x-wing

Történt egyszer, hogy az FFG-s játékfejlesztőknek kicsit túlcsordult a fantáziája, és megalkottak egy rakat hajót, amik egymással kibogozhatatlan sorrendben léptek interakcióba. Ez volt a 8. hullám, Valen Rudor mikor akciózik és hányszor, ha TLT-vel lőnek rá, Dengar visszatámadások és a többi. Nem volt játszhatatlan, csak komoly egyeztetések kellettek volna egy meccs előtt, hogy biztosan ugyan az legyen a két játékos álláspontja.

Szerencsére viszonylag hamar kapcsoltak a játékfejlesztők, és az új, 4.2.1-es FAQ-ban egy folyamábrát tettek közzé, melynek segítségével az összes vitás eset eldőlt. Sőt! Sok korábbi eset megváltozott. Így kifejezetten érdemes áttanulmányozni az egész FAQ-ot, de különösen a grafikont,

amit lefordítottunk magyarra.

 

Pár változtatás a teljesség igénye nélkül

Ezek a változtatások egy része közvetlenül a folyamábrából levonhatóak, másokat a FAQ pontosít.

  • Egy fajta tokent “rendeltetés szerint” csak egyszer lehet elkölteni egy adott lehetőségnél. Legegyszerűbb példa, pl. 2 evade tokent NEM lehet elkölteni egyetlen védekezéskor.
  • R4 Aggromech nem működik Deadeye-jal. Overclocked astromech természetesen működik továbbra is.
  • Fire-controll system egy fegyver többszöri támadásánál (pl. TLT vagy Cluster Missiles) esetén csak a második lövés után jár, ahogyan a Tactician is csak egy stresszt oszt ekkor.
  • A Ghost egy dokkolt Phantom esetében a kör végén TLT-vel kétszer lőhet.
  • Darth Vader-t kétszer támadó másodlagos fegyverrel csak egyszer lehet alkalmazni (Gunner-rel továbbra is kétszer).
  • Ha kockákat kell újradobni, akkor egyszerre kell az összeset újradobni, amit szándékunkban áll így módosítani. Nem lehet egyesével eldönteni róluk, jó-e az eredmény attól függően, az első pár újradobás hogyan sikerült.
  • Dengar visszalő akkor is, ha megsemmisült. Ha Dengar-t támadó hajó egy szövetséges Biggs-től egyes távolságon belül van, Dengar akkor is a támadó hajót, és nem Biggs-t lövi.
  • Valen Rudor  egy fegyver többszöri támadása esetén csak egyszer használhatja a képességét, miután mindkét támadás ellen védekezett. Gunner esetén kétszer, mindkét támadás után.
  • Boba Fett muníciókról a tokent tudja csak eldobatni, ha az van a kártyán, nem tudja eldobatni egyből magát a lapot (beleértve magát az extra munition kártyát is (!), mert hivatalosan arra is tokent kéne tenni).
  • Akár Gonk mindkét akcióját végre lehet hajtani egy körben (például Experimental Interface-szel)
  • Kanan legénységi tag a Clean up alfázisban aktiválódik. (Ez az Activation phase-nek a 2. Execute Maneuver lépésének c. jelzetű alfázisa
    •  A három rész a következő
      •  a) Move Ship: Slide the maneuver template between the front guides of the ship’s base so that it is flush against the base. Then pick up the ship and place it at the opposite end of the template, sliding the rear guides of the base into the opposite end of the template.

      • b) Check Pilot Stress: If the maneuver is red, assign one stress token to the ship; if the maneuver is green, remove one stress token from the ship.

      • c) Clean Up: Return the maneuver template to the pile of maneuver templates. Place the revealed dial outside the play area next to the ship’s Ship card.)

    • Ez a perform action step előtt van közvetlen. Az egyedüli dolog, amit eddig látok ezzel a változtatással, hogy az idén később megjelenő Rey és az új Millenium Falcon title nagyon erős lett volna Kanan legénységgel, amitől páran előre féltek. Fél évvel előre balanszolnak? Wow.
  • Zeb legénységi tag képessége csak akkor aktiválódik, amikor az egyik összeérő hajó aktiválódik a Combat Phase-ben. Azaz a Ghost/Phantom kör végi támadásnál, vagy Corran Horn képességének idején NEM használható.

Titeket mely változások érintenek a legérzékenyebben? Melyeknek örültök? Mi az, amit így nem hoztok soha többé.

Az swmini legyen veletek!

További bejegyzések