Utazunk kicsit a múltba, hogy bemutassuk az X-Wing miniatures Wave 2 hajóit. A 2012-ben megjelent játék meglepően nagy sikert aratott, így az FFG úgy döntött, hogy tovább viszi a brandet és szeptemberben kidobta az új Wave-t. Többé kevésbé követve a filmes kánont, a Birodalom visszavág két ismert szállítóhajója mellet, piacra dobták a két frakció elfogó hajóit is, nem kicsit felbolygatva a Wave 1-hez szokott közönséget.

Bevezettek néhány újítást is a Wave-ben, amely azóta is szerves elemét képezi a játéknak.

Az egyik legismertebb ilyen a tornyos hajók. Bár az Y-wingre is lehetett szerelni tornyot (plusz pontért), az YT alapfegyverzete tudta már ezt a képességet, ráadásul 3-as tűzerővel. A tornyok azóta is megosztják a játékos közönséget, személy szerint nem igazán kedvelem őket, mivel sokat elvesznek a manőverezés fontosságából.

A Boost akcióval rendelkező hajók, a normál mozgáson kívül, további egy rövid lépésre képesek, amellyel jelentősen nő a sebességük (ami egy elfogónál elvárható). Nagyon hasznos képesség, amit később több gyors hajó is megkapott.  

További újítás a Firespray hátsó tűzíve, amely átmenet a torony és a normál gépek közt. Jobbra és balra ugyan nem tud lőni, de elsődleges tűzívnek számít, minden előnyével együtt. Eddig nem volt olyan hajó, amely két felé is tudott lőni (jó, a torony 4 felé is).

Ha már Firespay, akkor bombák. Megjelentek a harcmezőn ezek a nehézfegyverek, amely nem dobást hanem átgondolt (és az ellenféltől átgondolatlan) manőverezést igényelnek. Sajnos ár/értékben drágák, de elég vicces játékszerek. Mozgás előtt „tojhatunk” egyet magunk mögé, majd a bomba típusától függően vagy helyben robban, vagy ott marad csapdának.

Nézzük hajók tekintetében, mit is jelentett ez a hullám:

 YT-1300

Azt hiszem nem kell bemutatni a gépet a Star Wars rajongó közönségnek. Han Solo (vagy Lando?) hajója két halálcsillagot segített a megsemmisülésbe. (Most nem menjünk bele abba, hogy ez mennyire reális vagy sem. ) Alapvetően egy szállítóhajóról beszélünk, amit néhány csempész igen csak felturbózott. A Wave 1 hajóihoz képest masszív (6 test, 4 pajzs), elhanyagolható kitéréssel (1) és tűzerővel (2). Az alaphajóra ültethetünk két utast, és mindezt 27 pontért! Hááát… Nem nagyon láttam aki az alapot használta volna bármire. Ennyi pontért kevés ez a fegyverzet, igaz van anyag a gépben, de mivel fenyegetést nem jelent, nem igazán fogja senki lőni, míg van jobb célpont. Ennek ellenére mégis ez az egyik legkellendőbb kiegészítő a játékban. Ennek két oka van:

1, Kapunk hozzá néhány nagyon jó upgrade kártyát, mint a Veteran Instinctset amely kettővel növeli a pilótánk tapasztalatát (kötelező nagyon sok géphez!), és az Engine Upgradet, amely a fenit boost actiont  adja bármely hajónknak (szintén sok géphez nagyon jó).

2, Nagyon jó hírhedt pilóták vannak a csomagban. Chewbacca egy igazi tankállat, minden kritikus sima sebzésnek számít ellene, azaz mintha lenne 13 pajzsunk (merthogy a hajója is masszívabb). Mindemellett a tűzereje is 3, azaz már igazi fenyegetés bárkinek. Az utasok mellé tehetünk rakétát, és elit képességet is kaphat a vukink. Kicsit drágább, mint a meztelen változat (42). Lando már kevésbé masszívan tudja tekergetni az YT gombjait, cserébe viszont ingyen akciót osztogat a barátainak. Természetesen ez is a masszívabb YT, mindezt 44 pontért. Az igazi ász azonban Han Solo, aki szintén a turbózott YT-1300-al érkezik, és az összes támadókockáját újradobhatja. A Milleneum Falcont is az asztalra pakolhatjuk Title fejlesztésenként, ami 1 pontért ad nekünk Boost actiont (a fenti Engine Upgrade 4 pont!) evade actiont.

Az YT-k ma is a versenyek egyik nagyon kedvelt szereplői. Pl. Egy jó kis Vuki swarm Build:

Chewbacca — YT-1300 42

  • Predator 3
  • C-3PO 3
  • Millennium Falcon 1

Blue Squadron Pilot — B-Wing 22

  • Fire-Control System 2
 Tala Squadron Pilot — Z-95 Headhunter 13
Tala Squadron Pilot — Z-95 Headhunter 13

Össz: 99 pont

A-Wing

Ez a hajó a Jedi Visszatérben tűnt fel. Talán a legemlékezetesebb megmozdulása, mikor belerohant az Executor hídjába, mire az a Halálcsillagba csapódott. Ettől a kis malőrtől eltekintve elfogónak készült és nem élő bombának. Jó gyors, viszonylag szerény tűzerővel és viszonylag drágán. TIE Fighter játékban ez volt az a hajó ami ellen eleresztettem két rakétát, majd mentem a következő célpontra, mivel dogfightban idegesítő volt vele elbánni. Sajnos nem sikerült túl jóra a hajó, legalábbis ár/értéket tekintve. Kettes tűzerő 17 pontért drága. Rakétákkal ugyan tudjuk fejleszteni, de ez pont nem az a fejlesztés ami igazán javít bármin. Szerencsére az FFG érezte, hogy zavar van az erőben. Rebel Aces packben kiadott több „javítást”. Egyik 2 ponttal olcsóbbá teszi a gépet ha nem veszünk rá rakétát, a másik pedig egy viszonylag olcsó rakéta, amivel egy 5-ös erejű lövést tudnak elereszteni a gépeink. Mind mellé kaptunk egy title-t amivel még egy elit képességet tehetünk a pilótáinkra!

