Itt vagyunk a nyár közepén és körülöttünk tombolnak a különböző hullámok. Nincs egy hete, hogy megemlékeztünk a Wave 2-ről és hirtelen nyakunkba esett a Wave 7! Ha a pletykák igazak, augusztusban már tologathatjuk az új X-Wing modelleket!

Utolsó hullámban „csak” a Scum-ok érkeztek, mint új frakció, szegény lázadó vagy birodalmi flottánkat sajnos nem bűvölték semmivel. Ennek annyi előnye volt, hogy nem kellett túl nagyra nyitnom a pénztárcám, bár Authotrusterst és egy Mangler cannont azért kénytelen voltam beszerezni.

Mikor pár hónapja megláttam az első infokat az új Wave-ről, őszintén szólva nem voltam hanyatt esve. Bár a statok egy része még homályba veszett, az már látszott, hogy nem ez lesz a szépségdíjas Hullám. Az FFG nem kisebb dolgot ígért, mint azt, hogy megreformálja a bombázókat a játékban.

Mielőtt nekiesnénk a gépeknek, nézzük milyen új taktikai elemet kaptunk:

SLAM (SubLight Accleration Motor): Gyakorlatilag egy nitro a hajónkon. Ezzel az akcióval végrehajthatunk még egy mozgást, ugyanazzal a sebességgel, amivel az elsőt megtettük. Utána kap a hajónk disable tokent és nem lőhet a körben. Ezzel az akcióval ki tudjuk hozni a hajónkat bármilyen vészes helyzetből, vagy megfelelő helyre pozicionálhatjuk egy támadást feláldozva. Azért ez nagyon hasznos dolognak tűnik, ha olyan hajók ellen játszunk amiknek nincsen tornya. Nagyon erős arc dodge eszköz!  Van egy 2 pontos fejlesztés amivel még egy ingyen akciót is csinálhatunk utána.

YV-666:

Mivel a filmből ismert hajók már a Wave 3-ban elfogytak, itt is a mára már nem hivatalossá vált EU-ból válogatott az FFG. Bár ezt a hajót mintha a Baumaxból hozták volna. Konkrétan egy tégla.  Az YV-666 az YT sorozathoz hasonlóan, szintén a Corellian Engineering Corporation műve, és a többi hajójához hasonlóan nagyon könnyen módosítható. Éppen ezért a csempészek és fejvadászok körében igen népszerű ez a típus is, ami a játékban sincs másképp. Akár a lázadás vagy a Birodalom is megkaphatta volna a gépet, ha a Firespray-re vagy az YT-kre gondolunk, de mivel a legismertebb pilóta a hírhedt Bossk, így a SCUM frakcióba jobban bele illik a gép.

Masszív (6 pajzs, 6 hull), jó tűzerővel (3) és bár egy repülő tégláról beszélünk, ehhez képest „jó” kitéréssel (1 :)) rendelkezik és a manőverei sem annyira botrányosak mint a birodalmi Shuttle-nek. Az alap trandoshan pilótát 29 pontért vesztegetik, de a fejlesztési sávot elnézve, különös tekintettel az „ágyú” upgradre, ez a pont könnyen magasba mehet (Nem teljesen értem a koncepciót, hogy miért trandoshan vezeti az alapgépet. Csak azért mert Bossk az? No mindegy…).

Hírhedt pilótából kapunk hármat: Latts Razzi a klónháború egyik ismert fejvadásza, aki még Ventressel is bulizott a múltban. Itt a játékban Target lockja bedobásával tudja segíteni a baráti hajókat, és csökkenti eggyel a célpont kitérését. Egy 3CPO –os Falcon ellen vicces lehet. Bossk már egy jóval ismertebb figura, Boba Fettel, Dengarral és IG-vel együtt ácsorgott az Executor hídján a Birodalom Visszavágban.  Nem mondom, hogy hosszú és bonyolult szerep volt, de legalább ott volt.:) A hajójával egy kritikust tud átforgatni két sima találatba. Nem rossz. Egy Mangler cannonnal jó kis kombó, esetleg egy Marksmanship vagy Calculation

