Epic hajók hardpontjait tárgyaltuk ki. Most rátérünk a rakétákra. Átvesszük azokat a kombinációkat, amikkel kirobbanó formát nyújthatnak a vállról indítható hajóról indítható ballisztikus tölteteink.

A rakéták másodlagos fegyverek, minden jó és rossz tulajdonságukkal egyetemben. Közös bennük, hogy a támadás után el kell őket költeni (lásd még, Extra Munitions)

Álljon itt azon hajók listája, melyek rakétákkal felszerelhetőek:

  • TIE Advanced
  • YT-1300 (csak az egyedi pilóták, az Outer Rim Smugler nem)
  • Firespray-31
  • A-Wing
  • TIE Defender
  • TIE Bomber
  • Z-95 Headhunter
  • YT-2400
  • M3-A Interceptor (a “Heavy Scyk” Interceptor Title-lel felszerelve)
  • YV-666
  • Kihraxz Fighter
  • K-Wing
  • TIE Punisher
  • TIE Advanced Prototype

És maguk a rakéták:

Rakéta Megjelenés Squad Point Megkötés
Cluster Missiles Wave 1 4 none
Concussion Missiles Wave 1 4 none
Assault Missiles Wave 2 5 none
Homing Missiles Wave 2 5 none
Ion Pulse Missiles Wave 4 3 none
Chardaan Refit Rebel Aces -2 A-Wing only.
Proton Rockets Rebel Aces 3 none
Advanced Homing Missiles Wave 7 3 none
XX-23 S-Thread Tracers Wave 8 1 none

Fontos, kapcsolódó fejlesztések

A kezdeti rakéták mind drágák voltak, mind el kellett hozzájuk a target lock-ot költeni. Egy négykockás, módosítás nélküli támadásnak kisebb (!) a várható értéke, mint egy három kockásnak fókusszal VAGY target-lock-kal. Azaz kezdetben arra költöttél pontot, hogy várhatóan kevesebbet sebezzél. Jó, ha kézből dobtál négy hitet, megérte, de nem így működik az X-Wing, hogy a kedvező esetekre apellálunk végig.

Munitions Failsafe

A legelső kísérlet arra, hogy a rakéták és torpedók játszhatóak legyenek. Ha nem találunk, nem kell elkölteni a rakétát. Bár nem hangzik rosszul, de ez valahogy mégsem jó. Találni akarunk a rakétával és sokat sebezni. Ha egy nulla agility-s hajóba csak egyet sebzünk, akkor elég nyűgösek lehetünk, és ezzel a lappal csak még drágább volt ez az egy lövésünk.

Extra Muníció

Bár ez egy torpedó fejlesztés, mégis az egyik legfontosabb lap akkor is, ha rakétákról van szó. Segítségével minden egyes bomba, rakéta és torpedó fejlesztés kártyánkra egy muníció jelzőt helyezünk, és amikor arra utasít minket egy hatás, hogy dobjuk el a lapunkat, akkor eldobhatjuk első körben a muníció jelzőt. Így két lövést tudunk kicsikarni ugyanabból a kártyából.

Ezzel igyekeztek megoldani azt a kezdeti problémát, hogy nem érte meg a torpedókat hozni, mert túl drágák voltak, és ehhez képest végképp keveset értek. Ezen nem javítottak a rakéták sem. Mint a 7. hullám egyik meghatározó lapja elindított egy folyamatot, ami aztán a lenti lapokban csúcsosodott.

Guidance Chips

Ha torpedó vagy rakéta támadást indítunk, akkor egyszer egy körben lehetőségünk van egy kockát hit-re változtatni (vagy, ha legalább 3 az elsődleges fegyverünk tűzereje [piros szám], akkor crit-re). Meglepően megdobja ez az apró segítség ezen fegyvertípusok várható és átlagos sebzését is. Nulla ponttal olyan olcsó, amilyen csak lehet a józan ész keretein belül. Ellenben mivel modifikáció, az ászokra, akiken ki szoktuk használni ezt a slot-ot, ritkán kerül csak fel. Vagy a régi X-Wing-ekre. Vagy az újakra.

