imp.jpgMi sem mutatja jobban, hogy az X-Wing egy remek játék, hogy a játékosközösség kitermeli maga közül a bajnokait és kiváló íróit. Alábbiakban Tóth Benjámin írását olvashatjátok a “másik” oldalról. 

Sebők Ricsi kiváló írását olvasva megjött a kedvem, hogy én is írjak az újonnan kijött hajók elit pilótáiról, azonban mivel nekem a szívem a birodalom irányába húz, és ott nem jött ki nyolcas pilóta skillű pilóta, így én lementem a hetesekre és róluk fogok írni, név szerint „Redline”-ról és „Omega Ace”-ről

A hetes pilóta skill

 Szerintem két féle pilóta skill a jó: a nyolc-tizenegy, itt vannak az elitek, az ace-ek, akiknél fontos, hogy először lőjenek vagy, hogy utoljára mozogjanak. A másik pedig az egy-három. Itt a blokkolók, a névtelenek vannak, akik szeretnek az utadban lenni, bombákkal dobálni és csupa idegesítő dolgot csinálni. A többi esetben a pilóta skill számomra csak pontkidobás. Inkább fizetek két-három plusz pontot, egy-két pilóta skillért, vagy vesztek három-négy skillt két-három pontért cserébe. Így minden ebben a sávban lévő pilótának erős képességének kell, hogy legyen azért, hogy repüljek vele (tudom, túl kompetitív vagyok). Szerencsére a következő hajók felett nem lehet csak úgy elsiklani.

„Redline”

 Elsőként beszéljünk a birodalom új rakétakirályáról „Redline”-ról. A Punisher és Extra munition kártya előtt a rakéták/torpedók elvesztegetett pontnak tűntek számomra minden felállásban egy-két kivétellel (A-wing/TIE-advanced + Push the Limit + Proton rockets). Ennek az oka, hogy hiába dobsz sok kockával, ha nincs kocka módosításod (el kell dobnod a target lockod és nincs fókuszod) egyszerűen jobban megéri egy-két kockával kevesebbel dobni és elhasználni a target lockot ott, vagy ha nem is, de semmiképp nem értek meg a rakéták/torpedók 4-5 pontot azért, hogy egy körben eggyel többet sebezhess. Azonban ezt a Punisher és elsősorban „Redline” megváltoztatta.

„Redline” képessége az, hogy két target lockja lehet egy hajón, és amikor kap egy target lockot (fontos, hogy nem csak target lock akciókor ahogy azt később is láthatjuk) kaphat még egyet ugyanarra a hajóra, amire az elsőt. A képesség elsőre nem tűnhet túl erősnek, hiszen nem dobhatsz újra egy kockát kétszer, miért kéne neked két target lock? Minden megváltozik, ahogy megnézed mit szerelhetsz fel a monstrumra amit Punishernek hívunk. Két rakéta és két torpedó! A képességgel minden panaszom, ami miatt felesleges pontnak tartottam a rakétákat elszáll. Mindig lesz target lockod, hogy módosítsd a kockáid támadáskor. Mi mást akarsz még?

Nézzük csak jobban azokat a fejlesztési lehetőségeket. Mit látunk? Az első bomber system upgraddel? Akik beszéltek velem a system upgradekről jól tudják, hogy a kedvenc fejlesztésem ebben a kategóriában (Az advanced targeting computert leszámítva) a fire-control system. De mit jelent ez a Punisher számára? Nem kell akciót pazarolnom target lockolni, és így is kilőhetem a rakétáimat és esetleg lehet egy fókuszom is?

Ok nem feltétlenül az első körben, de azért mégis jól hangzik nem? És itt jön képbe, hogy „Redline” akkor is kaphat még egy target lockot, ha nem akcióból kapja az elsőt. Szóval minden lövés után kaphatsz két target lockot a védekezőn, amit a következő körben rakéták és torpedók kilövésére használhatsz, ami után kapsz két target lockot a védőn és… Értitek ugye (gonosz mosoly)?

Azért érdemes szót ejteni a Punishert azon előnyeiről is, amik nem kapcsolódnak a rakéták és torpedók kilövéséhez. Az első, amin megakad az ember szeme, az a kilenc élet (6 hull 3 pajzs). Ez az ugyanabban a hullámban kiadott K-winggel együtt a legtöbb élet egy kis talpú hajón. A másik fontos pozitívum a boost akció. Mint írtam ideális esetben nem kell akciót használnod ahhoz, hogy kilődd a muníciódat, így használhatod ezt az ideális pozíció felvételéhez. Ez az orsózás rovására ment, de a boost véleményem szerint hasznosabb, főleg ha a bomba fejlesztéseidet is tervezed használni.

