punisher.jpg

Egyszerre jelent meg kis hazánkban az X-wing-hez a Raider-osztályú romboló, a továbbfejlesztett TIE Advanced kíséretében, és a 7. hullám, amely egy csomó új érdekességet hozott a játékba. Rengeteg lehetőségünk nyílt, amellyel felborogathatjuk a jelenlegi B-wingek és Aggressorok egyeduralmát. Az alábbiakban összeállítottam nektek néhány Dogfight listát, amelyek ezekre a kiegészítőkre épülnek.

Most látsz! Most nem látsz!

Eddig versenyeken nem igazán láttuk Vadert a legelső filmből elhíresült TIE Advanced-jében. Lássuk be, drága is volt, lomha is volt, és nem is támadott akkorát, hogy érdemben megérje vele foglalkozni. Egyetlen erénye az volt, hogy a két akciójából egyet a Squad leaderrel átadhatott valaki másnak a közelében, de azért erre épített listát viszonylag keveset láttam. Most viszont megérkezett az új TIE/x1 cím és a hozzá tartozó Advanced Targeting Computer kártya, amelyekről azt gondolom, hogy rendszeresen elő fognak kerülni a buildekben. Plusz egy pontért nem egy extra kockát, hanem egyenesen egy konstans kritikus találat aggatunk Vaderre, vagy bármelyik másik TIE Advanced pilótánkra.

vader.png

Régóta gondolkodtam egy „arc dodger” csapat összeállításán de valahogy nem éreztem át sosem a három Interceptor-os build-eket. Azoknak a hajóknak az a legnagyobb gyengéje, hogy nem fér bele egyetlen hiba sem a játékunkba, mert minden találatot rögtön Hull-ra nyelünk el, és a kritikusok között igen kellemetlen meglepetések tudnak érni minket. A TIE Advanced-ek ugyan nem annyira agilisek manőverek terén, de az a két pajzs nagyon csábító lehetőség. Toldjuk meg Vadert az új Targeting Computerrel, egy Predatorral (hogy azért legyen újradobási lehetőségünk, ha már a Target Lockot nem költhetjük el), és egy Engine upgraddel! Két akciónk van Stressz nélkül, a Boost-al és a Barrel rollal pedig könnyen kimenthetjük magunkat a kellemetlen helyzetekből. Ehhez jár két kocka , amiből egyet garantáltan újradobhatunk és egy állandó krit, mindösszesen 37 pontért.

arc_vader.png

Ehhez csapjuk hozzá a már megszokott Super Soontir-t (Soontir Fel (TIE Interceptor), Push The Limit, Royal Guard TIE, Stealth Device, Autothruster), és egy Autothruster-es, Veteran Instinct-es Turr Phennirt (TIE Inteceptor). 100 pontból van 3 db 9-es pilóta szintű hajónk, meglehetősen erős Arc Dodger képességekkel.

Ha máshogy nem, hát nyers erővel

Zavar a versenyeket uraló 4 darab B-wing? Van egy jó hírem, itt az új csodafegyver, a Plasma torpedók! 2-3-as távra 4 kocka, és ha talál akkor még egy extra pajzsot is sebez. Oké-oké, de bejött 1-es távolságra az a fránya B-wing, most mihez kezdjek? Cluster Missiles! Régi fegyver, de hatásos: kétszer támadhatsz 3-3 kockával, az 1 zöld kocka ellen. Igazi csemege. És mi jobb a B-wingek ellen még ezeknél is? Beugratós kérdés. Ugyanez, csak még több! Extra muníció 2 pontért megduplázza a hozott Secondary Weapon kategóriájú kilőhető felszerelésed, ezért elengedhetetlen fejlesztés minden bombázóra.

A legtöbb rakétának és torpedónak (pl.: a fentebb felsoroltak) az a nagy gyengéje, hogy Target Lock szükséges hozzá, amelyet ráadásul a kilövéskor el is kell költened, így nem marad mivel újradobnod. Nos a Birodalom egyik legprofibb TIE Punisher pilótája, nevezett „Redline” erre is rájött, ezért ő rögtön két Target lockot aggat a kiszemelt célpontjaira, hogyha már megy a rakéta legyen mivel újradobnia. Mindezek mellé, (hogy teljes legyen az összkép) javasolt fejlesztés a Fire Control System, amellyel a felpakolt Target Lockot a helyén is tarthatjuk (Cluster Missiles esetén mindkét támadásra külön-külön kapunk egyet 🙂 ). Ezt már nem tudjuk mással megkoronázni, mint a tehetséges birodalmi mérnökök legújabb fejlesztésével Mark II Ion ikerhajtóművel, amellyel a lomha bombázónk minden enyhe fordulója (van neki mind a 3 sebességből) zöldre változik.