Long Range Scanners

3-as távolságon vagy azon túli hajókat tudsz CSAK target lock-olni. Csak akkor teheted fel ezt a modifikációt, ha van torpedó ÉS rakéta fejlesztési opciód is a hajó lapján. NEM kell, hogy ténylegesen fel is tegyél ilyen upgrade-eket. Ez a lap még nagyon új Imperial Veterans-os), kíváncsian várjuk, kik fogják majd ténylegesen hasznosítani. K-Wing-eken vagy Slave-1 Firaspray-en el tudnám képzelni gyakori vendégként.

A rakéták

Cluster Missiles

A legutolsó FAQ óta kicsit megváltozott ez a kártya. A lényeg, hogy kétszer gurítunk támadást ugyanazon célpont ellen, az ellenfél kétszer védekezik ennek megfelelően. Sajnos a támadás vagy védekezés utáni effektusok most már csak a második támadás után érvényesülnek. Guidance chips is csak egyszer tud egy körben módosítani.

Concussion Missiles

A másik nagy öreg a Wave 1-ből. Guidance chips-sel már elég jó módosítást kapunk. Persze ez sem tökéletes, mert ha négy fókuszt gurítasz, akkor nem tudsz vele tovább módosítani. Ha van fókusz + target lock-unk is, akkor ellenben már tényleg nagyon magas a várható sebzésünk.

Assault Missiles

A második hullámban érkező, tömegoszlató rakéta a TIE swarm ellen volt hivatott felvenni a versenyt. Azonban nagyon drága volt, és nem volt meg a kellő módosításunk hozzá régen, hogy komoly veszélyt jelentsen. Persze potenciálisan 7+ sebet is ki tudott volna osztani, így érdemes volt szétválasztani kicsit a rajt. Mostanában, ha véletlen a crack swarm-ok nagyon elszemtelenednének, lenne létjogosultsága.

Emellett én epic-ben szeretem, mert úgyis össze fog valahol gabalyodni egy rakat ellenséges hajó. Azon kevés eszköz egyike, amivel egyszerre több hajót is meg lehet semmisíteni. Felemelő érzés!

Homing Missiles

Unod az evade token mögé rejtöző hajókat? Itt a tuti fegyver. Papíron. Egyetlen probléma, hogy akit kilőnél, az nagy eséllyel egy magas PS-ű arc dodger, aki nem akar majd a tűzívedben lenne. Ha véletlen tudsz is lőni valakire, akire rá is akarnál ezzel lőni, akkor még mindig problémás, hogyan szerzel össze kellő modifikációt. Bár itt már a target lock-ot nem kell elkölteni! Mostanában meg a 4 zöld kockával védekező Soontir Csak fókusszal, Autothrusterrel és Palpatine-nal a 2 blank-es dobásból is csinál 4 evade-et.

Ahhoz meg drága, hogy 2-nél több hajón is ilyet hozzunk, főleg nem magas PS-űeken. Papíron jó lehetőség, vannak érdekes megjelenései a mai napig, mint például Mirandán és Jan Ors-szal megtámogatva.

Ion Pulse Missiles

Az első, részben nagyhajó elleni rakéta. Szándékosan két ion oszt, hogy rájuk is “rendesen” hasson. És itt se kell elkölteni a target lock-ot. Ellenben csak 3 kockával dobunk, és ha talál, akkor is csak egyet sebez. Szerintem most teljesen életképes lehetne ez a rakéta, mivel elég sokan repülnek egy vagy több nagy hajóval. Persze nem az ész nélküli alkalmazása, hanem valami okos listában.

Chardaan Refit

Ami mindig mindenkit érdekelt, Chardaan egy nagy hajógyárral rendelkező világ, ahol az endori csatában résztvevő RZ-1 A-Wing-ek jelentős részét gyártották.