A Hound’s Tooth „név” személy szerint nagyon bejön. Hat pontért, ha megsemmisül a hajó, felrakunk helyette Z-95-öst ugyanazokkal a pilótaképességekkel, ezzel szimbolizálva, hogy van egy kis menekülő hajó elrejtve a szállító belsejében. Ezt már a versenyeken is el tudom képzelni (más kérdés, hogy akkor hogyan is számoljuk a pontokat ilyen esetben?). Van még egy negyedik pilótánk, de ezt még nem tudjuk hivatalosan micsoda, így majd némi update-t kell eszközöljek megjelenés után (biztosan nem felejtem el…;))

Kihrazx Fighter

A Scumok kaptak egy X-Winget is, de olcsóbban. Azaz nem teljesen X-et, de egy nagyon hasonló képességű hajót. Egy nehéz vadászgép, amit Black Sun bűnszervezet fejlesztett ki és használ aktívan. Számtalan variációja létezik kinézetben, nincs igazából egy sablon csak irányelvek. A játékban csak az egyiket tudjuk megvenni/használni, ami az FFG-nek a legjobban tetszett. Tűzerőben jó (3), kitérésben átlagos (2), védelme szintén (4 test, 1 pajzs), bár a kritikusokra kicsit érzékenyebb. Tud a 4-s mellett 5-ös K-Turn-t ami nagyon hasznos tud lenni, cserébe nem tud előre vánszorogni (értsd. 1 előre).  Mindezt 20 pontért kapjuk, ami egész baráti, de 23 pontért már 5-ös pilótaképességgel is hozhatjuk. Kapunk két nevesített gépet is. Graz The Hunter egy tank, akire ha olyan lő rá akire ő is tud, kap még egy kitérést. Talonbane Cobra a legnagyobb ásza a szervezetnek, a pilótaképessége 9, amivel csak kevesen vetekedhetnek a galaxisban. A távolságból adódó saját bónuszokat duplázza, azaz közelre +2 támadó kocka, ha ő kapja az áldást messziről, akkor +2 kitérés. Korrekt.

Nem egy különösen egyedi hajó, de kellett a söpredéknek is egy általános vadász. Amiért érdemes elgondolkozni nekünk is a beszerzésén, az a lighting reflexes 1 pontos elit talent upgrade. Egy stressz tokenért egyszer a játék során megfordíthatjuk a hajónkat. Nem annyira jó mint a Veteran instict, de ha marad egy pontunk, jó kis meglepetést lehet vele okozni. Sajnos csak kis hajókra lehet rakni, így a Shuttlere nem.:(

K-Wing

A maradék két hajó már igazi nehézbombázó (mármint a szerepkörük szerint, mert egyébként rondák mint a…). A K – Winget precizós bombázásra és lassú csatahajók ellen tervezte az Y-Winget is gyártó Koensayr. Külön érdekessége, hogy nincs hiperhajtóműve, de azért a birodalmi missile bootokon már ismert SLAM hajtóművet azért kapott.

Annak ellenére, hogy kis talpon érkezik, elég masszív (5 test, 4 pajzs), szerény (1) kitéréssel, és gyenge (2) tűzerővel, DE ezt toronyként tudja szolgáltatni. Upgradek éppen, hogy kifértek a kártyára. Gyakorlatilag mindent vehetünk rá (na jó azért nincs robot, szenzor és még pár apróság), akár egy toronyfegyvert is, mint a legújabb ikerlézert! Ami különösen érdekessé teszi a gépet, az a SLAM akció. Így brutálisan megnő a sebessége és manőverező képessége. Bárki szájába oda tud rakni egy-két bombát. Őszintén szólva érdekesnek tartom, hogy egy bombázó simán elhagy egy elfogót (ez komoly?). Mi értelme van lassabb, gyengébb hajókat gyártani ha itt van ez? A gép maga 23 pont, így szinte biztos, hogy rendszeres szereplője lesz a versenyeknek.

swx33-miranda-doni-ship-build.pngKapunk két ászt is. Esege Toketu focus tokenjét használhatják a közelben támadó baráti hajók, míg Miranda Doni a pajzsával tud játszani. Vagy hozzáad a támadásához egyet, vagy elvesz így le/visszaépítve a védelmét. Az új ágyúval körönként tud gyógyulni és jó eséllyel sebet okozni, és ha mellérakjuk 3CPO-t is akkor minden lövés ellen fixen kap egy evadet. TIE Phantom legyen a talpán aki ezt a gépet leszedi…brutális tank, de ha akarjuk még bombákkal is telerakhatjuk.