raging_redline.png

Eddig 39 pontnál járunk. Kellene még valami ütős az összeállaításba, nézzük meg mi a legnagyobb fellelhető a raktárban! VT-49 Decimator, Rear Admiral Chiraneau vezetésében röpke 46 pontért. Mit is szoktam erre rakni? Expose + Experimental interface. Maradt 8 pontom… Ugye tudjátok mi kerül 8 pontba, két Crew szlotot foglal, „E”-vel kezdődik, és „mperor Palpatine”-ra végződik? A tankunkba beültetjük az Uralkodót, és körönként 4 kockával osztjuk az áldást körbe mindenkinek. Egy fókuszt automatán kritikusra fordítunk (Chiraneau ellentengernagynak köszönhetően), a maradékot újradobhatjuk (az Experimental Interface miatt, az Expose mellé jár egy Target lock is), és ha még mindig nem tetszik valami, ott van az Uralkodó egy ajándék kritikus találattal.

control_tank.png

…majd ha bombák potyognak az égből!

Érezzük, hogy ez az Extra Munitions jó cucc. Csak kéne egy bombázó csapat is. Végignézve a birodalmi pilóták listáján rögtön feltűnik a bombázók Howlrunner-je, Jonus kapitány, aki lehetővé teszi a körülötte 1-es távban levő vadászoknak, hogy másodlagos fegyverrel történő támadásaikkor 2 kockát újradobhassanak. Nem is rossz, ha már a Target Lockot elköltöttük a kilövésükre. Sajnos (mint a gyönyörű hölgy esetében is) magunkra ez a képesség nem vonatkozik, ezért Elite Pilot Talentnek 1 teljes pontért választhatjuk a Crack Shotot, amelyet ha eldobunk akkor 1 evade-t levonhatunk az ellenségünk dobásából. Remek fejlesztés, ha mondjuk el szeretnénk találni egy Stealth device-os, Autothrusteres Super Soontir-t, vagy valami hasonló arc dodger borzadályt. Mindehhez csapjunk hozzá Extra munition-t és egy Homing Missile-t (amellyel az ellenfél nem használhat evade tokent), és kész is vagyunk.

Ki van még a bombázók botkormánya mögött? A már Armadában is jól ismert és méltán rettegett Major Rhymer. Képessége nem kevesebb annál, hogy a rá szerelt másodlagos fegyverzet lő távját plusz-mínusz 1-el módosítani tudja. Ha már itt tartunk érkezett a Punisherünk mellé a csomagban egy Adv. Homing Missile névre keresztelt rakéta 3 pontért, amely alapesetben csak és kizárólag 2-es távra használható, viszont szeretett Rhymer őrnagyunk képességével 1-estől 3-as távig el tudjuk lőni. Ez a rakéta azt tudja, hogy ha talál akkor egy kritikus sebzést bevisz a pajzs alá. Rendkívül kellemetlen tud lenni. Dobjuk mellé a már bemutatott Plasma Torpedót és Rhymerünk harcra kész.

Csapatunk következő eleme, mintha csak valami Slayer dalból lépett volna elő, Haláleső (alias „Deathrain”) nevet viseli. A bombákat le tudja dobni maga elé is, és minden ilyen után végrehajthat egy ingyenes Barrel Roll manővert. Természetesen az ő képességére lett kitalálva a Cluster Bombs fejlesztés, amelyet akcióként használhatunk (tehát eldobhatjuk lépés után). A bombák ledobása úgy zajlik, hogy lerakunk magunk elé széltében 3 darab Proximity bomba méretű korongot, amelyre ha rárepül az ellenfelünk (vagy rosszabb esetben mi) akkor berobban.

punisher-maneuvers-3.jpg

Bár eddig eléggé el volt hanyagolva az Enhanced Scopes szenzor fejlesztés (hozzátenném méltán), amely azt tudja, hogy az aktiválás fázisban 0-ásnak kell kezelnünk a pilóta képességünket, de most kifejezetten hasznos lehet a Punisher-ünkön. Mielőtt még bárki bárhova mozdulhatna berombolunk, és az arcukba (vagy rögtön rájuk) dobjuk a bombákat, hogy ne is legyen lehetőség az elkerülésükre. Ezen felül még odarakjuk a kötelező Extra Munitionst, a Plasma torpedókat, és kész is a csapatunk.

