kihraxz.png

Volt már szó Miranda Doni-ról, az új T-70-esekről, Vaderről és Punisherről, de méltánytalanul hallgattunk az eddigi legerősebb és legváltozatosabb Scum & Villainy (S&V) hullámról. Kaptunk benne szépet (Kihraxz), s csúnya féltéglát (YV-666), agresszívet (Bossk), szupportívat (Latts Razzi), defenzívet (Graz the Hunter), és olyat aki minden helyzetben megállja a helyét (Talonbane Cobra). Legnagyobb szépsége, hogy nem elégszik meg azzal, hogy eláraszt minket rengeteg kiemelkedő pilótával, de remek fejlesztéseket is csatol hozzá, amelyek mondhatnám, hogy elviszik a hátukon a hullámot. Mesélnék a külön-külön is a lapokról, de szerintem listákba rendezve, látva az összefüggéseket sokkal hasznosabb képet kapunk erről a Wave-ről.

Vérdíjat begyűjteni

Bár tudom, hogy a nagy hajók ideje „leáldozott” a Twin Laser Turret megjelenésével, de azt gondolom, hogy ez nem szabad, hogy meggátoljon miket a legjobb képességű pilóták használatában. A S&V két nagyágyúja Bossk és Boba remek választás lehet a kellemetlenkedő arc dodger  squadok ellen. Mivel nem turretes hajókról beszélünk, ezért ugyan nem lőhetünk a szó hagyományos értelmében körbe, de a másodlagos tűzívekel kiiktathatjuk a rettegett Autothrustereket.

Mit kell rakni Bosskra? Kell a kritikus találat, de Mangler vagy Calculation? Én a Calculation mellett tenném le a voksomat ha muszáj dönteni, mert az YV-666 meglehetősen lomha és nagyon nehéz lesz az ellenfelünket az első tűzíven tartani. De szerencsénkre, ha ügyesen állítjuk össze a squadunkat juthat mindkettőre pont. A Calculation-höz biztosítanunk kell fókuszt akkor is, ha éppen piros manővert hajtunk végre, ezért ideális választás a kizárólag Scum frakció által alkalmazható Outlaw Tech. Haladjunk tovább! Mi lesz akkor ha már van kritikusunk? Mivel a kritikusunkat a dupla sebre cseréljük, valahogy azért még becsempésznénk egy felfordított lapot az ellenfélre. Ebben segít Greedo. Van 6 pajzsunk így van bőven lehetőségünk elnyelni a kritikusokat. Maradt még egy Crew slot-unk. Ide érdemes egy K4 biztonsági droidot telepítenünk, hogy legyen lehetőségünk újradobni, ha már az akciónkat fókuszra költjük.

Bobára nem fecsérelnék sok szót. Mivel újradobásunk van rengeteg, ezért már csak a fókuszra kell koncentrálnunk, de lehetőleg legyen több is, hogy maradjon védekezni. A Veteran Instinct abban segít, hogy kijátszuk az arc dodgereket. A boost lehetőségével pozícióba tudunk kerülni a hátsó tűzívünkkel, ha netán az oldalunkba került az ellenfél.

bnb.png

Stimulálva

Latts Razzi a klónháborúk idején ténykedett fejvadászként. Egy rövid ideig együtt dolgozott Boba Fettel, Bosskkal és Dengarral. Bosskal való kis együttműködésük átültetődik az X-wing játékába is, ugyanis sikerült egy elég erős kombót összedobnia az FFG-nek.

Az YV-666 legkisebb pilot skill-ű nevesített pilótája Latts Razzi remek példa arra, hogy az S&V-ek van támogató képessége Serissu-n kívül is. Ha van egy target lock-ja az ellenfelén, akkor elköltheti azt arra, hogy egy támadás erejéig csökkentse annak az agilitity-jét (nem kell, hogy az ő támadása legyen). Ha esetleg úgy adódna, hogy rá tudunk lőni egy Stealth device-os TIE Interceptorra nagyon sokat számít, hogy az ellenfél 3, vagy 4 kockával védekezik. Bossk (aki éppen egy wookiee tetemét nyúzza a képen), mint crew ad egy fókuszt és egy target lockot egy stressszért cserébe, ha nem találnánk el elsőre célpontunkat. Hogy teljes egészében ki tudjuk használni a trandoshian által nyújtott fókuszt, nagyon javasolt egy gunner-t beültetni még mellé a hajónkba, hogy újra támadhassunk. Arra felhívnám a figyelmet, hogy Bossk képessége nincs limitálva körönként, viszont stresszelni csak egyszer stresszel. Ha a második támadásunk is sikertelen, a fókusz és a target lock akkor is jár, csak már extra stress nélkül. Lattsival érdemes egyszerre több vasat is a tűzben tartani és a harmadik crew slot-ba beültetni egy Weapons engineer-t, hogy egyszerre több ellenfelünkön is tarthassuk a target lockot. Ez szerencsére jó kombináció Bosskkal is, mert miután vele rálockoltunk a kötelező célpontunkra, szabadon választhatunk egy másodikat.

swx31_preview3.jpg

Most már csak olyan hajókat kell beraknunk mellé, akik masszív sebzéseket tudnak bevinni. Amikor a Most Wanted-dal megkaptuk N’Dru Suhlak-ot, őt éreztem az egyik legerősebb lapnak. A Lone Wolffal és egy Cluster Missiles zsugával párosítva komoly sebeket tudtunk kiosztani, ha volt egy fókuszunk is. Sajnos két külön körben kellett eddig beszereznünk a rakéta kilövéséhez szükséges target lockot és a fókuszt. Ez most megoldódott azzal, hogy a Glitter Stimkártyát megkaptuk. Remek fegyver.