Az alapcsomag két elit pilótával is érkezik Tychot, az ászt, nem zavarják a stresszes körülmények, ideálissá téve a Push The Limit fejlesztéshez (amely stresszet osztogat akciókért). Barátja, Arvel, pedig olyan hajókra is tud lőni amelynek éppen nekiment vagy nekijött.

Bár nincs sok terrorista hajó, de A-Wingből van három is a kis táskában. Személy szerint nagyon szeretem őket, mivel elég agilisek és mobilak, nem a sablon taktikát kell velük játszani. Persze ebben az is benne lehet, hogy nagyon hasonlóan viselkednek mint a TIE vadászok, amiből némileg többel rendelkezem. Versenyeken nem nagy ászok, de hát nem kell mindig oda járni…

 Firespray-31

Első (és utolsó) gép ami igazából nem is birodalmi, hanem csak martalóc. Ismert jó/rossz arc Boba Fett hajója. Ezzel kapta és szállította el a hírhedt terrorista gyilkos, szabotőr és mellékesen csempész Han Solo-t. Maga a gép elég barátságos statisztikákkal rendelkezik. Gyors és elfogadhatóan agilis(2), jó tűzerővel(3), masszív hátsóval (6 test, 4 pajzs). Ehhez kapunk egy vicces hátsó tűzívet, valamint jó néhány fejlesztési lehetőséget, mint a bombákat! Ennek megfelelően az alaphajó 33 ponttól indul, de a kereskedőktől vehetünk jobban felszerelt modelleket, mint Krassis-t aki másodlagos fegyvereink egyik kockáját dobatja újra, a galaxis egyik jó csaját Kath Scarlettet, aki megfelelő csillagegyüttálláskor stresszt tokent tud adni (meg kell jegyezni, hogy wave 6-ban jött ki olyan  fegyver /Mangler Cannon/, ahol már nagyobb esély van erre), és magát Boba Fettet, aki korlátozottan de tudja változtatni az előre meghatározott manőverét.  Ehhez a kiegészítőhöz is jár a Veteran Instict és még néhány hasznos fejlesztés, így érdemes beszerezni Birodalmi oldalon.

Nagyon jó kis hajó, amiből 3 darabot is bele tudunk préselni egy buildbe. A nevesített hőseinket valahogy nem sikerült eltalálni, de ezt korrigálta az FFG… a Scumoknál.

TIE Interceptor

Kisebb koromban volt egy modell TIE Interceptorom, ami az íróasztalom felett lógott. Régi szerelem ez. Van is néhány belőle a polcon. 🙂 Gyakorlatilag egy felturbózott TIE Fighter, aminek az lett volna a feladata, hogy megszerezze az űrfölényt a lázadó Wingekkel szemben. Nagyon gyors, nagyon agilis(3), jól felfegyverzett(3) üvegkoporsó (3 hull). Igaz Arc dodge mester! Jól használva simán ki lehet vele manőverezni bármit. Mégsem volt igazi ász ebben a formájában. Hogy miért? Egyszer hibáztunk, jelentse ez egy rossz dobásunk, vagy egy rossz manőverünk, már vehettük is le a pályáról. A kitérés nagyon instabil védelmi eszköz, és elég drága a gép, hogy megérezzük ha csak úgy leesik. Ide is kaptunk pár fejlesztést az Imperial aces-ben: Kaphat még egy modifikációt és egy Push The Limit fejlesztést, amellyel még egyet akciózhatunk egy kis stresszért (a főnököm gyakran alkalmazza ezt rajtam…), amivel már jobb eséllyel tudunk elslisszolni az ellenfél elől.

Hősökből hármat kapunk itt is: „Fel’s Wrath” egy potenciális bosszúgép, amely ha lelövik még visszaüt, Turr lövés után még kicsit tovább tud repülni, míg a Birodalom Nagy Ásza Soontir Fel stressz tokenért kap egy focust is.

Interceptor gyakori szereplő a versenyeken is. Bár törékeny, Soontir Push The Limittel már tele tudja magát rakni mindenféle jelzőkkel, amely jelentősen növelik a túlélését, és 9-es pilóta képességével kevesen veszik fel a versenyt. Az utolsó Wave-ben kijött Authotrusterrel még kicsit tudunk csavarni a védelmen, hogy a tornyos gyilkosok (mint az YT), ne kapják le olyan könnyen a gépünket.

A Wave 2 igen jól sikerült. Ezekből a hajókból még most is rendszeresen után kell nyomnia az FFG-nek annyira népszerűek (és jók). Ha most ugrunk be a játékba, nem nagyon tudjuk kikerülni őket.