Azért említsük meg a hajó hátrányait. Az védőkocka azt jelenti, hogy hiába a kilenc élet, a Punisher két kör alatt könnyen kilőhető, így figyelni kell a pozícionálásra. Ezt erősen megnehezíti a meglehetősen gyenge tárcsa, ami egy bomberen nem meglepetés, de az egyes éles hiánya azért érezhető. Az utolsó nagy hátránya a hajónak ami minden bombázónak; az az elit fejlesztés hiánya. Így nincs veteran instincts, ami nagyon hasznos lenne.

Leltár:

Még mielőtt beleugranék abba, hogy milyen rakétákkal öljük ellenfelünket beszéljünk a nem rakéta felszerelésekről:

Fire-control system: Ez a kártya szerintem kötelező minden Punisheren, aki rakétákat vagy torpedókat tervez ontani magából.

Autothrusters: A Punisher egy offensive hajó, aki szeret hármas rangeből lövöldözni. Nem akarsz akciókat pazarolni védekezésre (fókusz, védekező boost). Ezt összerakva azzal, hogy a minden irányba lövő fegyverek (TLT) eléggé prevalensek mostanában az autothrustert az egyik, ha nem a legerősebb modificationné emeli kedvenc bombázónkon.

Extra munitions: Kötelező, gyakorlatilag 2 pontért egy-vagy két muníció.

Beszéljünk a rakétákról/torpedókról:

Gyakorlatilag a proton rakéták kivételével bármelyik muníciót felszerelheti „Redline”, azonban egyet ki szeretnék emelni, ami nem más, mint a cluster missiles. Ezzel a rakétával már az első támadás után is megkapod a dupla target lockodat, szóval mindegyik lövéshez lesz target lockod, ami egyedi szerintem az összes hajó közt.

Két kedvenc „Redline” összeállításom:

 „Redline” (41)

  • Fire-control system

  • Autothrusters

  • Extra munitions

  • Proton torpedoes

  • Cluster missiles

A proton torpedók tökéletesek az első körös lövéshez a fókusz befordítás miatt, és a következő körben, amikor közelebb vagy, lőhetsz fókusz akció után a clusterrel maximum hatékonysággal.

„Redline” (44)

  • Fire-control system

  • Autothrusters

  • Extra munitions

  • Advanced proton torpedoes

  • Homing missiles

Anti-„két hajós lista” lista. A homing felettébb jó olyan ellenfelek ellen, akik kitérés tokenre hagyatkozva próbálnak túlélni, míg az advanced proton torpedók kegyetlen pusztítást tudnak okozni, ha van fókuszod (ami a fire-control system miatt lehetséges).

Mit reptessünk „Redline” mellett?

Bármit. De tényleg. Redline nem függ senkitől. Jó control listába ion + stressz torpedókkal, és sebzés listákba az előbb említett felszereléssel. Az én kedvenc összeállításom mini swarm mellett van:

„Redline” (41)

  • Fire-control system

  • Autothrusters

  • Extra munitions

  • Proton torpedoes

  • Cluster missiles

Howlrunner (18)

Dark Curse (16)

Academy Pilot (12)

Academy Pilot (12)

„Omega Ace”

 Beszéljünk a másik hetesünkről, az új TIE/FO-ban ülő „Omega Ace”-ről. Ahhoz, hogy megértsük a pilóta előnyeit nézzük először a hajót

A TIE/FO fighter

Az új TIE/FO az új alap szett birodalmi (Első rendi) hajója, amiből rögtön kettőt is kapsz. Kezdjük a hajó legnagyobb előnyével: Gyönyörű. Nem találok rá szavakat, mennyire tetszik. A Fantasy Flight Games felülmúlta önmagát, pedig eddig sem lehetett panasz a hajóik kinézetére (na jó, talán a Hound’s Tooth festése egy kicsit csúnyácska).

De beszéljünk a játéktechnikai tulajdonságairól. A hajót mindenki az eredeti TIE fighterrel fogja összehasonlítani, pedig ez szerintem egy hatalmas hiba. Ez a hajó nem más, mint egy olcsóbb TIE interceptor, fantasztikus tárcsával, zseniális mobilitással. A kettes Segnor-loop egy méltó pótlás a zöld négyes egyenes elvesztéséért. Viszont a hatalmas hátrány a két támadókocka, illetve a boost elvesztése. Ezekért véleményem szerint nem kárpótol a 4-5 pont, illetve a target lock és az egy pajzs.