Sajnos itt képpel nem szolgálhatok a csapat összeállításáról, ugyanis az FFG még nem tett közzé hivatalos képeket néhány fejlesztésről, ezért csak röviden listába szedve megadom nektek ezt a csapatatot.

TIE Bomber: Captain Jonus (22)

  • Crack Shot (1)
  • Extra Munitions (2)
  • Homing Missiles (5)

TIE Bomber: Major Rhymer (26)

  • Extra Munitions (2)
  • Plasma Torpedoes (3)
  • Adv. Homing Missiles (3)

TIE Punisher: „Deathrain” (26)

  • Extra Munitions (2)
  • Plasma Torpedoes (3)
  • Cluster Mines (4)
  • Enhanced Scopes (1)

Összesen 100 pont.

Vader angyalai

Vader előnyeit nem taglalnám tovább, ebben a Buildben is benne van, mint a legizmosabb TIE Advanced pilóta. Csak annyit módosítottam az összeállításon, hogy lekerült róla a 4 pontos Engine Upgrade és kapott helyette egy Mark II Ion ikerhajtóművet 1 pontért.

Juno Eclipse-t Vader személyesen választotta ki a Fekete 8-as elit osztag (az egyik nem nevesített TIE Punisher pilóta osztaga) vezetésére, még a Nagy Jedi Tisztogatás idején. A Fekete 8-as volt a Birodalom gyorsreagálású speciális bevetési osztaga, amely személyesen  Vader felügyelete alatt állt. Juno innen került át a TIE Advanced x1-es fejlesztésére tesztpilótának, ahonnan Vader később áthelyezte a Starkiller kódnévre hallgató Sith Orgyilkos mellé. Juno Eclipse az Akadémia valaha volt egyik legjobb pilótája, olyan manővereket is képes volt a TIE x1-ből kicsikarni, amit másnak azóta sem sikerült. Juno képessége, hogy a választott manőverünk sebességét plusz-mínusz 1-el tudja változtatni a tárcsa felfedése után. Ezzel tulajdonképpen kibővettük a tárcsánkat ez alábbi módon.

capture.PNG

Juno szinte könyörög a Stay On Target képességért, amellyel tulajdonképpen ha 2-es sebességű manővert választunk neki, egy stressz tokenért az 1-3 sebességű manőverekből bármire változtathatunk. Ehhez elég jó a pilóta szintje is (8), így relatíve sok információ birtokában tudjuk újragondolni a manőverünk. Természetesen, itt is érdemes rárakni az x1 címet a az Adv. Targeting Computerrel, illetve megfontolásra érdemes az új TIE hajtómű is, hogy utána minél több zöld manőverünk legyen leszedni a felkerült stresszt.

Személy szerint ebbe a csapatba kiegészítésként én Zertik Strom-ot raknám még, aki szintén az új Raider kiegészítővel jött. Képessége nem más, minthogy a tőle egyes távolságra lévő ellenfelek nem kaphatják meg az 1-es távért járó extra kockájukat. A képességéhez javasolt fejlesztés a Proton Rockets, amellyel 1-es távra rögtön öt kockával lőhetünk, és még csak a Focus tokenünket se kell elkölteni hozzá. Ezen felül én felszerelném ugyanazt amit Vaderre, és kész is a TIE Advanced rajunk.

tie_x1_build.png

A változatosság gyönyörködtet

Mint fent is láttátok, az új kártyákra alapozva összeraktam nektek 4 teljesen különböző típusú birodalmi buildet, amely mind az új kiegészítőkre épül, és teljesen bizonyos vagyok benne, hogy még másik 6-8 hasonlóan életképeset gond nélkül tudnék abszolválni. Bármennyire is volt megosztó a 7. hullám bejelentése és hajói, azt gondolom, hogy rendkívül jól kibalanszolják a játékot az újonnan kapott fejlesztések. Visszatérnek az eddig hanyagolt bombázók, rengeteg új eszközt kapunk a sok pajzsos hajók (pl.: B-Wing) ellen, és újra megjelennek majd a színen partvonalra szorult, szívemnek kedves TIE Advanced-ek is.

…a Blog legyen veletek!