Az ILM hőskorában, a Star Wars első részeinek vetítésekor, még nem állt rendelkezésre akkora számítási kapacitás, ami lehetővé tette volna a mostani filmes trükkök elkészítését. A nagyszabású díszletek sem a monitorok képernyőjén keltek életre. Egér helyett a művészek ecsetet ragadtak és „egyszerűen” megfestették őket.

A hátterek egy plexilapon születtek meg, hétköznapi olajfestékek felhasználásával. Az alkotó akkora plexin festette meg a jelentet, amekkorára a kamerának szüksége volt arra, hogy tökéletes legyen a beállítás. Ezzel az egyszerű technikával sikerült elérniük, hogy működött az illúzió, beszippantott a látvány. Az így készült háttereket valós szereplők felvételeivel kombinálták, így érték el a kívánt hatást.

Ezeken a munkákon olyan nevek dolgoztak, mint Chris Evans, Mike Pangrazio, Ralph MacQuarrie, Harrison Ellenshaw és Frank Ordaz.

Chris Evans

Nos, ez a Chris Evans, nem az a Chris Evans a hölgyek legnagyobb örömére/bánatára. (A kívánt részt nyugodtan húzzátok alá.) Chrisopher Leit Evans, 1954-ben született Bremertonban, Whasington államban. Olyan nagyszerű filmekhez készített háttérfestéseket, mint a Birodalom Visszavág, A Jedi Visszatér, Indiana Jones és a Végzet temploma, Titanic, Willow, Benjamin Button különös élete és a Halálsoron.

Mike Pangrazio

Mike Pangrazio mindenféle tapasztalat nélkül csatlakozott az ILM-hez, szóval Ralph McQuarrie – a mester maga – padavanjává fogadta, és mintegy három éven át tanította a szakma rejtelmeire. Első munkáinak egyike a Halálcsillag vonósugár generátor háttér elkészítése volt a Star Wars: Új Reményben.

za1gtmbgyui2dws2npug

yvtge1lvthoe386gae3y

Számos film hátterét köszönhetjük neki. Mint például az Elveszett frigyláda fosztogatóinak ikonikus zárójelenete, ahol a Frigyládát elsüllyesztik az egyik kormányzati raktár mélyére, számos más egyenkonténer közé. Most a Weta Digital igazgatójaként tevékenykedik és ő tervezte a jelenleg szuperáló nyitó logót a Walt Disney számára.

Ralph McQuarrie

Karrierjét technikai illusztrátorként kezdte a Boeingnél és az Apollo programról készített bemutatókat a CBS számára. Az Oscar-díjas legenda, Ralph McQuire volt az a kreatív géniusz az összes Star Wars film mögött, aki George Lucas nyers elképzeléseit életre tudta kelteni. Tette ezt úgy, hogy látványtervei mind a mai napig hatnak, inspirálnak. Zsenialitását, egyedi látásmódját adta nem csak a Star Wars, hanem az eredeti Battlestar Galactica, a Harmadik ípusú találkozások és az E.T., a földönkívüli filmekhez is.

Harriosn Ellenshaw

Pangrazio-val és McQuarrie-vel együtt ő volt a harmadik háttérfestő az eredeti Star Wars-on. Részt vett Az Új Remény elkészítésében, felügyelte az ILM részéről A Birodalom Visszavág munkálatait. Dolgozott Disney filmeken is, mint a Tron és A fekete lyuk, amelyért Oscar-díjra jelölték.

Ellenshaw, McQuarrie és Pangrazio A Birodalom Visszavág forgatásán

Frank Ordaz

Frank Ordaz azt állítja, hogy már hét éves korában tudta, hogy művész lesz. Így mesél erről:

„10 éves koromban Theodore N. Lukits protréfestő mesternél tanultam, de Sam Hyde Harris is egyengette az utam, aki Norman Rockwell barátja volt. Két olyan ember sztorijain nőttem fel, akik az 1800 -as évek gyermekei voltak. Ahogy elvégeztem az Art Center College of Design -t, azonnal festeni kezdtem a moziiparnak és George Lucas cége az ILM is így talált rám. Első melóm az E.T. hátterének festése volt. Spilberg imádta és beindult a karrierem.”

Ebbed a jelenetben, háttérfestéssel takarták Jabba a Hutt vitorlás naszádjának tartó oszlopait. Ráaádásul, amikor Luke átugrik egyik kisebb AG csónakról a másikra, a kapaszkodó Lando festve van a képen.

Más művészek lenyűgöző hátterei

Erről a háttéről tutira nem mondtuk volna meg, hogy nem díszlet, csupán egy festmény.

Nekünk leesett az állunk, de szerintem Ti is rácsodálkoztatok néhányra! A fenti művészek segítsége nélkül elképzelhetetlen lett volna az a fantasztikus és lebilincselő látásmód, mellyel mindannyiunk szívét és képzeletét rabul eljtette, elvarázsolta az a messzi, messzi galaxis!

Az SWMINI legyen Veletek! 😉