Történt az, hogy túlárazták a hajót. Vagy legalábbis a rakéta slot árát túlbecsülték. Így, ha nem hoztál volna rakétát, akkor is megfizetted a vámot. Ezt orvosolandó  a rakéta slot elvesztéséért cserébe (kihagynak valami komoly mechanikát a gépből), olcsóbb a gyártási ára a hajónak. De hogy ez ne legyen auto include, még mindig a Rebel Aces-ben jött a következő lap.

Proton Rockets

Eszméletlen jó rakéta! Ilyennek kellene lennie mindegyiknek. Először is, olcsó, fókusz token megléte kell csak hozzá, és nem kell elkölteni! Olcsó, de ezt orvosolandó csak Range 1-ben működik. Annyi plusz támadó kockát kapunk rá, amennyi az Agility-nk. Azaz a tipikus, 2/3/X/Y hajóknak kedvező fegyver, amilyen az A-szárnyú, és akiknek kell egy kis segítség, hogy odapörköljenek. Zárójelben, 2 agility-s hajókon is néha fel-fel bukkan, mert még ott sem rossz. Bár ez már erősen ízlés kérdése, én nem szoktam így bevetni ezen fegyvereket.

Advanced Homing Missiles

A proton rakétákkal elérték a csúcsot, gondolhatnánk, mert utána a 4,5. hullámtól a 7 -ig nem jött ide új lap. Utána meg megkaptuk ezt a másik, papíron jó kártyát. Csak Range 2, 3 kocka, Target lock-ot nem kell elkölteni. Ha talál, vesd el az összes eredményt, mert a védekező arccal felfelé kap egy sebzés kártyát. Igen, pajzs alá is. Talán érezték, hogy a Rebel pajzsregeneráció erős lesz a 7. hullámban, és azért vetették be pont akkor ezt  a lapot, de nem kavart fel nagy vizet. Ha visszajönnének ezek a fajta ászok, akkor érdemes lenne kísérletezni velük. Birodalmiak nem fognak ott maradni Range 2-ben, vagy ha igen, nem találod el őket 3 kockával egykönnyen. Jumpmasterek meg nem hatodnak meg egy sebtől.

XX-23 S-thread tracers, avagy Tracers

Végre egy kis innováció! Stresszt osztó rakéta nincs, de van torpedóból és az se rossz, így valami mással próbálkoztak. Nem is hiába! Nem sebez akkor sem, ha talál. Ellenben ekkor a környező hajók kapnak target lock-ot a védekezőre! Nem forgatta fel annyira ez sem az állóvizet, mint vártuk, de szerintem egy nagyon ötletes lap. Alapvetően a többhajós listákban érné meg eleve, így jó, hogy ők is kapnak valami mankót.

Azon kevés lapok egyike, amelynek a nevét még a használói sem tudják fejből leírni jó eséllyel.

Összegzés

A guidance chips segítségével már igazából egy proton rakéta + fókusz is meglepően jól sebez (63% körül az 5 sebzés összemódosítása, 26% 4 sebre. Valamint  4,5-es átlag). Range 1-ben egy fókusz+evade+palpatine 4 kockás Soontir ellen is 35%-kal sebzünk. Csak így, mondjuk egy mezei Prototype Pilot. Persze erre kevés esélye lesz, hacsak nem helyezzük őket valahogy nagyon remekül fel az asztalra.

Jake fókusz target lock, guidance nélkül mondjuk gyakran találkozik ilyen Soontir-okkal. Ekkor majdnem 40%-a van a létező legdefenzívebb hajó ellen a találatra. Jó, persze, ezt csak egyszer próbálhatjuk ki, de ha valaki már próbálkozott “beturtle”-özött Soontirt lelőni 1 lövésből, az elfogadná ezt a számot.

A rakéták jelenleg elég jók. Azonban háttérbe szorulnak valamennyire, mert a muníciós, alpha strike listák szerepét jelenleg a torpedós Jumpmaster-ek töltik ki. Azonban a Gamma Squadron Veteran-ok lassan megindulhatnak, hogy letaszítsák a trónról a Contracted Scout-okat. Addig is, az swmini legyen veletek!

További bejegyzések