De hogy ne lehessen senkinek sem kifogása, hasonlítsuk össze a klasszikus TIE fighterrel is. Kapsz target lock akciót, egy jobb tárcsát és egy pajzsot 3 pontért. Jól hangzik, nem? De igen egészen addig, amíg nem nézed így: hoznál inkább négy Epsilon squadron-t vagy 5 academy-t? Nálam ez nem kérdés, 5 academy. Eggyel kevesebb élet, de kettővel több támadókocka. Ha sokat hozol a TIE/FO-ból szerintem eldobod a hajó legnagyobb előnyét, a kiváló tárcsát, amivel uralhatod a pályát. Ha a TIE/FO egy ponttal olcsóbb lenne, sokkal jobban tetszene (hozzáteszem, hogy valószínűleg akkor túl jó lenne, mert 7 beleférne 100 pontba). Így kellenek a jó képességek ahhoz, hogy a hajót megérje hozni.

Vajon tudja-e ezt teljesíteni „Omega Ace”? A képessége első ránézése kiválóan hangzik, minden kockából krit? Igen, köszönöm. Azonban, ha belegondolsz, hogy ez csak két kocka, mindjárt megváltozik a véleményed. Két kockánál fókusz + target lock 87%-ban mind találat, három kockánál ez 82% és négy kockánál ez már csak 77%. És minél több kockával dobsz, a kritek annál többet érnek. Két krit még nem vészes, na de négy halálos tud lenni. Így szeretnél minél több kockával dobni, ami azt jelenti, hogy szeretnél egyes távon lenni. És itt jön „Omega Ace” szerintem legnagyobb baja. A 7-es skill. Nem elég magas ahhoz, hogy Soontir, Vader vagy Jake vadász legyen. Azonban ne írjuk még le Ace barátunkat.

Leltár:

Push the limit: Nyilvánvaló választás, így minden körben tudod használni a képességed egy stresszért, ami nem nagy probléma, mivel minden kettes manőver zöld (kivéve a Segnor-loop), azonban elveszted az esetek nagy részében a Segnor-loopot. Mindenki ezzel próbálja ki először szerintem azonban nem ez a legjobb, hanem:

Opportunist: Ha azon gondolkodtál, hogy miért beszél ez az idióta négy kritről, mikor nem fogsz annyit dobni egy TIE/FO-val, itt a megoldás. A kártya, amit még életemben nem használtam elképesztően vonzó lett. Igaz, hogy nem tudom használni a képességemet minden körben, viszont amikor tudom (két körönként) akkor akár négy kockás támadást is dobhatok. A hetes pilóta skill elég magas ahhoz, hogy mások leszedjék a tokeneket, és a tárcsa elég jó ahhoz, hogy a stressz ne zavarjon.

Veteran instincts: A hét egy olyan kicsi szám.

Comm relay: A TIE/FO fighter kiegészítővel ez a kártya nagyon erős lesz szerintem. Párosítod a következő kártyával és nagyon erős kombót tudsz összerakni.

Stealth device: Hiába az egy pajzs, segíteni fog a Stealth device a túléléseden, hogy oszd a kriteket.

Három kedvenc „Omega Ace” felépítésem:

 Ha alacsonyabb pilóta skillű pilótákkal párosítod:

Omega Ace” (30)

  • Opportunist

  • Stealth device

  • Comm relay

Ha magasabbakkal:

„Omega Ace” (29)

  • Push the limit

  • Stealth device

  • Comm relay

Ezekkel az összeállításokkal „Omega Ace” lesz a birodalom egyik legolcsóbb „Ace”-e. Azonban nem tudom, hogy elég erős lesz-e, hogy ne két crack shot black squadront hozz a pontokból.

Mit reptessünk „Omega Ace”-szel?

 Tudom, hogy másodszor mondom a cikkben, de mini swarmot. „Omega Ace” akkor lesz a legerősebb, ha nem ő lesz az elsődleges célpont, vagy ha igen akkor is neked lesz jó:

„Omega Ace” (30)

  • Opportunist

  • Stealth device

  • Comm relay

Howlrunner (24)

  • Push the limit

  • Stealth device

Black Squadron Pilot (15)

  • Crack shot

Black Squadron Pilot (15)

  • Crack shot

Black Squadron Pilot (15)

  • Crack shot

 Ha az olvasók igényt tartanak rá, semmilyen struktúrát nem követve különböző birodalmi elit pilótákon végigmegyek, így láthatjátok Col. Vessery-t, Rear Admiral Chiraneau-t, Whisper-t, Howlrunnert és a Csillagok Háborúja univerzum többi hősét. Éljen a Birodalom mindörökké!

Tóth Benjámin

 és a Blog legyen veletek!:)

További bejegyzések

2 HOZZÁSZÓLÁS

  1. köszi a cikket!
    a raketták a munitions elött sem voltak azért rosszak: a 8 eddig megjelent fajtából csak 3-nál kell elkölteni a target lock-ot, a többinél maradthat a módosításhoz 🙂

  2. @skunk21: Ez igaz, főleg a torpedóknál jött ki ez a betegség, azonban a pont/érték arány azoknál sem volt túl jó, ahol megmaradt a target lock véleményem szerint

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