Egy nagyon fontos upgradet tartalmaz a csomag Extra Munitions néven. Egy torpedó slottért és két pontért, minden egyéb nehézfegyverünket (torpedó, bomba, rakéta) kétszer tudunk ellőni. Így már érdemes elgondolkozni a drága fegyverek felszerelésén, talán a versenyekre is beteszik a lábukat. Sajnos az általános gépeken nem segít semmit, mivel a fejlesztés elviszi az egyetlen torpedó helyet…

K-Wing két új bombával is érkezik. Egyik ion tokeneket osztogat nagy mennyiségben, másik pedig egy csapda, ami egy sebzés mellé oszt két iont is és kihagyja az akcióját. A bombáknak egy nagy előnye, hogy nem lehet ellenük kitérést dobni, azaz ha jól dobjuk le (amiben a SLAM akció is segít), akkor nagyon halálos lehet a nagyobb kitérésű, de törékeny hajókra. Bombardier utasunkkal még jobban tudjuk kontrollálni, hogy hova „tojjuk” a bogyóinkat, mivel messzebbre is lerakhatjuk a gépünktől.

TIE Punisher

Nos  K-Wing igazi szépség ehhez a hajóhoz képest. Az ilyen más gépek darabjaiból összeeszkábált konstrukciókat csak ugly (csúf) -nak becézik. Most a TIE Bombert gondolta újra egy gyengébb fantáziával megáldott tervező, és összerakta a sokkal brutálisabb Punishert! Ha eltekintünk a hajó “szépségétől”, nem annyira rossz gépről van szó, bár a versenyek világát nem fogja felforgatni. Alig észrevehető tűzerő (2), hasonló kitérés (1), de masszív túlélés (6 test, 3 pajzs), mindezt 21 pontért. SLAM actiont nem kapott, de helyette van egy boost (????), mint a TIE Interceptoroknak vagy A-Wingeknek. A fejlesztési lehetőségei nagyon hasonlóak a K-Wingéhez, azaz gyakorlatilag minden, de ágyútorony helyett szenzorunk van ami nem biztos, hogy jó csere (sőt!).

Ez a gép csak másodlagos nehézfegyverek célbajutatására alkalmas, másra ne nagyon számítsunk tőle. Két profi pilótát kap a Birodalom a géphez, Deathrain előre is tud bombát dobni (majd “elugrani” előle), és “Readline”-t aki két Target Lockot tud fentartani egy célponton, ami nagyon hasznos, ha olyan fegyvert használunk amihez be kell dobni egyet (az már más kérdés hogyan is szerzünk kettőt…).

Kapunk hozzá egy új bombát cluster mines néven, amivel három tokent tudunk lerakni, és aki áthalad bármelyiken az 0-2 sebzést kap a dobásunktól függően. Mivel 4 pont, és itt is használhatjuk a nehézfegyver “duplázót” (Extra munitions), akár vicces is lehet ha telerakjuk vele a játékteret.

Amiért Birodalmi oldalon mindenképpen érdemes elgondolkozni a csomag beszerzésén, az a TIE MKII fejlesztés, amivel a manővereinket javíthatjuk azzal, hogy minden nem éles kanyar zöld manővernek számít. TIE Bomber, Punisher, Advance és a Defender tud ebből profitálni 1 pontért. Szerencsére kettő van a dobozban.

Elég vegyes érzelmeim vannak az új hullámmal kapcsolatban, biztos, hogy nem ez a legjobb Wave. Vannak nagyon jó upgrade kártyák, amik feléleszthetnek eddig mostohának tartott hajókat és új taktikai elemekkel bővíthetik a repertoárunkat. A Scum hajók nem sikerültek rosszul, pótolják a megfelelő hiányt és nagyon ötletesre sikerült Bossk gépe. Viszont maguk a gépek szerintem rondák, de ez szubjektív, a nagyobb gond, hogy nem sikerült megoldani a bombázók problémáját. Értem, hogy ez egy dogfight játék, ahol a bombázó nehezen értelmezhető, és probléma, hogy a játék szabályai nem teszik lehetővé a sebzés és találat szétválasztását, de nem biztos, hogy a legjobb utat sikerült választani. A fegyverek ezekre a hajókra olcsóak lettek, de a bombák továbbra is nagyon helyzetfüggőek.

Hamarosan meglátjuk.

További bejegyzések

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