A csapatunkat már csak a Black Sun nagy ászával kell megkoronáznunk. Talonbane egyes távolságra 5 kockávol osztja az áldást, 3-asra pedig 4 kockával védekezünk. Ha sikerül egyes távolságra bemanővereznünk magunkat az ellenféltől, akkor egy akcióval kaphatunk egy target lockot amivel akárhány kockát újradobhatunk. A remek csillogós stimünkkel pedig minden fókuszt beforgathatunk. Egy ilyen lövés közel 74%-os valószínűséggel 5 találatot eredményez, és nagyjából 22%-os valószínűséggel 4-et. Ez bőven elég bármilyen Interceptor eltüntetésére. 1 teljes pontért ezt még megdobhatjuk a másik kedvenc lapommal a Wave 7-ből a Crack Shottal, amivel egy elkerülést elvehetünk az ellenfelünktől a kritikus pillanatban. Láttam már olyat, hogy Talobane egy lövésből eltüntetett egy TIE Phantomot, vagy a kritikusokat összeadva egy támadás alatt 7 sebet osztott egy Y-szárnyúra, de jó eséllyel indul Soontir Fel ellen is.

hunting_party.png

Ha győz a matek

Bármennyire is utálom a Twin Laser Turret (TLT) fejlesztést, a hatékonyságát el kell ismernem. Alapvetően nem kedvelem azokat a buildeket, amelyek úgymond buta manőverezéssel is életképesek. Na pont ilyenek a tornyos hajók. Ezek közül is TLT a legrosszabb. Körönkénti két támadással villámgyorsan le tudja szívni a nagyhajóink életerejét. 4 TLT-s hajó két kör alatt megeszik egy Decimátort, vagy nagyjából bármilyen más nagyhajót. A kis hajók közül, annak amelyiknek nincs legalább 2 agilitása, de inkább 3 ugyanebbe a kategóriába esik, csak az még gyorsabban elhullik, mert nincs annyi éltereje. A TLT másodlagos fegyvernek számít, ezért az ellenfelünk még a Range-bónuszt sem kapja meg a 3-as távolságra. Ennek gyakorlatilag az egyetlen ellenszere egy magas agilitású, autothrusteres, arc dodger squad, amelyet az ellenfelünk igyekszik egyes távolságon belülre navigálni az Y-szárnyúakhoz. Az azért elég valószínűtlen, hogy mind a 4-hez Range 1-be kerüljön, és ha már csak 2-3 hajóról tudjuk lőni akkor körönként 4-6, 3 kockás támadásból 1 előbb utóbb át fog csúszni az ellenfél védelmén. Ha más nem, azért meg lefogyasztjuk a tokeneit az első 2-3-al.

adamywing.jpg

Az R4-es mezőgazdasági droid remek párosítás a TLT-hez, majdhogynem azt mondanám, hogy az FFG ehhez találta ki előre. Egy fókusz elköltéséért kapunk egy Target Lockot. Fókuszt az új szabályok szerint akkor is költhetünk, ha nem dobtunk fókuszt a kockákon, így ha sikerül 3 blanket dobni, akkor elköltjük a fókuszt, kapunk egy target lockot, és még ugyanabban a támadásban elköltjük azt, hogy minden kockánkat újradobjuk. Ha a fókusz elköltésével még ráadásul sikerül elsőre valami értelmes eredményt kihozni a támadásból, akkor a target lockot megtarthatjuk a második támadásra. Sajnos mivel két pont a droid, ezért csak két hajónkra fér rá, de ezzel együtt lehet élni szerintem.

tiny_lasers.png

Verdikt

Egyszerűen imádom a Wave 7-et és azt, amit a Scummal csinált. Remek új pilótákat kaptunk, amelyekből végre nem csak a legmagasabb pilot skillűek a használhatóak. A Crack Shottal és a Glitter Stimmel nem tudok betelni, külön-külön és együtt is remek fejlesztés bárhova is rakjuk. A Kihraxz-al végre kapunk megint Predator-t, amely eddig csak a TIE Defender-ben volt, és legyünk őszinték, kinek kell 2-3 TIE Defender? Bossk remekül megállja a helyét Crew-ként és pilótaként egyaránt, Latts Razzi meg remek színt tud vinni a Scumok játékába. Bár sokan szidják és nem szeretik, de szerintem mind designra, mind képességre remek hajó lett a Kihraxz (és főleg Talonbane).

A Blog legyen Veletek!