Raider

A sorozat korábbi számaiban már vizsgáltuk az ágyúkat, tornyokat és a bombákat. Mivel a közösségből most sokan készülnek a Team Epic versenysorozatra, így úgy éreztem, itt az idő, hogy a kevés figyelmet élvező fegyverfelfüggesztő pontokról (Hardpoint) beszéljünk. Ilyenek csak az óriási, azaz huge ship-ekre felhelyezhetőek, ellenben meglehetősen potens támadásokat lehet velük végrehajtani. Ha kíváncsi vagy rá, miben más az EPIC játékmód, arról korábban írtunk ITT.

Nézzük azon hajó és hajó részek listáját, melyek fegyverfelfüggesztési ponttal rendelkeznek.

  • CR90 Corvette (Fore)
  • CR90 Corvette (Aft)
  • Raider-Class Corvette (Fore)
  • Raider-Class Corvette (Aft)
  • Gozanti-Class Cruiser

Azaz 3 hajóra tehető fel, csak jegyezzük meg, hogy a Raider és a Corvette 2-2 lappal rendelkezik, egy tattal és egy orral. A Rebel Transport-unk az egyetlen epic hajó, amire nem lehet másodlagos fegyvert aggatni.

Nézzük át a felfüggeszthető fegyverek listáját is

Hardpoint Először megjelent Pont értéke Megszorítás
Quad Laser Cannons Tantive IV 6 nincs
Single Turbolasers Tantive IV 8 nincs
Ion Cannon Battery Imperial Raider 6 nincs
Dual Laser Turret Imperial Assault Carrier 5 Csak Gozanti-Class Cruiser-re felhelyezhető

Nagyon nem olcsóak, azt mindenki egyből megérzi. Akkor mégis, miért jók, mire valók?

Az óriás hajók a mozgásuk során energia tokeneket generálnak, melyeket az egyes fejlesztéseiknek szétoszthatnak, így ezen másodlagos fegyverek között is. Bár ha a hatalmas járművünk bír elsődleges támadással, arra a szokásos szabályok érvényesek. Azonban leadhat az egyes felfüggesztett fegyvereivel is támadásokat, mindegyikkel is, ha van érvényes célpontja! Egy jól felszerelt Tantive IV-es egyedül annyi kockával guríthat egy körben, mint egy hagyományos, 100 pontos meccsen az egész csapat. Azonban az ilyen taktika pár kör alatt elszívja a tartalékát akkor is, ha  a lehető legtöbb energiát generáló manővereket lépjük, és pajzsvisszatöltésre végképp nem lesz módunk.

A nagy hajók legnagyobb gyengesége, hogy általában a rengeteg eldobott piros kocka ellenére keveset tudnak módosítani a dobott értékeken. Így egy sikeres listának törnie kell a fejét ezen a problémán.

Fontos, a huge ship-ek teljes energián kezdik meg a játékot, mind az Aft-on, mind a fegyverfelfüggesztés kártyákon (egyéb, pl cargo fejlesztéseken NEM). Valamint, a Range 4-re és Range 5-re nem jár a Range 3-ért is járó 1 védekezőkockánál több távolságbónusz!

Quad Laser Cannons

Ez egy meglehetősen rövid hatótávú támadás, ellenben beépített Gunner képességgel. Az epic hajóink általában nem tudnak közvetlenül maguk mellé lőni az elsődleges fegyverükkel, így vagy támogató hajókkal, vagy valami egyéb fejlesztéssel biztosítanunk kell azt, hogy egy-két magányos, ellenséges vadászgép ne lőhessen ki minket zavartalanul közvetlen közelről.

Single Turbolasers

3-astól 5-ös távolságra lövő ágyúk! Rettenetesen jó érzés egy-két ilyennel megtámogatni a korvettünket, és az ellenséges óriáshajóval tűzpárbajba bocsátkozni, miközben középen a vadászkötelékeink kergetik a bombázókötelékeket.

Ami fontos, igen(he??:)), a védekező fél ezen támadás ellen megduplázza a zöld kockáinak számát. Nem, nem ezzel az ágyúval lövünk TIE-okra. Ellenben a 0, vagy akár az 1 agiity-s hajók is jó célpontot nyújtanak ennek a fegyvernek. Két energiába kerül a használata, ami önmagában nem sok, de nem tudunk így 3-at az idők végezetéig működtetni.

Ion Cannon Battery

Ion fegyvereket szeretjük? Na, ez az ion fegyver legalább kritikus sebet okoz. Persze pajzsba ugyan annyit ér. Ellenben, az ellenséges epic hajón egy ion másként működik, nem a mozgást zavarja össze, hanem kiiktat egy energia tokent. Ezeknek az óriáshajóknak majdhogynem a pajzsuknál is fontosabb az energiájuk, gyakorlatilag energia elvételével támadásoktól, vagy későbbi pajzsoktól fosztjuk meg őket.

Dual Laser Turret

Olcsóbb, mint a Quad, nagyobb a távolsága, és íven kívülre is lőhetünk vele! A gunner képesség elvesztése lehet, hogy fáj, de Gozantir-a ezt hoznám. Kár, hogy másra nem is tudjuk hozni, mert jó lenne a többi epic hajó védtelen tatjára is.

Epic modifikációk

A sztenderd modifikációinkat nem lehet az óriás hajókra ráaggatni, ellenben a huge ship-ek is kaptak saját fejlesztéseket a Gozanti-kiegészítőben.

Fontos, azon hajóknak is, melyeknek két fele van, ettől függetlenül csak egy modifikációjuk lehet.

Ordnance Tubes

Valakik sokat néztek Battlestar Galacticát, és elhatározták, hogy lődözzenek torpedókat és/vagy rakétákat a Báziscsillagok, Csillagrombolók, Raiderek is. És egy ekkora hajón, hála a raktáraknak, kifogyhatatlan mennyiség áll a rendelkezésünkre, így nem kell eldobnunk a fejlesztés kártyáinkat használat után, ellentétben a szokásos játékban megszokottaktól.

Mivel aránylag friss lap, ezért kíváncsian várom, hogyan fog szerepleni a jövőben.

Optimized Generators

Mi kell a nagy hajónak? ENERGIA! Mennyi? MÉG TÖBB!

Ezzel a fejlesztéssel egy erős fegyvert működtethetünk ingyen és bérmentve, vagy ha védekező szemszögből akarjuk nézni, körönként két pajzsnyi áramot ingyen termelünk. Az az 5 pont a 300, 400 pontos keretbe bőven megéri. Vagy ezt, vagy a következőt érdemes rátenni a hajónkra, ha nem rakétás tubusban gondolkodunk.

Automated Protocols

Körönként egyszer, egy energiáért cserébe kaphatunk egy reinforce  vagy egy recover akciót, ha valami más akciót végeztünk el, nem ezek egyikét. Mivel a (korvett-nek és a Raider-nek) hajónak két fele van, mindkettő végezhet el akciókat, így elég könnyű ezt összekombinálni.

Ha a hajónk kevesebb energiát használ csak, lehet, erősebb fejlesztés, mint az előző (optimalizált generátorok).

Elő a nagyágyúkkal, dübörögjenek a lézerek, repüljenek a rakéták, lyukadjanak a hajótestek! Az swmini legyen veletek!

További bejegyzések

1 hozzászólás

Comments are closed.